|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۳۷۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه اگر چه دشمن تلاش کرد با جنگ ترکیبی همه جانبه ما را متوقف کند که موفق نشد، اظهار داشت: دشمن در سال گذشته با برنامه ریزی دقیق تلاش کرد جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه کند که مقام معظم رهبری هم به این برنامه ریزی احسنت گفتند، اما فرمودند محاسبات دشمن اشتباه بود و همین موضوع باعث شد شکست بخورد.

رئیس بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه جریانات سیاسی به بهانه لغو قرارداد برخی اساتید دارای رکود علمی، برای نظام هزینه ایجاد نکنند، گفت: می توانیم از دروغ های دشمن پرده برداری کنیم.

به گزارش سازمان بسیج اساتید کشور، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور صبح امروز در اجتماع اساتید بسیجی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران با محوریت «بازگشایی دانشگاه‌ها، بایدها و نبایدها» ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مدظلله العالی در تعابیر زیبایی اساتید را بهترین انسان های کشور معرفی می کنند و از اساتید به عنوان فرماندهان جنگ نرم نام می برند.

وی افزود: اساتید دانشگاه ها در تمامی دوره های تاریخی نقش بی بدیلی در پیشرفت کشور، تربیت مدیران، متخصصان و کارشناسان کشور داشته اند. سربلندی هر کشوری از برکت وجود استادان و معلمان کشور است. رسالت سنگین انبیای الهی بر دوش همه عزیزان است که باید نقش تربیتی و راهبری خود را ایفا کنند.

مردانی با تاکید بر اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری نزدیک قله هستیم و راه طولانی و سنگلاخ ها را پشت سر گذاشته ایم، ادامه داد: امروز به عنوان قدرت منطقه ای شناخته می‌شویم. موفقیت های اخیر هم مانند عضویت در شانگهای، بریکس و بسیاری از موفقیت های دیگر در داخل و خارج نشان می دهد که نزدیک قله هستیم و به امید پروردگار  در حال گذار از پیچ تاریخی هستیم.

رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه اگر چه دشمن تلاش کرد با جنگ ترکیبی همه جانبه ما را  متوقف کند که موفق نشد، اظهار داشت: دشمن در سال گذشته با برنامه ریزی دقیق تلاش کرد جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه کند که مقام معظم رهبری هم به این برنامه ریزی احسنت گفتند، اما فرمودند محاسبات دشمن اشتباه بود و همین موضوع باعث شد شکست بخورد.

وی جنگ رسانه ای همه جانبه، ترور، ایجاد رعب و وحشت، اغتشاش و بسیاری از اقدامات دیگر را از جمله برنامه ریزی های دشمن برشمرد و ادامه داد: دانشگاه هدف اول دشمن بود و در تلاش بود مسیری را که سالها برای آن برنامه ریزی کرده بودند را به نتیجه برسانند، اما با هوشیاری مردم،  ودانشگاهیان جهاد تبیین و هوشیاری مسئولان، اساتید، معلمان و نخبگان در اقشار مختلف، توطئه دشمن با شکست مواجه شد؛ شکست دشمن برای او بسیار گران تمام شد.

دکتر مردانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموند امروز با جنگ همه جانبه مواجه هستیم و فرمودند چاره کار جهاد تبیین است، افزود:  شکست دشمن در سال گذشته تاثیر فراوانی در روحیه آنها گذاشت؛ البته این روزها هم دست از تحریک برنداشته اند اما به دلایلی موفق نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اثبات  قدرتمندی نظام وعدم امکان براندازی و ناامیدی از پایان کار نظام ضربه سنگینی به دشمن زد و با تمام هیاهوی رسانه ای تعداد اندکی را توانستند فریب بدهند و با خویشتنداری و م نظام راهبردهای آنها برای خشونت از بین رفت، گفت: بازیگران آنها مانند منافقین و گروهک های شمال غرب کشور نیز در ماه‌های اخیر با ضربات سنگینی مواجه شدند.

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه دشمنان فکر می کردند با ایجاد ناامنی در مرزها و  داخل کشور می توانند موفق شوند اما از قدرت و توانمندی نظام محاسبه دقیقی نداشتند، خاطرنشان کرد: روابط خوب ایران در منطقه و آمادگی ذهنی بسیاری از دانشجویان و مردم و شناخت دقیق  از اهداف و شعارهای دشمن باعث شده است دشمنان دیگر امید به همراهی مردم  با نداشته  باشند.

وی تاکید کرد: آن دسته از جوانان عزیزی که در سال گذشته با نیرنگ دشمن احساسی شده و به میدان آمده بودند، امسال متوجه فریبکاری  آنان‌ شده اند.

مردانی با بیان اینکه دشمن از دشمنی خود دست بر نمی دارد، گفت: در روز های گذشته شاهد فضاسازی دروغین به عنوان اخراج اساتید بوده ایم و این موضوع ناظر به لغو قرارداد تعداد انگشت شماری از اعضای هیات علمی است که به علت رکود علمی برابر قوانین موفق به کسب مرتبه علمی بالاتر نشده اند و برابر قانون باید کنار گذاشته شوند، برخی جریانات سیاسی به این بهانه  برای نظام و کشور هزینه ایجاد می کنند و تحرکاتی را انجام داده اند و دشمن هم بهره برداری می کند.

رئیس بسیج اساتید کشور تنها راه برای مقابله با اقدامات دشمنان در جنگ ترکیبی را جهاد تبیین دانست و گفت: می توانیم از دروغ هایی که دشمن می سازد پرده برداری کنیم.

وی تاکید کرد: تبیین پیشرفت های و جایگاه منطقه ای و جهانی ایران می تواند نشاط و امید در جامع ایجاد کند و این محور اصلی در  دستور کار بسیج اساتید است و دو قرارگاه در آموزش عالی با این هدف تشکیل شده است؛ یکی در وزارت علوم و دیگری در دانشگاه آزاد اسلامی.

مردانی ادامه داد: قرارگاه دانشگاه آزاد اسلامی با یک کار علمی و تحقیقی ۴۱ راهبرد عملیاتی تعریف کرده اند و  در آموزش عالی کشور این تدابیر و راهبردها که با تاکید بر منویات امامین انقلاب و اسلام عریز است انشاالله پیگیری خواهد شد.

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه اسلحه ما امروز قلم و بیان ما است، گفت: وقتی مقام معظم رهبری جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه قطعی و فوری معرفی می کنند، رسالت سنگینی بر دوش فرماندهان جنگ نرم یعنی شما اساتید بسیجی قرار می گیرد.

وی افزود: کار انبیای الهی نیز جهاد تبیین بود و با این مولفه اسلام را حفظ کردند. حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) پرچمدار جهاد تبیین در واقعه کربلا هستند و ان شاءالله توفیق داشته باشیم این مسیر را دنبال کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین