|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۷۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
سه ساعت پس از پایان مناظره چهارشنبه شب در میلواکی و حدود چهار ساعت پس از انتشار مصاحبه ۴۶ دقیقه‌ای تاکر کارلسن، مجری سابق فاکس با ترامپ که در «اکس» (توییتر سابق) منتشر شد، حدود ۱۰۰ میلیون کاربر اکس، مصاحبه ترامپ را دیده‌اند یا دست‌کم این مصاحبه از مقابل چشم آنها در اکس عبور کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴، که چهارشنبه‌شب در نخستین مناظره مقدماتی انتخاباتی به میزبانی فاکس‌نیوز شرکت نکرد، باز هم توانست توجه ده‌ها میلیون نفر را به خود جلب کند. تایم در گزارشی با عنوان «چطور ترامپ پیروز مناظره‌ای شد که در آن حضور نداشت؟» به استراتژی جنگ شبکه‌های اجتماعی ترامپ اشاره کرد. نیوزویک هم نوشت که مصاحبه ترامپ در چهار ساعت ۱۰۰ میلیون مخاطب داشت.

سه ساعت پس از پایان مناظره چهارشنبه شب در میلواکی و حدود چهار ساعت پس از انتشار مصاحبه ۴۶ دقیقه‌ای تاکر کارلسن، مجری سابق فاکس با ترامپ که در «اکس» (توییتر سابق) منتشر شد، حدود ۱۰۰ میلیون کاربر اکس، مصاحبه ترامپ را دیده‌اند یا دست‌کم این مصاحبه از مقابل چشم آنها در اکس عبور کرده است.

روشن نیست که همه این افراد چه مدت از مصاحبه را تماشا کرده‌اند اما در نهایت میلیون‌ها نفر در همان زمانی که مناظره جمهوری‌خواهان در فاکس‌نیوز در حال پخش بوده است، به نوعی به مصاحبه ترامپ توجه کرده‌اند. انتظار می‌رود آمار تماشاگران مناظره فاکس روز پنجشنبه اعلام شود. البته در مناظره چهارشنبه شب فاکس نیز بارها نام ترامپ آمد و درباره او بحث شد و حتی نامزدها به سوالی درباره اینکه اگر ترامپ محکوم شود از او حمایت می‌کنند پاسخ داد.

کارلسن پنج دقیقه قبل از ۹ شب که مناظره هشت نامزد جمهوری‌خواه در فاکس‌نیوز آغاز می‌شد، این مصاحبه را در صفحه شخصی خود در اکس منتشر کرد.

کارلسن پس از پایان همکاری با فاکس می‌کوشد مخاطبان خود را حفظ کند و از ماه ژوئیه همواره مصاحبه‌های جنجالی را در اکس منتشر کرده است.

ترامپ در این مصاحبه درباره آشوب‌های سیاسی بیشتر در آمریکا هشدار داد و به رقبایش که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد با آنها فاصله زیادی دارد، حمله کرد.

براساس نظرسنجی‌ها، ۶۲ درصد جمهوری‌خواهان به ترامپ رای می‌دهند و نفر بعدی در فهرست جمهوری‌خواهان ران دسنتیس با ۱۶ درصد آرا است.

ترامپ به کارلسن گفت: «آیا باید دو ساعت با افرادی که اصلا نباید برای ریاست جمهوری نامزد شوند بحث کنم و اجازه دهم به من توهین کنند؟ آیا باید در شبکه‌ای باشم که دوست من نیست؟»

او در پاسخ به کارلسن که درباره احتمال تهدید جانی علیه ترامپ پرسید، گفت، «آنها حیوان‌ و بیمارند، البته دمکرات‌های خوبی هم هستند اما اینکه بخواهند از شر شما خلاص شوند کار وحشتناکی است.»

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه به وضعیت سلامتی جو بایدن اشاره کرد و گفت که ممکن است او در روز انتخابات در نوامبر ۲۰۲۴، نامزد دمکرات‌ها نباشد. ترامپ با بیان اینکه بایدن از تمام جنبه‌های جسمی و روحی ضعیف شده، به‌طور تلویحی گفت: «فکر نمی‌کنم او تا آن زمان دوام بیاورد». ترامپ افزود: او از نظر ذهنی ضعیف‌تر از بدنی است و وقتی راه می‌رود، نمی‌تواند پاهایش را از روی زمین بلند کند.» ترامپ با اشاره به تصاویر بایدن در تعطیلات طولانی کنار دریا گفت که «در ساحل، نمی‌تواند صندلی آفتاب‌گیری را بلند کند. او حتی نمی‌تواند روی شن‌ها راه برود». ترامپ گفت که اگر بایدن نباشد، آنگاه همه می‌توانند نامزد دمکرا‌ت‌ها شوند و این محدود به کامالا هریس، معاون بایدن نخواهد بود.

ترامپ پیش‌بینی کرد که ران دسنتیس از گردونه رقابت‌ها حذف شود و از مایک پنس، معاون سابق خود انتقاد کرد که از قدرتش برای بازگرداندن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ به سنا استفاده نکرد.

ترامپ در پاسخ به کارلسن که از او درباره تکرار حوادث مشابه ششم ژانویه در کنگره آمریکا پرسید، گفت که در بین جمعیت عشق و اتحاد به چشم می‌خورد و هیچگاه چنین روحیه و انگیزه‌ای از افرادی که از آنچه به سر مملکت آمده متنفرند، ندیده بود.

ترامپ گفت سطحی از عشق و نفرت بود که هیچگاه ندیده بود و ترکیب آن می‌تواند ترکیب بدی باشد.

این مصاحبه درحالی پخش شد که ساعاتی قبل رودی جولیانی، وکیل سابق ترامپ و چند نفر دیگر از همکاران سابق ترامپ در پرونده «تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰» خود را به زندانی در آتلانتا معرفی کردند و قرار است ترامپ نیز روز پنجشنبه خود را معرفی کند.

ترامپ تاکید دارد که پرونده‌های کیفری که یکی پس از دیگری علیه او به جریان می‌افتند، با انگیزه سیاسی است و دمکرات‌ها می‌خواهند او را از صحنه انتخابات کنار بزنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین