|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۳۷۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸
اما یک رسانه نزدیک به نیروهای امنیتی لیبی روز دوشنبه نوشت که تشکیلات امنیتی این کشور مجوزی برای خروج منقوش صادر نکرده بود.


روزنامه آمریکایی «نیویورک‌ تایمز» روز دوشنبه ششم شهریور گزارش داد وزیر خارجه لیبی که دیدار او با همتای اسرائیلی‌اش جنجالی شده است و از مقام خود تعلیق شده، از کشور «گریخته است».

به‌نوشته این روزنامه، سالمین اسد، یک دستیار نجلا منقوش، گفته است که او به‌دلایل امنیتی از کشور خارج شده است.

یک مقام وزارت خارجه لیبی نیز در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، خروج  منقوش را تأیید کرد.

اما یک رسانه نزدیک به نیروهای امنیتی لیبی روز دوشنبه نوشت که تشکیلات امنیتی این کشور مجوزی برای خروج منقوش صادر نکرده بود.

گزارش خبرگزاری لیبیایی «ایسا» حاکی است که نجلا منقوش در فهرست افراد ممنوع‌الخروج قرار گرفته بود تا در مورد دیدار او با وزیر خارجه اسرائیل تحقیق شود.

به گزارش تایمز اسرائیل، گزارش خبرگزاری نزدیک به تشکیلات امنیتی لیبی در حالی است که منابع رسمی متعدد در دولت این کشور تأیید کرده‌اند که منقوش مسافر پرواز از لیبی به استانبول بوده است.

وزارت خارجه اسرائیل روز پنجم شهریور در بیانیه‌ای خبر داد که الی کوهن، وزیرخارجه، در سفر به ایتالیا، با نجلا منقوش دیدار و درباره «طیف وسیعی» از موضوعات با او گفتگو کرد.

به‌دنبال انتشار این گزارش، مخالفان عادی‌سازی رابطه با اسرائیل در چند شهر لیبی دست به تظاهرات زده و منقوش را «خائن و جنایتکار» خوانده و پرچم اسرائیل را آتش زدند.

عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر لیبی، شامگاه یکشنبه منقوش را از سمت خود «تعلیق» و اعلام کرد که تحقیقات در مورد دیدار او با وزیر خارجه اسرائیل آغاز شده است.

با وجود این، مخالفان در لیبی تعلیق وزیر خارجه را کافی ندانسته و خواهان برکناری نخست‌وزیر شده‌اند.

به گزارش شبکه کان اسرائیل، دیدار منقوش با همتای اسرائیلی خود نمی‌توانسته که بدون موافقت نخست‌وزیر لیبی انجام شده باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین