|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۷۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
پیشتر روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ائتلاف بین المللی ابراهیم الهفل، شیخ قبیله العکیدات را به مذاکره با قسد تحت نظارت آمریکا در پایگاه نفتی العمر برای توقف درگیری‌ها درحومه شرقی دیر الزور دعوت کرده است.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به درگیری‌ها میان نیروهای قسد و عشایر در دیرالزور گفت: درگیری‌ها در شرق سوریه صرفاً یک آغاز است.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه گفت: درگیری‌ها در شرق سوریه صرفاً یک آغاز است و ما نسبت به پیامدهای خطرناک‌تر هشدار می‌دهیم.

وی افزود، باید از به تصویر کشیدن وای پی جی تروریست (یگان‌های مدافع خلق کرد) به عنوان یک قدرت مشروع دست برداشت؛ وگرنه درگیری‌هایی که در دیرالزور شاهد آن هستیم، صرفاً یک آغاز است.

فیدان عنوان داشت که یگان‌های مدافع خلق کرد که مورد حمایت آمریکا هستند، اراضی عربی در سوریه را اشغال کرده‌اند.

از سوی دیگر، وی گفت که هیچ تغییری در دیدگاه پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا وجود ندارد و این یک اراده سیاسی بسیار قوی است.

پیشتر روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ائتلاف بین المللی ابراهیم الهفل، شیخ قبیله العکیدات را به مذاکره با قسد تحت نظارت آمریکا در پایگاه نفتی العمر برای توقف درگیری‌ها درحومه شرقی دیر الزور دعوت کرده است.

در همین حال، منابع المیادین اعلام کردند که هیاتی از ائتلاف بین المللی وارد میدان نفتی العمر شدند و از قسد و نیروهای عشایر خواستند تا هرچه سریع‌تر آتش بس را برقرار کنند.

منابع تصریح کردند که هیاتی از ائتلاف بین المللی وارد میدان نفتی العمر شده و با نیروهای عشایر در حومه شرقی دیرالزور در تماس است. این هیات از نیروهای قسد و عشایر خواست تا به صورت فوری آتش‌بس را برقرار کنند و مذاکره میان دو طرف آغاز شود.

به گفته منابع عشایر عرب قصد دارند بر آمریکایی‌ها برای اخراج قسد از حومه دیرالزور فشار بیاورند. نیروهای عشایر ایست امنیتی قسد در شهرک‌های الکبر و الهرموشیه در حومه غربی دیرالزور را منهدم کرده و به آخرین ایست امنیتی در شهرک الحصان در شمال دیرالزور با هدف کاهش فشار بر شهرک ذیبان حمله کردند.

در این راستا ابراهیم الهفل، رهبر قبیله العکیدات اعلام کرد که هیچگونه مذاکراتی به آنها پیشنهاد داده نشده است و عشایر با ظلم مخالف هستند و اجازه لطمه زدن به حقوق خود را نمی‌دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین