|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۹
کد خبر: ۳۷۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
مدیرحوزه های علمیه کشور و عضو فقهای شورای نگهبان امروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه پنج هزار شهید طلبه و روحانی کشور تصریح کرد: مجالس شهدا از راه‌های پیوند دهنده نسل جوان با آرمان‌ها و تاریخ پرافتخار اسلام و انقلاب اسلامی و استواری در راه شهیدان است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به برخی ویژگی ها و عوامل شاخص انقلاب اسلامی و ملت ایران گفت: گفتمان انقلاب اسلامی در جهان در حال رشد، توسعه و گسترش است.

 آیت الله علیرضا اعرافی عصر پنجشنبه دوم شهریور در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۷۹ شهید روحانی و طلبه استان گلستان در امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس اظهار کرد: دوران قبل از انقلاب بسیاری از نظریه پردازان پایان عصر دین را اعلام کردند اما انقلاب اسلامی با تاسی به دین و قرآن و نیز حضور مردم و هدایت‌گری علما به پیروزی رسید و اکنون گفتمان سازی که ملت ایران در سایه معارف اسلامی و مقاومت و پایداری و نثار خون فرزندان و جوانان خود آغاز کرده در جهان در حال تسری است.

وی با بیان اینکه هر ملتی که هویت و گذشته خود را نشناسد قطعا سقوط خواهد کرد افزود: دشمنان برای ایجاد فاصله بین نسل جوان با تاریخ و هویت پرافتخار اسلامی تلاش می‌کنند و در این راه علما و روحانیون در کنار مطالبه گری، در هدایت نسل جوان نیز مسئولیت سنگینی دارند.

مدیرحوزه های علمیه کشور و عضو فقهای شورای نگهبان امروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه پنج هزار شهید طلبه و روحانی کشور تصریح کرد: مجالس شهدا از راه‌های پیوند دهنده نسل جوان با آرمان‌ها و تاریخ پرافتخار اسلام و انقلاب اسلامی و استواری در راه شهیدان است.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: دشمنان اسلام ‌انقلاب و استکبار جهانی به دنبال ایجاد گسست نسلی بین نسل جوان با نسل گذشته و نیز تاریخ اسلام و انقلاب هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مجالس نورانی شهداء باید برای نسل جوان ما هویت ساز بوده و افکار نسل جوان را با گذشته پرافتخار گره بزند، خاطرنشان کرد: اگر نسل جوان و دانشجوی ما بداند که برای به ثمر نشستن انقلاب بزرگان و علمای ما چه زحماتی کشیده اند و چه خون‌هایی ریخته شده است، هویت خود را پیدا می کند.

آیت‌الله اعرافی همچنین پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون خون شهیدان و پایداری و مقاومت ملت ایران و حوزویان دانست و گفت: همه ۲۰۰ هزار شهید ما در دوران دفاع مقدس و پنج هزار شهید طلبه و روحانی شیعه و اهل سنت ما در مقاطع مختلف تحصیل علوم دینی از ملت ولایمتدار ایران برخاسته‌ بودند و جان خود را برای دفاع از کشور نثار کردند.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌ها و عوامل شاخص انقلاب اسلامی و ملت ایران گفت: اخلاص، معرفت عمیق، جهاد و عمل همراه با سختی و مشقت و گفتمان سازی را مهمترین این شاخص‌ها است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در دوره‌های گذشته بسیاری از کتب اسلامی ما در دانشگاه‌ها و مدارس غرب تدریس می‌شد، ولی اکنون در فضای علمی بین ما و دنیا فاصله افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی یک جنگ نابرابر و تمام عیار علیه کشورمان به راه افتاد و ۳۰ کشور در مقابل ما قرار گرفت، ادامه داد: اما دفاع جانانه رزمندگان از خاک کشورمان موجب شد یک گفتمان نوین در ادبیات جنگ پایه ریزی شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین