|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۷۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۱
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بلافاصله تیزپروازان ارتش با "عملیات انتقام" پاسخ گستاخی دشمن را دادند تصریح کرد: هنوز موتور هواپیماهای عراقی بعد از حمله به ایران و فرود در فرودگاه بغداد سرد نشده بود که فرزندان وطن این فرودگاه را بمباران کردند‌.


فارس: امیردریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد شهادت خلبان شهید محمد نوژه با درود به روح پرفتوح شهدا اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" که این زنده نگه داشتن به معنای حرکت در مسیر شهداست.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی منافع و وجهه ایالات متحده آمریکا به عنوان ابرقدرت در منطقه از بین رفت گفت: آمریکا ایران را به عنوان جزیره ثبات و ژاندارم منطقه انتخاب کرده بود که پیروزی انقلاب تمام برنامه‌های سلطه‌جویانه آنها را به هم ریخت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه دشمنی استکبار با ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد تاکید کرد: این دشمنی از آن زمان تاکنون ادامه پیدا کرده و ادامه هم خواهد داشت‌.

وی ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در کشور را یکی از توطئه‌های دشمن عنوان کرد و با بیان اینکه وقتی از این مسیر، راه به جایی نبرد دست به ترور زد گفت: ۱۷ هزار شهید ترور در کشور نتیجه خصومت آمریکا و ایادی آن با جمهوری اسلامی است.

سیاری با تاکید بر اینکه هدف دشمن شکست انقلاب بوده و هست گفت: بلوک شرق و غرب که منافع متضادی با هم داشتند اما در یک ائتلاف نامبارک با تجهیز صدام به انواع تسلیحات پیشرفته و به‌روز علیه جمهوری اسلامی وارد کار شدند آن هم در شرایطی که به ما حتی سیم خاردار نمی‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه با ایثار مردم و نیروهای مسلح نظام سلطه با شکست بزرگی مواجه شد تاکید کرد: روز ۳۱ شهریور ۵۹ نیروهای بعثی با کمک آمریکا فرودگاه ما را بمباران کردند، در آن زمان صدام در اتاق جنگ حاضر شد و گزارش داد تا یک ساعت دیگر خلبانان تیرپرواز ما کمر جمهوری اسلامی را می‌‌شکند!.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بلافاصله تیزپروازان ارتش با "عملیات انتقام" پاسخ گستاخی دشمن را دادند تصریح کرد: هنوز موتور هواپیماهای عراقی بعد از حمله به ایران و فرود در فرودگاه بغداد سرد نشده بود که فرزندان وطن این فرودگاه را بمباران کردند‌.

وی با اشاره به پرواز ۱۴۰ فروند هواپیما در "عملیات کمان" برای دفاع از کشور اظهار کرد: عملیات H۳ نیز به عنوان یکی از عملیات‌های مهم نیروی هوایی ارتش یکی از پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات‌های هوایی دنیا بود که توسط فرزندان وطن انجام شد.

سیاری با یادی از نگهبانان همیشه بیدار سوباشی که شهدای زیادی را تقدیم امنیت وطن کردند در ادامه سخنانش گفت: قهرمانان نیروی دریایی نیز حماسه‌های بزرگی خلق کردند به طوری که در شصت و هفتمین روز جنگ، کمر نیروهای عراقی را با اسکورت ۱۰ هزار کشتی و تامین امنیت صادرات از جزیره خارک و تامین کالاهای اساسی کشور شکستند.

وی با بیان اینکه فرزندان ما در بسیج و سپاه و ارتش با رشادت و از خودگذشتگی پای کار آمدند تا کمر تا بن دندان مسلح دشمن شکست اظهار کرد: با ولایتمداری و ایثار رزمندگان و نیروهای مسلح، انقلاب ما همچنان باقی است و در جهان می‌درخشد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه علیرغم توطئه‌های پیچیده دشمن تمامیت ارضی ما مقتدرانه حفظ شده است تصریح کرد: سیادت ما بر خلیج همیشه فارس نیز یکی از آثار رشادت نیروهای مسلح و شهدا در دفاع از کشور است.

وی ارتقای جایگاه ایران اسلامی در نظام بین‌الملل، تقویت توان بازدارندگی کشور و اقتدار نظامی در کشور را از نتایج ایثار شهدا عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیز نیروهای مسلح مقتدرانه در مقابل کوچکترین تهدید دشمن آماده پاسخی دندان‌شکن هستند.

سیاری در ادامه سخنانش با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس و شکست دشمن در جنگ نظامی، نظام سلطه تهاجم فرهنگی را علیه کشور شروع کرد گفت: تحریم‌‌های اقتصادی نیز یکی از ابزارهای دشمن برای مقابله با ایران بوده و هست.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال دوقطبی کردن جامعه است اظهار کرد: دشمنان با جنگ شناختی دنبال نفوذ و تسلط بر افکار جوانان است تا به خیال خود به دوران هژمونی خود برگردد.

آمریکا دیگر جایگاهی در منطقه ندارد

وی با تاکید بر اینکه دشمن جنگ ترکیبی را علیه ایران به کار گرفته است گفت: آمریکا به هر طریقی که ممکن باشد دنبال این است به منطقه برگردد اما با فرو ریختن ابهت پوشالی آن دیگر جایگاهی در منطقه ندارد.

سیاری در ادامه بصیرت را قطب‌نمای حرکت در اوضاع غبارآلود امروز عنوان کرد و با بیان اینکه باید دشمن‌شناس بود و به ترفندهای آن آشنا گفت: حرکت در مسیر ولایت فقیه و خطی که ولایت ترسیم می‌کند راهگشا و نجات‌بخش است.

وی با بیان اینکه باید هدف دشمن را بشناسیم افزود: با همت و عزم راسخ می‌شود کارهای بزرگی انجام داد و دشمن تا بن دندان مسلح را شکست داد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران انسجام، همدلی و وحدت را عامل موفقیت در کشور عنوان کرد و گفت: حدت کلمه تکیه کلام امام(ره) بود چراکه با این کلیدواژه و شعار هیات من‌الذله می‌توان پوزه دشمن را به خاک مالید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین