|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۳۷۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
همه چیز ساده است؛ نه لهستان، نه لیتوانی و یا سایر کشورهای حوزه بالتیک نباید حتی یک افسر نظامی یا سرباز خارجی در قلمرو خود داشته باشند. فقط در این صورت آن‌ها حق دارند به حضور نظامیان کشورهای دیگر در اینجا اعتراض کنند. در غیر این صورت درخواست آن‌ها غیرمنطقی و احمقانه محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهوری بلاروس گفت، درخواست‌ لهستان و کشورهای حوزه بالتیک مبنی بر خروج واگنر از بلاروس «غیرمنطقی و احمقانه» است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری بلتا، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهوری بلاروس در نشست شورای امنیت این کشور اظهار کرد: درخواست لهستان و کشورهای حوزه بالتیک مبنی بر خروج فوری واگنر از بلاروس زیاده‌روی است، درعوض آن‌ها خودشان بودجه‌های نظامی را افزایش می‌دهند و تشکیلات نظامی بزرگی را در مرزهایمان جمع‌آوری می‌کنند.

وی تصریح کرد: همه چیز ساده است؛ نه لهستان، نه لیتوانی و یا سایر کشورهای حوزه بالتیک نباید حتی یک افسر نظامی یا سرباز خارجی در قلمرو خود داشته باشند. فقط در این صورت آن‌ها حق دارند به حضور نظامیان کشورهای دیگر در اینجا اعتراض کنند. در غیر این صورت درخواست آن‌ها غیرمنطقی و احمقانه محسوب می‌شود.

لوکاشنکو در پایان با اشاره به اینکه ورشو در ماه آوریل تصمیم خود را نسبت به تعلیق معاهده نیروهای مسلح متعارف در اروپا اعلام کرد، گفت: این یک اقدام خطرناک است و باید به لهستان این موضوع را یادآوری کنیم تا تصمیماتشان به خودشان آسیب نزند.

پس از شورش نافرجام واگنر علیه روسیه، بلاروس با میانجیگری توانست نیروهای واگنر را منصرف کند و از آن‌ها خواست تا به بلاروس بروند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین