|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۷۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
دانشگاه شریف می گوید دلیل اصلی خاتمه همکاری آقای دکتر علی شریفی زارچی با دانشگاه، عدم تقاضای رسمی ایشان برای تبدیل وضعیت استخدامی به «رسمی آزمایشی» بوده است و صلاحیت علمی و یا عمومی ایشان در هیئت جذب دانشگاه بررسی نشده و قضاوت مطبوعات در مورد آن منصفانه نیست. ضمن اینکه، بر اساس قانون آقای دکتر علی شریفی زارچی در موعد مقرر حق تجدید نظرخواهی در رأی صادره را دارند.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف به روزنامه کیهان واکنش نشان داد که متن آن در ادامه آمده است:

«مدیر محترم روزنامه کیهان

موضوع: مطلب چاپ شده راجع به دکتر شریفی زارچی

با سلام؛

در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۱ مطلبی در آن روزنامه تحت عنوان«بعد از اخراج به دلیل عدم صلاحیت علمی نوبت محاکمه شریفی زارچی است» به چاپ رسیده است. از آنجا که بخشی از این نوشته انتساب مطالب خلاف واقع به دانشگاه صنعتی شریف و هیئت اجرایی جذب این دانشگاه است، مستدعی است توضیح ذیل در آن روزنامه به چاپ برسد:

«عطف به مطلب چاپ شده در روزنامه کیهان در تاریخ یازدهم شهریور تحت عنوان «بعد از اخراج به دلیل عدم صلاحیت علمی نوبت محاکمه شریفی زارچی است»، به آگاهی می‌رساند همان‌گونه که در اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ هشتم شهریور و از طریق وب‌سایت دانشگاه به اطلاع عموم هموطنان گرامی رسید، دلیل اصلی رأی جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ هیئت جذب دانشگاه (که وظیفه بررسی تقاضاهای استخدام، تمدید قرارداد پیمانی و تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی را به عهده ‌دارد)، مبنی بر خاتمه همکاری آقای دکتر علی شریفی زارچی با دانشگاه، عدم تقاضای رسمی ایشان برای تبدیل وضعیت استخدامی به «رسمی آزمایشی»، علی‌رغم پیگیری‌های کتبی و شفاهی صورت گرفته از ایشان و گذشت حدود ۱۸ ماه از سقف پنج ساله دوره عضویت پیمانی، بوده است و بر اساس قانون، برای تمدید عضویت پیمانی ایشان پس از سال پنجم نیز باید پرونده درخواست تبدیل وضعیت استخدامی ایشان وصول و بررسی می‌شده است. به همین دلیل، صلاحیت علمی و یا عمومی ایشان در هیئت جذب دانشگاه بررسی نشده و قضاوت مطبوعات در مورد آن منصفانه نیست. ضمن اینکه، بر اساس قانون آقای دکتر علی شریفی زارچی در موعد مقرر حق تجدید نظرخواهی در رأی صادره را دارند. لذا از همه هموطنان گرامی و به‌ویژه‌ مطبوعات، تقاضا می‌شود امور مربوط به دانشگاه را به ارکان قانونی و تخصصی دانشگاه واگذارده و از اظهاراتی که می‌تواند در آغاز سال تحصیلی آرامش محیط دانشگاهی را مختل نماید، بپرهیزند. در صورتی که هر یک از مطبوعات قصد انتشار مطالبی راجع به دانشگاه صنعتی شریف دارند، مسئولین این دانشگاه آماده ارائه اطلاعات دقیق هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین