|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۳۷۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه نشست ارکان فدراسیون فوتبال با سرمربیان تیم ملی ایران گفت: جلسه‌ای برای برنامه‌ریزی تیم ملی بزرگسالان برگزار کردیم، امسال شرایط خاصی داریم هم جام باشگاه‌های آسیا و تیم ملی امید در دو رویداد مهم باید شرکت کنند.

مهر: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی بزرگسالان و امید باتوجه به رویدادهای مهم پیش رو شرایط خاصی دارند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه نشست ارکان فدراسیون فوتبال با سرمربیان تیم ملی ایران گفت: جلسه‌ای برای برنامه‌ریزی تیم ملی بزرگسالان برگزار کردیم، امسال شرایط خاصی داریم هم جام باشگاه‌های آسیا و تیم ملی امید در دو رویداد مهم باید شرکت کنند.

وی گفت: تیم امید باید در مسابقات بازی‌های آسیایی شرکت کنند. تیم بزرگسالان هم برای فیفادی و مسابقات جام ملت‌ها آماده می‌شود. اتمام لیگ هم اهمیت زیادی دارد. در جلسه امروز راجع به این مسائل بحث شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت تیم امید و نامه باشگاه سپاهان مبنی بر اینکه با این تیم همکاری نمی‌کند، اظهارداشت: این بحث را امروز داشتیم. باشگاه سپاهان با تیم امید همکاری می‌کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. به هر حال باشگاه سپاهان هم دغدغه‌های خاص خودشان را دارند.باتوجه به اینکه شرایط مالی خوبی در سال گذشته و سال‌های گذشته نداشتیم اشتنباط ما این بود که لیگ با یک ورشکستگی جدی روبه‌رو شود و لیگ را به خاطر زیاده‌دهی کامل از گردونه فیفا و AFC خارج کند. به همین دلیل سقف بودجه گذاشتیم که از سوی باشگاه‌ها رعایت می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت تیم امید و نامه باشگاه سپاهان مبنی بر اینکه با این تیم همکاری نمی‌کند، اظهارداشت: این بحث را امروز با دوستان داشتیم، باشگاه سپاهان با تیم امید همکاری می‌کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. به هر حال باشگاه سپاهان هم دغدغه‌های خاص خودشان را دارند.باتوجه به اینکه شرایط مالی خوبی در سال گذشته و سال‌های گذشته نداشتیم اشتنباط ما این بود که لیگ با یک ورشکستگی جدی روبه‌رو شود و لیگ را به خاطر زیاندهی کامل از فیفا و AFC خارج کند. به همین دلیل سقف بودجه گذاشتیم که از سوی باشگاه‌ها رعایت می‌شود.

وی افزود: به لحاظ شرایط تیم ها ۲۳ بازیکن نمی‌توانند از ۲۳ سال در اختیار تیم امید قرار گیرند اما سپاهان و استقلال همکاری خواهند کرد و ارزیابی خود من این بود که باید محدودیت این تیم‌ها را در نظر می‌گرفتیم، ولی همکاری باشگاه‌ها هم خواهیم داشت.

تاج در مورد وضعیت VAR در فوتبال ایران و انتقاداتی که از سوی یک برنامه تلویزیونی می شود، عنوان کرد: من این برنامه را کمی با غرض و مرض می‌‍بینم بنابراین پاسخگویی در این مورد نه برای من و نه برای سایر مسئولان فدراسیون قابل اعتبار نیست. ما توضیحات کافی را در مورد VAR دادیم و پیگیری کردیم. مشکل برنامه فوتبال برتر ندانستن نیست، بلکه نخواستن در دانستن است. همه می‌دانند محدودیت‌ها و تحریم‌ها در کجاست . همین الان صدا و سیما با تحریم‌های جدی روبه‌روست و با هماهنگی ما جام ملت‌ها را پیگیری می‌کند. برای پخش مسابقات جام باشگاه‌ها و ملت‌های آسیا فدراسیون و صدا و سیما رابطه تنگاتنگی دارند. جلسات متعددی در این رابطه تشکیل شده است. از نظر من آن برنامه فاقد اعتبار است بنابراین پاسخگویی برای من امکان‌پذیر نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: برای VAR تلاش لازم انجام شده و همه قراردادهای لازم را انجام دادیم منتها به لحاظ آوردن و انتقال پول مشکلات داریم که این مشکل من نیست، وزیر امور خارجه تمام تلاشش را برای ما انجام می‌دهد تا ما بتوانیم این کار را انجام بدهیم. این مباحث را نمی‌توان زیاد توضیح داد اما واقعا دنبال این هستیم تحریم‌ها را به چه شکلی دنبال کنیم تا به کمک فیفا VAR را به کمک این هفت دستگاه وارد کشور کنیم و این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بازدیدش به همراه کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان از ورزشگاه آزادی خاطرنشان کرد: برخی‌ به ما انتقاد می‌کنند چرا هفته پیش در کنگره فیفا شرکت کردیم در حالی که در این کنگره‌ای ۲۷۵ مدیر فدراسیون کشورهای دنیا به همراه مدیران و دبیرکل فدراسیون‌ها شرکت کرده بودند. می‌خواهیم چمن ورزشگاه آزادی را آبیاری کنیم ولی آب نیست. قلعه‌نویی کمک کرده و از آتش نشانی خواستیم آب بیاورد. ۳۰۰ هزار لیتر آب برای چمن دو زمین آزادی می‌خریم. خودمان هم آب می‌خریم و ورزشگاه آزادی از این قاعده مستثنی نیست. فکر کنم تا هفته آینده مشکل آب حل خواهد شد. مشکل چمن ورزشگاه آزادی دغدغه سرپرست وزارت ورزش بود. فکر می‌کنم تا ۲۰ روز آینده چمن ورزشگاه آزادی بازسازی خواهد شد. برخی از دوستان باید بدانند مجموعه اداری کشور برای برداشتن این موانع همه تلاشش را به کار می‌برد. الان هواپیما مسئله اصلی برای همه استان‌ها شده است. این مشکلات را ما درست نکردیم ولی باید با آن‌ها بسازیم. با این مشکلات لیگ را برگزار می‌کنیم و سه چهار روز از اروپا عقب هستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین