|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۳۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
وزیر سابق اطلاعات گفت: می‌توان بزرگترین حرکت امام راحل را تحکیم جایگاه ولایت مداری که کلیدی‌ترین محور اسلام است دانست که امام برای احیای این ارزش مسیر تکامل بلند مدتی را طی کرد.
حجت الاسلام حیدر مصلحی شامگاه پنج شنبه در همایش فجر بیداری در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: ملت ایران با حرکت معجزه آسای خود پاسخ محکمی به تهدیدات و تحریم‌های استکبار جهانی داد و باید به این ملت انقلابی و دوستدار ولایت فقیه تبریک گفت و دشمنان بدانند که ملت ایران در حرکت دیروز خود به جهانیان پیام بزرگ و سنگینی درباره دفاع از کیان انقلاب اسلامی دادند.

وی ادامه داد: ملت ایران در ادامه راه حضرت امام خمینی(ره) تمام سختی‌ها را به جان خریده‌اند و در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی از بذل جان خود ترسی ندارند که با وجود تمامی مشکلات و گله‌های اندکی که وجود دارد قلب ایرانی برای انقلاب اسلامی و ولایت فقیه می تپد و افتخار می‌کند که در این مسیر بذل جان کند.

مصلحی در زمینه روشنگری‌های امام‌خمینی در بحث ولایت مداری بیان کرد: می‌توان بزرگترین حرکت امام راحل را تحکیم جایگاه ولایت مداری که کلیدی‌ترین محور اسلام است دانست که امام برای احیای این ارزش مسیر تکامل بلند مدتی را طی کرد و باید به نکته توجه داشت که اسلام مبانی کلیدی خود را در قالب سلب و ایجاب بیان می‌کند که مقوله ولایت مداری هم از این مقوله پیروی می‌کند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس پیرامون جایگاه سلب و ایجاب قرآن در تبیین مسائل جامعه شناختی افزود: در ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اساسی ترین ابزار اجتماعی کردن افراد است از قالب سلب و ایجاب به گونه‌ای استفاده می‌شود که صفات الهی جایگزین صفات رذیله شوند و این گونه جامعه اسلامی از تاثیرات منفی ناهنجاری‌های رفتاری مصون می‌ماند.

وزیر سابق اطلاعات درباره اهمیت اشراف به تاریخ صد سال اول اسلام اظهار کرد: یکی از گویاترین دوره‌های تاریخی اسلام صد سال اول است که می تواند در بهره برداری‌های بصیرتی و تعلیمی زیادی موثر باشد که این بهره برداری‌ها در تشخیص و شناخت جنگ نرم صهیونیسم در دنیای امروز بسیار راهگشا است.

وی ادامه داد: یهودیان در زمان پیامبر با استفاده‌ از دین به جنگ اسلام آمدند که بنی امیه را خوراک خوبی برای ایجاد جنگ نرم علیه اسلام دانستند و بنی امیه در دنیای امروز افرادی هستند که روزی در جبهه انقلاب بودند و امروز در اروپا و آمریکا به دنبال شکست سنگر مستحکم انقلاب اسلامی هستند.

مصلحی ضمن برشمردن برنامه‌های استکبار جهانی در مبارزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: استکبار جهانی برنامه‌های جامعی را در راستای مبارزه با انقلاب اسلامی و ولایت فقیه اجرا می‌کنند که توهین به امام راحل، توهین به مراجع عالی قدر تقلید، تبلیغات رسمی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد شک در مشروعیت ولایت فقیه، القای وجود استبداد و ترویج نظریه جدایی دین از سیاست از جمله این برنامه‌ها هستند که مقابله و شناخت با این عناصر مخرب هوشیاری همگان را می طلبد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین