|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۳۷۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
در راستای گفت‌وگوها و توافقاتی که بین ایران و آمریکا صورت گرفت، تصمیم بر این شد که برخی زندانی‌های ایرانی که به ناحق و با اتهامات واهی همچون دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا در ایالات متحده گرفتار شدند، آزاد شوند و تعدادی زندانی که تابعیت ایرانی داشته و دارای تابعیت مضاعف آمریکا هستند نیز مقرر گردید آزاد شوند.

کاظم غریب آبادی می گوید منابع مالی ایران در کره جنوبی به گروگان گرفته شده بود و این با موضوع زندانیان هیچ ارتباطی ندارد که گفته شود ایران از موضوع زندانیان برای آزادسازی دارایی های خود استفاده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در راستای گفت‌وگوها و توافقاتی که بین ایران و آمریکا صورت گرفت، تصمیم بر این شد که برخی زندانی‌های ایرانی که به ناحق و با اتهامات واهی همچون دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا در ایالات متحده گرفتار شدند، آزاد شوند و تعدادی زندانی که تابعیت ایرانی داشته و دارای تابعیت مضاعف آمریکا هستند نیز مقرر گردید آزاد شوند.

او که با شبکه خبری العالم گفت و گو می کرد، افزود: مقارن رایزنی ها درخصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، گفت و گوها و تفاهمات نیز در راستای آزادسازی منابع مالی بلوکه شده ایران در کره جنوبی انجام پذیرفت. ذکر این نکته ضروری است که منابع مالی ایران در این کشور به گروگان گرفته شده بود و این با موضوع زندانیان هیچ ارتباطی ندارد که گفته شود ایران از موضوع زندانیان برای آزادسازی دارایی های خود استفاده می کند. در واقع، هموطنان ایرانی و پول های ما به گروگان گرفته شده بودند. گفت و گوها درخصوص تبادل زندانی بین ایران و آمریکا در راستای حمایت ایران از شهروندان و مردم خود بوده که با اتهام های ناروا گرفتار شده اند. جزئیات و تعداد زندانیانی که آزاد خواهند شد، به زودی و به هنگام اجرای کامل تفاهمات حاصله، اطلاع رسانی خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین