|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۳۷۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
پیرهادی گفت: آنچه که در برجسته شدن اخبار مهاجرت از کشور نادیده گرفته می شود،تسری دادن موجی از نارضایتی در داخل کشور به جامعه وتبدیل شدن انگیزه مهاجرت به اقدامی مثبت و قابل تقدیر از سوی نخبگان است

شفقنا: محسن پیرهادی،عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه هیچ کشوری نمی تواند تمامی مشکلات و چالش‌هایش را به یکباره و همزمان حل کند،گفت: در مسیر حل مشکلات محرم دانستن مردم،توضیح دادن به لحظه و صادقانه به جامعه ،عذرخواهی کردن، برخورد با خاطیان ،خبررسانی به صورت منظم و منسجم و هوشمندانه مواردی است که زنجیره وار مانع از شکل گیری نارضایتی عمومی و زدن برچسب ناکارآمدی مدیریتی به مسئولان می‌شود .

پیرهادی گفت: آنچه که در برجسته شدن اخبار مهاجرت از کشور نادیده گرفته می شود،تسری دادن موجی از نارضایتی در داخل کشور به جامعه وتبدیل شدن انگیزه مهاجرت به اقدامی مثبت و قابل تقدیر از سوی نخبگان است

 عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: متاسفانه برخی از نخبگان خواسته یا ناخواسته بر هیجانات اجتماعی که خلاصه اش می شود« باید از کشور برویم» می‌دمند.

دولت و مجلس می توانند با اتخاذ سازو کارهایی سبب تقویت شاخص مشارکت مردم در حکمرانی شوند از جمله اینکه سیاستگذاری هایی که مخاطب عام و وسیعی در کشور دارند باید فرایندی تعریف کرد که اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی لحاظ شود.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان داشت: این طرحها باید از لایه های جدی و سخت گیرانه کارشناسانه بگذرند و در مراحل مختلف از مردم نظرسنجی شود و گام به گام در یک بسته رسانه ای منسجم مردم در جریان امر قرار گیرند. این تجربه در سایر کشورها به کار گرفته می شود و افزایش اعتماد عمومی را در پی داشته است.

پیرهادی گفت: بهترین قوانین بدون همراهی و قبول مردم، عقیم می مانند،تجربه نشان داده است که تغییرات ناگهانی و بدون فرایند اقناع سازی در زندگی روزمره مردم ایجاد تنش می کند و با ازبین بردن تحمل مردم، هرگونه مخالفت اجتماعی در سطوح مختلف اعتراض تا اغتشاش را میسر می‌کند.

ایده شوک درمانی بارها مخصوصا در مباحث اقتصادی بستر ناآرامی،اعتراض و اغتشاش را در کشور فراهم کرده ،بنابراین بهتر است و باید تا حد امکان از اقداماتی که منجر به بروز نارضایتی در بدنه جامعه می شود دوری کرد.

پیرهادی گفت: در روند تقویت مشارکت مردم در حکمرانی به ویژه در حوزه نظارت و مطالبه گری اجتماعی نیازمند ایجاد یک نظام منسجم و دقیقی برای پایش کارشناسانه نگاه مردم به مسائل، اتفاقات روز کشور هستیم، پایشی که روشن خواهد کرد دغدغه و موضع مردم در آن مسئله مورد پرداخت دولت یا مجلس چیست در گام بعدی باید بر اساس منافع ومصالح مردم و کشور در مورد مسئله به مردم گزارش دهی صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس دادمه داد: در مباحث کارشناسانه باید گام به گام اقناع سازی صورت گیرد،مردم وقتی باورکنند که موضوعی بر اساس مصالح و منافع شان و کشوراست ،تمام قد از آن حمایت خواهند کرد حتی اگر به دشواری و سختی دچار شوند.

 پیرهادی گفت: مطالبه گری اجتماعی به شفافیت و سلامت حکمرانی منجر می شود،موزش مطالبه گری به جامعه شرط ابتدایی این مهم است و در فقدان آموزش صحیح جامعه،حرکت بر مدار نامناسب و مصادره این مطالبه از سوی بدخواهان مردم و کشور مشارکت به ضد اهداف مشارکت تبدیل می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین