|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۷۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اینکه رئیس بانک مرکزی و بانک ملی با ارائه ارز اربعین از زائران حمایت کرده اند نشان دهنده باور آنها به اهمیت مساله ولایت و تاثیر این تفکر در منظومه معرفتی در امنیت ملی است، به این خاطر از ارائه ارز اربعین تمام قد حمایت کرده اند.
    سفیر سابق ایران در ایتالیا گفت: حمایت بانک ملی از زائران حسینی بسیار مهم است چرا که هر کسی در این مسیر به جوشش و خروش هر چه بیشتر راهپیمایی اربعین کمک کند قطعا موانع بسیار بزرگی بر سر راه دخالت و تهدیدات دشمن در منطقه قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل ظهره وند کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در خصوص اهمیت همکاری بانک ملی با زائران اربعین حسینی در تامین ارز گفت: با توجه به اینکه در راهپیمایی اربعین حسینی امت مسلمان به سمت امت واحده شدن و منطقه گرایی بیشتر حرکت می کنند و شبیه به اتحادیه اروپا به دنبال پشت سر گذاشتن مرزها هستند، قطع به یقین همه اعم از نظام بانکی و مجموعه حاکمیت اسلامی باید از زائران حسینی حمایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: حمایت بانک ملی از زائران حسینی از این جهت مهم است که بانک ملی در اصل از نقطه ای حمایت کرده که تحت پرتو نور حسینی قرار دارد، نقطه ای که تلاش می کند تا شیعه و سنی و مسیحی و بودایی و هر کس و هر جریانی که معتقد به همزیستی جامعه جهانی است را برای وارد شدن به این مسیر کمک کند به این خاطر اقدام بانک ملی  و بانک مرکزی ارزشمند است.

سفیر سابق ایران در افغانستان معتقد است: زائران ایرانی که در مسیر راهپیمایی اربعین گام می گذارند نمادهای ارزشمندی از رهروان ولایت امام علی علیه السلام هستند و اینکه بانک ملی چنین موضوعی را درک کرده بسیار مهم است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اینکه رئیس بانک مرکزی و بانک ملی با ارائه ارز اربعین از زائران حمایت کرده اند نشان دهنده باور آنها به اهمیت مساله  ولایت و تاثیر این تفکر در منظومه معرفتی در امنیت ملی است، به این خاطر از ارائه ارز اربعین تمام قد حمایت کرده اند.

وی افزود: در اصل از زائرانی حمایت شده که گرما و سختی راه را بر جان می خرند، حوادث و فشارها را تحمل می کنند، پس سیستم بانکی با گوشه ای از این مسیر همراهی کرده و تلاش کرده تا ابتداییات مورد نیاز زائران را تامین کند.

این دیپلمات ایرانی در پایان گفت و گو اظهار داشت: به این خاطر باید از بانک ملی تقدیر کرد چرا که با ارائه ارز اربعین به زائران حسینی متوجه بار امنیت ملی حضور در راهپیمایی اربعین بوده است، یعنی اینجا نگاه درآمدزایی مطرح نبوده، بلکه توجه به حمایت از چند میلیون زائر است که بزرگترین راهپیمایی تاریخ جهان را تشکیل می دهند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین