|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۳۷۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
در آن زمان رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند که این دو چهره از یک نمایشگاه دفاعی کره شمالی دیدار کردند که موشک‌های ممنوعه بالستیک پیونگ‌یانگ هم در آن حاضر بود.

خبرگزاری کره جنوبی امروز (دوشنبه) گزارش داد که وزیر دفاع روسیه به رهبر کره شمالی پیشنهاد داده تا یک رزمایش مشترک به همراه چین برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه ژوئیه به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ دو کره به پیونگ‌یانگ سفر کرده و با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کرد.

در آن زمان رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند که این دو چهره از یک نمایشگاه دفاعی کره شمالی دیدار کردند که موشک‌های ممنوعه بالستیک پیونگ‌یانگ هم در آن حاضر بود.

یونهاپ گزارش داد که شویگو در این سفر پیشنهاد برگزاری رزمایش دریایی سه‌جانبه با حضور چین را به کیم جونگ اون داده است.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی مدعی شد که شویگو با کیم دیدارهایی محرمانه داشت و در آن‌ها درباره گسترش قوای نظامی گفت‌وگو کرد.

روسیه و کره شمالی اخیراً خواستار روابط نظامی نزدیک‌تر شدند، اما پیونگ‌یانگ هر نوع «قرارداد تسلیحاتی» با روسیه را تکذیب کرده است.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در ماه گذشته میلادی در یک نشست خبری گفت که سرگئی شویگو در این سفر سعی کرده پیونگ‌یانگ را به فروش مهمات توپخانه به روسیه مجاب کند.

آمریکا اخیراً تحریم‌هایی را علیه سه نهاد به اتهام ارتباط با قراردادهای تسلیحاتی میان کره شمالی و روسیه، وضع کرد.

کره شمالی از ۲۰۰۶ شش آزمایش هسته‌ای انجام داده و در سال‌های اخیر انواع گسترده‌ای از موشک‌ها را آزمایش کرده، اما به‌ندرت با همسایگانش رزمایش برگزار می‌کند.

ایالات متحده و کره جنوبی که از متحدانش است، مرتباً رزمایش مشترک برگزاری می‌کنند و کره شمالی هر بار این «آماده‌سازی برای جنگ» را محکوم می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین