کد خبر: ۳۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
همزمان با درخواست شیخ عشیره البونمر برای ارسال کمک های نظامی فوری به ناحیه البغدادی برای دفع حملات مکرر تروریست های داعش، وزیر خارجه عراق هم مخالفت کشورش را با اعزام نیروهای زمینی بیگانه به بهانه مبارزه با داعش اعلام کرد.
به نقل از المدی پرس، شیخ عشیره البونمر در استان الانبار عراق با هشدار درباره سیطره تروریست های داعش بر ناحیه البغدادی خاطر نشان کرد این منطقه در معرض حملات شدید تروریست ها قرار دارد.

شیخ نعیم الکعود النمراوی شیخ عشیره البونمر در استان الانبار همچنین از حیدرالعبدر نخست وزیر عراق خواست کمک های نظامی فورا برای حمایت از نیروهای امنیتی به این ناحیه اعزام کند.

وی تاکید کرد مناطق متعددی در غرب استان الانبار در معرض حملات روزانه تروریست های داعش هستند.

شیخ عشیره البونمر گفت اوضاع امنیتی الانبار بسیار خطرناک است به ویژه آنکه ناحیه البغدادی تابع شهرستان هیت در 70 کیلومتری غرب الانبار در حال حاضر در معرض حملات شدید داعش قرار دارد. وی هشدار داد در صورتی که کمک های نظامی فوری ارسال نشود، این منطقه در معرض سقوط قرار خواهد گرفت.

وی افزود گروه داعش هر روز به ناحیه البغدادی و شهرستان حدیثه، عامریه فلوجه والرمادی حمله می کند.

پیشتر نیز یک منبع در فرماندهی عملیات امنیتی الانبار اعلام کرده بود که هفت تروریست داعش در درگیری با نیروهای امنیتی در جریان تلاش برای حمله به ناحیه البغدادی در غرب الرمادی به هلاکت رسیدند.

گروه تروریستی داعش تقریبا از یک سال پیش با همدستی بعثی های صدامی و برخی طرف های همسو،‌برخی شهرهای استان الانبار از جمله فلوجه و القائم را به اشغال خود درآورده است.

انفجار تروریستی در بغداد

از سوی دیگر یک منبع در وزارت کشور عراق از کشته و زخمی شدن دست کم هفت نفر بر اثر  انفجار بمب در جنوب بغداد خبر داد.

به گفته این منبع، یک بمب امروز در نزدیکی یک میوه فروشی در ناحیه الرشید در جنوب بغداد منفجر شد که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر شد.

بغداد همچنین امروز شاهد انفجار یک بمب در منطقه حی العامل در جنوب غربی این شهر بود که بر اثر آن دو غیر نظامی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

خاطر نشان می شود اوضاع امنیتی بغداد از اواسط سال 2013 شاهد تنش بوده است به طوری که بر اساس گزارش تیم نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق، ماه ژانویه گذشته شاهد کشته و زخمی شدن سه هزار و 615 نفر بوده است.

تعداد اسرای ایزیدی داعش اعلام شد

خبر دیگر اینکه "فیان دخیل" نماینده اقلیت ایزیدی های عراق در پارلمان این کشور تاکید کرد گروه تروریستی داعش، پنج هزار ایزیدی را در نینوی ربوده است.

دخیل خاطر نشان کرد اطلاعاتی به دست ما رسیده است مبنی بر اینکه ده ها نفر از ایزیدی های بازداشت شده در یکی از بازداشتگاه های داعش از یک هفته پیش غذا نخورده اند و به آب و زباله ها و گیاهان روی آورده اند.

وزارت اوقاف منطقه کردستان  عراق در 31 دسامبر 2014 از کشف 9 گور دسته جمعی متعلق به ایزیدی هایی خبر داده بود که تروریست های داعش، آن ها را در شهر سنجار در غرب موصل به قتل رسانده بود.

گروه تروریستی داعش از ابتدای ماه آگوست بر بخش هایی از نینوی سیطره یافت،‌سیطره این گروه تروریستی بر این مناطق باعث آواره شدن صدها هزار نفر از اقلیت های دینی شامل مسیحیان، ایزیدی ها، شبک ها و کاکائی ها و بروز فاجعه انسانی بزرگ در نتیجه محاصره هزاران ایزیدی در کوه های سنجار شده بود به طوری که صدها نفر از زنان و کودکان و افراد سالخورده به سبب گرسنگی و تشنگی و گرمای شدید هوا جان باخته بودند.

گروه تروریستی داعش از دهم ژوئن سال گذشته میلادی، شهر موصل را همچنان در اشغال خود دارد.

پیشروی‌های ارتش عراق در برابر داعش

خبر دیگر اینکه ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق که به استرالیا سفر کرده است، تاکید کرد عراق به حمایت و پشتیبانی هوایی و اطلاعاتی نیاز دارد و این کشور خواستار نیروهای زمینی بیگانه نشده است.

به نوشته المدی پرس، ابراهیم الجعفری تاکید کرد این کشور خواستار اعزام هیچ نیروی زمینی بیگانه به عراق برای جنگ با گروه  داعش نشده است.

الجعفری در اظهاراتی که نشان دهنده افزایش توانمندی و قدرت دفاعی تهاجمی نیروهای ارتش عراق است، اظهارداشت نیروهای مسلح عراق در حال پیشروی در برابر داعش هستند و طرح دولت عراق در برگیرنده اعزام نیروهای زمینی بیگانه به عراق نیست.

الجعفری خاطر نشان کرد ما در آغاز جنگ بزرگ هستیم و اوضاع ممکن است تغییر کند، نیروهای مسلح عراق در برابر داعش موفقیت ها و پیشرفت هایی داشته اند و از کمبود نیرو رنج نمی برند.

وزیر خارجه استرالیا هم اعلام کرد نقش استرالی در عراق به حمایت هوایی، آموزش و مشورت و ارائه اطلاعات منحصر شده است.

هلاکت هفت تروریست داعشی در غرب الانبار

یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد هفت تروریست داعشی از جمله سه تروریستی که کمربند انفجاری به خود بسته بودند، در نبردهای غرب استان الانبار به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش با حمایت نیروهای داوطلب مردمی و عشایر با دفع حملات مکرر تروریست های تکفیری به ناحیه البغدادی مانع ورود آن ها به این منطقه واقع در غرب  الرمادی شده اند. نیروهای ارتش و مردمی امروز هم بزرگترین حمله تروریست داعش را به البغدادی دفع کردند که طی آن ده ها تروریست به هلاکت رسیدند.

همچنین سه خودرو تروریست های داعش در شرق الرمادی منهدم شد.

یک منبع  امنیتی در عملیات امنیتی الانبار اعلام کرد نیروهای ارتش با حمایت نیروهای عشایر و داوطلب مردمی، عملیاتی را علیه تروریست داعش در شرق الرمادی انجام دادند که بر اثر آن سه خودرو داعش منهدم شد.

اسکای نیوز عربی هم گزارش  داد خطوط امدادرسانی به تروریست های داعش در کرکوک، صلاح الدین، نینوی تا الانبار قطع شده است.

هلاکت سه تک تیرانداز داعش در شمال تکریت

خبر دیگر اینکه سه تک تیرانداز گروه تروریستی داعش در شمال شرقی تکریت به هلاکت رسیدند.

یک منبع امنیتی در عملیات امنیتی استان صلاح الدین اعلام کرد عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست های داعش در روستای البعیجی در شرق بیجی واقع در سه کیلومتری شمال شرق تکریت به هلاکت سه تک تیرانداز آن ها منجر شد.

توصیه‌های آیت الله سیستانی به نیروهای داوطلب مردمی

آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالی دینی عراق، توصیه ها و رهنمودهایی را برای نیروهای داوطلب مردمی در صحنه جهاد و جبهه های جنگ بر ضد متجاوزان داعش ارائه کرد و طی آن بر ضرورت حفظ جان و مال و نوامیس غیر نظامیان در صحنه ها و مناطق درگیری تاکید کرد و در عین حال درباره هرگونه غفلت در برابر دشمن هشدار داد.

بر اساس بیانیه دفتر آیت الله سیستانی، مرجع عالی دینی عراق ضمن تمجید و تشکر از فداکاری ها و تلاش های نیروهای داوططلب مردمی از همه خواسته شده است با دور انداختن تعصبات مذموم، به اخلاق پسندیده خود را آراسته کنند و اجازه شعله ور شدن آتش فتنه را به فتنه افکنان ندهند.

تاکید بر خشکاندن منابع مالی داعش

اسکای نیوز عربی هم از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره گروه تروریستی داعش خبر داد.

شورای امنیت در نشستی درباره داعش اعلام کرد عملیت نظامی قدرتمندی باید علیه داعش انجام شود.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به بررسی راه های خشکانده منابع مالی گروه تروریستی داعش اختصاص داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین