|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۷۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
بانکی‌پور با بیان اینکه دایم در رسانه ها روایت سازی غلط از قانون عفاف و حجاب می شود که بسیار دور از واقعیت و به گونه ای که بعضی از شایعات شبیه به جوک مطرح شده است، افزود: قانون نهایی مصوب شده بسیار متفاوت از شایعات اخیر برخی رسانه های به خصوص معاند است. مثلاً در قانون چیزی به اسم شوکر وجود ندارد اما در خبرها دیدیم شایعه ای در این مورد منتشر شده بود.


فارس:  امیرحسین بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره مجازات افراد مرتبط با بیگانگان و شبکه‌های معاند اظهار کرد: سخت ترین مجازات‌ها برای افرادیست که با بیگانگان در ارتباط هستند.

وی از وجود مافیای چادر مشکی در کشور خبر داد و گفت: مافیای سختی پشت واردات چادر مشکی وجود دارد که نیاز است به جد دولت برای تاسیس کارخانجات تولید چادر مشکی وارد عرصه شود.

بانکی‌پور با بیان اینکه دایم در رسانه ها روایت سازی غلط از قانون عفاف و حجاب می شود که بسیار دور از واقعیت  و به گونه ای که بعضی از شایعات شبیه به جوک مطرح شده است، افزود: قانون نهایی مصوب شده بسیار متفاوت از شایعات اخیر برخی رسانه های به خصوص معاند است. مثلاً در قانون چیزی به اسم شوکر وجود ندارد اما در خبرها دیدیم شایعه ای در این مورد منتشر شده بود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مجازات‌ها در لایحه عفاف و حجاب اظهارداشت: مجازات‌ها اینگونه است که فراجا ابتدا متخلفین را جریمه می کند و اگر نیاز بود در برخی موارد متخلف به دادگستری معرفی می شود که قوه قضاییه موظف است مراکز رسیدگی سریع به متخلفین قانون را ایجاد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: مجازات های درنظر گرفته شده برای متخلفین، بسیار بازدارنده است و نیاز به اطلاع رسانی عمومی دارد.

وی بیان کرد: تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون موظفند از بازیگران و مجریانشان تا دوسال پس از پخش اثر مذکور، تعهد التزام به قانون بگیرند و در صورت عدم رعایت افراد و نداشتن ضمانت، علاوه بر جلوگیری از پخش اثر مذکور، شخص تهیه کننده جریمه خواهد شد.

بانکی‌پور با بیان اینکه طبق تحقیقات انجام گرفته مشخص شد پس از ارسال پیامک اخطار برای متخلفین، بالای نود درصد از متخلفین قانون را رعایت کردند خاطرنشان کرد: این نشان می دهد با جریمه بازدارنده، نیازی به برخورد های دیگر وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در عین حال تاکید کرد که معیشت مردم، فقر و فساد مسئله اول مجلس شورای اسلامی است.

وی در خصوص زمان اجرای لایحه عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که از مهرماه قانون اجرا شود و تا آذر ماه ساختار شکنی تا حدود زیادی جمع خواهد شد.

بانکی‌پور یادآور شد: بالای نود درصد قانون، جنسیتی نیست و مرد و زن ندارد به غیر از کشف حجاب که در چند بند ذکر شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اقتدار به دو گونه داخلی و بین المللی است، اظهارکرد:  حجاب نقش کلیدی در اقتدار داخلی نظام دارد. اگر فردا صبح مردم تصمیم گرفتند چراغ قرمز را رد کنند دیگر هیچ یک از قوانین راهنمایی رانندگی را نمی توانیم اجرا کنیم. واقعه کشف حجاب اخیر ، مقدمه شکستن اقتدار فرهنگی نظام بود که تبعاتش به مراتب در آینده برای حتی مخالفان حجاب رویت خواهد شد. به همین منظور لازم است نظام اقتدار خود را در این موضوع نشان دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این قانون عفاف و حجاب یکی از ملاحظات‌مان این بود که تقابل مردم با مردم را نداشته باشیم و همه چیز هوشمند خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین