|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۷۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
جنا الیس، یکی از متهمان که از وکلای آقای ترامپ بوده در شبکه اجتماعی ایکس/توئیتر سابق نوشته است حالا که این پرونده از یک فرد فراتر رفته چرا کارزار «ماگا» هزینه دفاع همه متهمان را نمی‌پردازد؟

بی بی سی: رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، در کنار چند نفر از متهمان دیگر به همدستی با آقای ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات آمریکا، روز چهارشنبه خود را به مقامات محلی در بخش فولتون ایالت جورجیا تسلیم کرده است.

جولیانی با ۱۳ فقره اتهام از جمله کمک به آقای ترامپ با هدف تغییر نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا روبروست. او بعد از گذراندن مدت کوتاهی در زندان و تصویربرداری معمول در دفاتر پلیس، با پرداخت ۱۵۰ هزار دلار وثیقه آزاد شد.

شهردار سابق نیویورک یکی از ۱۹ نفری است که در پرونده آقای ترامپ در ارتباط با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا متهم شده‌اند.

 ترامپ گفته است که روز پنجشنبه برای تسلیم خود به مقام‌های محلی در بخش فولتون حاضر خواهد شد.

جولیانی هنگام ترک زندان فولتون به خبرنگاران گفت از اینکه پایش به این پرونده کشیده شده «احساس غرور» می‌کند: «این پرونده جنگی برای سبک زندگی ماست. این اعلام جرم چرند مهملی بیش نیست.»

رودی جولیانی و دونالد ترامپ با اتهامات سنگین‌تری نسبت به دیگر متهمان پرونده روبرو هستند.

پیش از رودی جولیانی هفت متهم دیگر در این پرونده به آتلانتا آمدند تا خود را به مقام‌های محلی تسلیم کنند.

یکی از آنها جان ایستمن، وکیلی است که در جریان تلاش رئیس جمهوری سابق آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا به او مشاوره می‌داد. آقای ایستمن با ۱۹ فقره اتهام روبروست. دیوید شفر، دبیرکل سابق حزب جمهوری‌خواه ایالت جورجیا نیز یکی دیگر از این متهمان است.

متهمان دیگر اسکات هال یک کفیل حرفه‌ای در جورجیا، سیدنی پاول، کتی لتهم، ری اسمیت سوم و کنت چسبرو هستند.

دادستان بخش فولتون جمعه ظهر را به عنوان ضرب الاجلی برای تسلیم متهمان این پرونده به مقام‌های محلی اعلام کرده است.

انتظار می‌رود بر خلاف پرونده‌های قبلی مطرح علیه دونالد ترامپ، این‌بار از او در دفتر پلیس، مثل متهمان معمولی دیگر عکس‌برداری شود.

رئیس جمهوری سابق آمریکا مانند رودی جولیانی با ۱۳ فقره اتهام از جمله دخالت در انتخابات روبروست. او خود را بی‌گناه می‌داند و می‌گوید اتهامات او با انگیزه سیاسی مطرح شده‌اند.

آقای ترامپ روز چهارشنبه در یادداشتی که در شبکه اجتماعی خود منتشر کرد نوشت پنجشنبه بعد‌از ظهر «با افتخار» دستگیر می‌شود. او افزود «هیچ کس برای سلامت انتخابات مثل پرزیدنت دونالد ترامپ نجنگیده است.»

مارک مدوز، رئیس دفتر سابق کاخ سفید در دوران آقای ترامپ یکی دیگر از متهمان پرونده است و از دادگاه خواسته بود که پرونده او را به دادگاه فدرال منتقل کند.

او و جفری کلارک متهمی دیگر که از کارمندان سابق وزارت دادگستری آمریکاست در نامه‌ای به دادگاه استدلال کرده بودند که در زمان اتفاقات مطرح در پرونده، کارمند دولت فدرال بوده‌اند و به همین دلیل پرونده آنها باید در دادگاه فدرال بررسی شود.

اما دادستان بخش فولتون با این خواسته‌ها مخالفت کرده و گفته است این دو نفر هیچ تفاوتی با دیگر متهمان در دادگاه ندارند.

آقای ترامپ به دلیل عدم پرداخت هزینه دفاع متهمان به همدستی با او هدف انتقاد بوده است.

جنا الیس، یکی از متهمان که از وکلای آقای ترامپ بوده در شبکه اجتماعی ایکس/توئیتر سابق نوشته است حالا که این پرونده از یک فرد فراتر رفته چرا کارزار «ماگا» هزینه دفاع همه متهمان را نمی‌پردازد؟

مایکل کوهن از وکلای سابق آقای ترامپ که بعدها به یکی از منتقدان جدی او تبدیل شد روز سه‌شنبه به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که آقای ترامپ هزینه دفاع رودی جولیانی را هم نمی‌پردازد.

ترامپ در سه پرونده‌ای که علیه او در دادگاه‌های مختلف آمریکا در جریان است در مجموع با ۷۸ فقره اتهام روبروست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین