|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۳۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
یونان تاکید کرده است که هیچ توافقی در جریان این نشست حاصل نشده است و مذاکرات بر پایه سود دو جانبه ادامه خواهد یافت.
در شرایطی که سیاستمداران اتحادیه اروپا از حصول توافقی در رابطه با بدهی‌های یونان بازماندند، هزاران تن از مردم در آتن و سایر شهرها به خیابان‌ها آمدند و علیه اقدامات ریاضتی و حمایت از دولت جدید یونان تظاهرات بر پا کردند.

به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، وزرای دارایی منطقه یورو در جریان نشست با رهبران یونان پس از ساعت‌ها مذاکره در روز چهارشنبه به پیشرفت‌هایی دست یافتند. با این حال مذاکرات مذکور نتوانست درباره نحوه حل بحران بدهی‌های یونان به اتفاق نظر شرکت‌کنندگان ختم شود. این نشست درباره این بود که چطور بازپرداخت بدهی بین‌المللی آتن تمدید شود، اما طرفین نتوانستند بر روی تاریخی برای نشست آتی و حل اختلافات توافق کنند.

یونان تاکید کرده است که هیچ توافقی در جریان این نشست حاصل نشده است و مذاکرات بر پایه سود دو جانبه ادامه خواهد یافت. در همین حال دست‌کم 15 هزار تن در آتن و سایر شهرهای یونان به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی با عنوان "ورشکسته اما آزاد" سر دادند و از دولت تازه منتخب یونان به رهبری حزب سیریزا حمایت کردند.

نتایج یک نظرسنجی جدید در یونان نشان می‌دهد که 75 درصد از مردم این کشور از اقدامات حزب سیریزا از زمان روی کار آمدن و تشکیل دولت ائتلافی پس از انتخابات 25 ژانویه حمایت می‌کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین