|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۲
کد خبر: ۳۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
مقامهای الجزایر پیش از نشست ماه نوامبر اعلام کردند که خواستار کاهش تولید اوپک به منظور افزایش قیمتها هستند.
وزیر نفت عربستان سعودی روز چهارشنبه (٢٢ بهمن ماه) در نشستهایی جداگانه با مقامهای روسیه و الجزایر دیدار و درباره اوپک و بازار نفت گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری اس‌ پی‌ ای عربستان سعودی، علی النعیمی روز چهارشنبه ضمن دیدار با ویکتور زابکوف، مدیرعامل شرکت بزرگ دولتی انرژی گازپروم، درباره همکاری میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیراوپک و همچنین فرصتهای عربستان و روسیه در زمینه پروژه‌های انرژی گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، النعیمی همچنین در نشستی جداگانه با طیب لوح، وزیر دادگستری الجزایر، درباره اهمیت همکاری میان کشورهای عضو اوپک و غیراوپک برای برقراری ثبات در بازار نفت و همچنین بهبود نسبی بازار از نظر افزایش تقاضا و ثبات قیمتها در شرایط کنونی گفتگو کرد.

رویترز افزود که خبرگزاری اس‌ پی‌ ای عربستان سعودی، جزئیات مذاکرات بازار نفت را اعلام نکرد.

بر اساس این گزارش، با راهنماییهای عربستان سعودی، اوپک در نشست ماه نوامبر خود تصمیم گرفت که سقف تولید نفت خود را کاهش ندهد و این اقدام که با هدف حفظ سهم اعضای این سازمان در بازار نفت در مقابل تولیدکنندگان پرهزینه‌تر صورت گرفت، سبب کاهش بیشتر قیمتهای نفت شد.

مقامهای الجزایر پیش از نشست ماه نوامبر اعلام کردند که خواستار کاهش تولید اوپک به منظور افزایش قیمتها هستند.

بنا بر این گزارش، روسیه نیز خواستار افزایش هر چه بیشتر قیمتهای نفت است زیرا نفت ارزان قیمت داراییهای دولتی این کشور را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد.

قیمتهای نفت از ماه ژوئن سال گذشته تاکنون بیش از ٥٠ درصد کاهش یافته است. تحلیلگران دلایل اصلی کاهش قیمتهای نفت را عرضه بیش از حد این محصول در جهان و همچنین کاهش تقاضا عنوان کرده‌اند.
منبع: شانا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین