|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۳۷۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۴
کانال ۱۳رژیم صهیونیستی افزوده است: پس از تلاش‌های فراوان، (رژیم) اسرائیل توانست برای «الی کوهن» وزیر خارجه و «یوآو کیش» وزیر آموزش و پرورش دعوت‌نامه برای حضور در این رویداد دریافت کند؛ اما سعودی‌ها با مانع تراشی روادید لازم را ارائه نکردند.


ایرنا: رسانه‌های اسرائیلی دوشنبه شب گزارش دادند، در حالی که قرار بود وزیران خارجه و آموزش رژیم صهیونیستی برای شرکت در اجلاس جهانی یونسکو به ریاض سفر کنند، به دنبال مخالفت عربستان سعودی این سفر لغو شده است.

به گزارش روسیا الیوم، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد، عربستان سعودی از دادن روادید به وزرای اسرائیلی برای شرکت در اجلاس جهانی یونسکو خودداری کرده است.

کانال ۱۳رژیم صهیونیستی افزوده است: پس از تلاش‌های فراوان، (رژیم) اسرائیل توانست برای «الی کوهن» وزیر خارجه و «یوآو کیش» وزیر آموزش و پرورش دعوت‌نامه برای حضور در این رویداد دریافت کند؛ اما سعودی‌ها با مانع تراشی روادید لازم را ارائه نکردند.

این رسانه صهیونیستی به نقل از مقامات ارشد سیاسی رژیم اسرائیل اعلام کرد که وزارت خارجه به درخواست آمریکایی‌ها درخواست برای شرکت در اجلاس یونسکو را پس گرفت به این معنی که وزرای اسرائیلی در این مراسم شرکت نخواهند کرد و فقط متخصصان اسرائیلی حضور خواهند داشت.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی افزوده است: در گفت وگو با آمریکایی‌ها به مقامات ارشد (رژیم) اسرائیل گفته شده است که دقیقاً به دلیل پیشرفت در تماس‌های اسرائیل و عربستان سعودی، تقاضا برای ورود وزرای اسرائیلی به خاک این کشور، آنها را در شرایط پیچیده‌ای قرار می‌دهد؛ بنابراین به جای اینکه سعودی‌ها به وزرای اسرائیلی اجازه ورود ندهند، (رژیم) اسرائیل اعلام می‌کند که درخواست برای شرکت در این مراسم را پس می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی به طرف صهیونیستی گفتند که زمان مناسبی نیست و این سفر زود است.

این در حالی است که ۴ وزنه‌بردار رژیم صهیونیستی برای اولین بار در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان بزرگسالان که از ۳ تا ۱۷ سپتامبر (۱۲ تا ۲۶ شهریور) در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند تا شانس خود را برای حضور در بازی‌های المپیک آتی امتحان کنند.

بسیاری از مقامات بلندپایه (رژیم) اسرائیل نسبت به دردسترس نبودن توافق سازش میان این رژیم و ریاض ابراز بدبینی کردند.

در همین راستا، ژنرال ایتان دانگوت هماهنگ‌کننده پیشین عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ۱۸ مردادماه با صراحت اعتراف کرد: هرکس فکر کند عربستان بدون حل‌وفصل مسأله فلسطین نسبت به عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل اقدام خواهد کرد، متوهم است.

برای عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان همچنان موانع زیادی وجود دارد. عربستان سعودی در ازای عادی سازی از واشنگتن سه خواسته دارد: تضمین امنیتی مشابه ناتو، حمایت از توسعه برنامه انرژی هسته‌ای صلح آمیز و غیر نظامی و کاهش محدودیت در زمینه فروش تسلیحات.

گمانه زنی برای توافق عربستان و اسرائیل درحالی است که تاکنون رژیم تل آویو با موضوع انرژی هسته‌ای صلح آمیز سعودی‌ها مخالفت کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین