|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۷۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

خبرگزاری فارس در گزارشی به حضور و نقش آفرینی لاریجانی در انتخابات و تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان پرداخته و ادعاهایی را مطرح کرده است.

فارس نوشته است:

فضای انتخاباتی پس از روند پیش ثبت‌نام هر روز شفاف‌تر می‌شود و ترکیب و آرایش انتخاباتی گروه‌های سیاسی بیشتر مشخص می‌شود. در همین راستا اصلاح طلبان که پیشتر در فضای ابهام آمیزی نسبت به حضور یا عدم حضور در انتخابات قرار داشتند، صراحتا و با اصرار مطرح می‌کنند که در انتخابات حضور خواهند یافت.

روزنامه آرمان امروز در مطلبی عنوان کرد که بسیاری از نیروهای این جریان برنامه‌های انتخاباتی خود را در جلسات و البته رایزنی‌ها دنبال می‌کنند و در هفته‌های آینده باید در انتظار تحرکاتی از این جناح باشیم.

این روزنامه اصلاح طلب می‌افزاید: « باتوجه به اینکه طیف خاصی در جریان اصلاحات به دلیل برخی موانع و مطالبه‌گری‌ها هنوز برای حضور تصمیم نگرفته‌اند ولی در مقابل مشاهده می‌کنیم دیگر طیف‌ها نه‌تنها قصد ‌تحریم ندارند بلکه تنها راه رسیدن به ایرانی توسعه یافته و متکثر را صندوق رای می‌دانند.»

اخیرا «کمال پیرموذن» عضو جبهه اصلاحات در مورد برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی این جریان در گفت و گو با روزنامه اصلاح طلب آرمان امروز بیان کرده است: «علی رغم اینکه هنوز برای شهرهای بزرگ و کلانشهرها، به‌دلیل چالش مشارکت برنامه‌ای اعلام نشده است ولی با این حال در شهرستان‌ها نفرات شاخصی از اصلاح‌طلبان با پیش ثبت‌نام اعلام آمادگی کرده‌اند. توجه داشته باشید که برنامه‌ریزی‌ها به‌نوعی است که بتوانیم ۱۷۰ کرسی را در مجلس دوازدهم به دست بیاوریم. بحث مشارکت در کلانشهرها و تهران باعث شده است تا تنها بر روی شهرستان‌ها تمرکز داشته باشیم و برخی از چهره‌ها هنوز در کلانشهرها اعلام آمادگی نکرده‌اند که این موضوع تنها به بحث مشارکت باز می‌گردد.»

«مرتضی الویری» دیگر فعال اصلاح طلب نیز درباره حضور انتخاباتی اصلاح طلبان بیان کرد: «با توجه به اینکه راهی جز صندوق رای وجود ندارد طبیعتا از مردم دعوت می‌کنم که بیایند و شرکت کنند.»

اخیرا نیز نشست انتخاباتی برخی از اصلاح‌طلبان استان قم با حضور «مصطفی کواکبیان» دبیرکل حزب مردم سالاری در محل مجمع مدرسین قم برگزار شد.

از سوی دیگر از نزدیکان لاریجانی اخباری مبنی بر حضور گسترده در انتخابات به گوش می‌رسد.

در همین راستا، منصور حقیقت‌پور، چهره نزدیک به لاریجانی، در واکنش به برخی از اخبار غیر رسمی مبنی بر اینکه ۵ نفر از نزدیکان لاریجانی از جمله حقیقت‌پور، جعفرزاده ایمن‌آبادی، باهنر، مطهری و بهروز نعمتی به توصیه وی در انتخابات مجلس دوازدهم داوطلب شدند، گفت: «واقعیت امر این است که وقتی لاریجانی با هر کدام از نمایندگان ادوار مجلس ملاقات می‌کرد به همه آنها می‌گفت در انتخابات داوطلب شوید، حمایت کنید، فضای انتخابات را گرم کنید و حضور داشته باشید از این‌رو بسیاری از نمایندگان ادوار مجلس حرف لاریجانی را گوش کردند و در انتخابات مجلس دوازدهم اعلام داوطلبی کردند.»

این چهره نزدیک به لاریجانی در گفت و گو با مُنیبان در پاسخ به اینکه بنابراین می‌توان گفت که شما به توصیه لاریجانی در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت‌نام کردید، ادامه داد: «لاریجانی به همه گفته در انتخابات داوطلب شوید بنده هم یک‌بار که با او دیدار داشتم گفت که برای انتخابات اعلام کاندیداتوری کنم.»

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی از دیگر نزدیکان لاریجانی که گفته می شود به توصیه وی در انتخابات ثبت نام کرده است، در این زمینه عنوان کرده است: «مجموعه نمایندگان ادوار در مجالس مختلف به رهبری و هدایت آقای لاریجانی در بدترین زمان تحریم‌ها و بی مهری‌های داخلی و فشارهای داخلی و خارجی بازهم کشور را نسبت به اکنون بهتر اداره کردند. این نمایندگان ادوار که نزدیک به ۵۰۰ نفر هستند به مساله انتخابات ورود کردند کسانی هستند که بر اساس خواست و نیاز مردم ثبت‌نام کردند.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین