|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۳۷۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
به نظر من هر مسئولی که ایران و مردم ایران را دوست دارد، مطلقا این سنگ‌اندازی‌ها را انجام نمی‌دهد. همه می‌دانیم که هم تولیدکنندگان این محتواها مردم‌اند و هم پلتفرم‌های پخش این محتواها و هم بینندگان محتواها خود مردم‌اند. اعضای پلتفرم‌ها و کارکنان آن‌ها و حتی من هنرمند همه یک شهروند ساده‌ایم. یک توصیه به مسئولان دارم و آن اینکه مسوولان عزیز و دغدغه‌مند، بگذارید مردم خودشان انتخاب کنند. باور کنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد و هیچ محتوای غیراخلاقی‌ تولید نمی‌شود.

ایسنا: محمد بحرانی که این روزها در شبکه نمایش خانگی حضور پررنگی دارد، درباره وضعیت تلویزیون می‌گوید: من سال‌های زیادی در تلویزیون کار کرده‌ام و از وضعیت این روزهای تلویزیون بسیار غمگینم. تلویزیون را خیلی خیلی دوست دارم و هیچ‌وقت موضعی در مقابلش نداشته‌ام و دلم می‌خواهد به روزهای خوبش برگردد.

محمد بحرانی که این روزها حضورش در شبکه نمایش خانگی پررنگ‌تر شده و با مجموعه عروسکی «پیکولو» و برنامه «شب‌های مافیا» و همچنین برنامه «صداتو» حضور دارد، با این حال همچنان دلتنگ جناب خان است و در پاسخ به اینکه انتخابش بین بازیگری، اجرا، عروسک‌گردانی و صداپیشگی کدام است؟ می‌گوید: تمام این‌ها زیرمجموعه هنرهای نمایشی است و همه برای من جذاب‌اند اما اگر مجبور به انتخاب یکی باشم، صداپیشگی «جناب خان» را انتخاب می‌کنم.

همه احوال «جناب خان» را می‌پرسند و دلتنگش هستند

او از «جناب خان» می‌گوید و در پاسخ به اینکه در آینده باز هم او را خواهیم دید یا نه؟ به ایسنا می‌گوید: به نظرم تجربه جناب خان بسیار جدی و جذاب بود. خدا را شکر می‌کنم که این تجربه را در مسیر زندگی من قرار داد. تجربه جناب خان یک تجربه بسیار ویژه بود. جناب خان یک موجود مستقل دارای روح و زنده است و اینکه در آینده او را می‌بینیم یا نه، تصمیم خودش است. من هم منتظرم ببینم که چه تصمیمی می‌گیرد. اما باید بگویم که مردم به شدت پیگیر «جناب خان» هستند. من با وسایل نقلیه عمومی تردد می‌کنم و در سطح شهر، بسیار پیاده‌روی می‌کنم؛ بنابراین بسیار با آدم‌ها ارتباط رو در رو دارم و تقریبا همه احوال «جناب خان» را می‌پرسند و دلتنگش هستند.

حضور پلتفرم‌ها هم در ایران بسیار اتفاق مثبتی بود

وی درباره‌ی تفاوت کار در تلویزیون و نمایش خانگی می‌گوید: به لحاظ دسترسی و آیین انجام عمل، دیدن تلویزیون کار راحت‌تری است. حضور پلتفرم‌ها هم در ایران بسیار اتفاق مثبتی بود. من از افرادی بودم که در روزهای اول متولد شدن پلتفرم‌ها در کشور، جزو ایده‌پردازان ورود این صنعت به ایران بود مو از سالیان قبل جزو موسسان پلتفرم فیلم نت بودم. با این حال، برای من بستر پخش، اتفاق متفاوتی نیست. ما می‌توانیم برنامه‌هایی که دوست داریم را در هر کدام از این بسترها تماشا کنیم. در این گفتگو، من تلویزیون را هم جزو یکی از پلتفرم‌ها دسته‌بندی می‌کنم و طبیعتا هر پلتفرمی که برنامه‌های جذاب‌تری داشته باشد برای خودش مخاطبان وفادارتری درست می‌کند.

دلم می‌خواهد تلویزیون به روزهای خوبش برگردد

بحرانی درباره شرایط فعلی تلویزیون و فعالیت در نمایش خانگی اظهار می‌کند: اینکه پلتفرم‌ها در یک رقابت مثبت با هم در تلاش برای تولید برنامه‌های جذاب‌اند، اتفاق مثبتی است. من سال‌های زیادی در تلویزیون کار کرده‌ام و از وضعیت این روزهای تلویزیون بسیار غمگین‌ هستم. تلویزیون را خیلی خیلی دوست دارم و هیچ‌وقت موضعی در مقابلش نداشته‌ام و دلم می‌خواهد به روزهای خوبش برگردد. می‌گویند شرف المکان بالمکین، یعنی جذابیت یک جا به آدم‌هایی است که آنجا هستند. به نظرم تلویزیون این روزها آدم‌های جذابش را از دست داده و کاش یک اتفاق بیافتد که من به عنوان یک مخاطب، بار دیگر محمدرضا شهیدی‌فر، رامبد جوان، مهران مدیری، احسان علیخانی، عادل فردوسی پور، منصور ضابطیان، محمد صوفی، برادران صفاریان‌پور و بقیه اسامی جذابی که اوقات خوشی را در تلویزیون برای ما ساخته‌اند را در تلویزیون ببینم. این‌ها سرمایه‌های برنامه‌سازی‌اند که باید حفظ شوند. اینکه این افراد در شبکه‌های خصوصی برنامه‌سازی کنند، خیلی خوب است اما ای کاش تلویزیون شرایطی را فراهم کند که مردمی که به هر دلیلی امکان استفاده از پلتفرم‌ها را ندارند بتوانند از رسانه ملی‌شان برنامه‌های دلخواهشان را دنبال کنند و لذت ببرند.

هیچ محتوای غیراخلاقی‌ تولید نمی‌شود، بگذارید مردم خودشان انتخاب کنند

این بازیگر درباره تولیدات گسترده شبکه نمایش خانگی و نظارت‌های که این روزها اعمال می‌شود؟ می‌گوید: به نظر من هر مسئولی که ایران و مردم ایران را دوست دارد، مطلقا این سنگ‌اندازی‌ها را انجام نمی‌دهد. همه می‌دانیم که هم تولیدکنندگان این محتواها مردم‌اند و هم پلتفرم‌های پخش این محتواها و هم بینندگان محتواها خود مردم‌اند. اعضای پلتفرم‌ها و کارکنان آن‌ها و حتی من هنرمند همه یک شهروند ساده‌ایم. یک توصیه به مسئولان دارم و آن اینکه مسوولان عزیز و دغدغه‌مند، بگذارید مردم خودشان انتخاب کنند. باور کنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد و هیچ محتوای غیراخلاقی‌ تولید نمی‌شود.  

جلوی این اشتغال‌زایی، سنگ‌اندازی نکنید

وی در پاسخ به عملکرد پلتفرم‌ها که چه نقشی در ایجاد شغل و امرار معاش هنرمندان داشته اند؟ اظهار می‌کند: از آنجا که من سابقه کار جدی در پلتفرم‌ها را دارم، می‌دانم که علاوه بر محصولاتی که ما از پلتفرم می‌بینیم که هر برنامه به طور متوسط یک گروه بیش از صد نفره عوامل را شامل می‌شود و برای این تعداد، شغل ایجاد می‌کند، تعداد زیادی از شرکت‌های وابسته مثل شرکت‌های تبلیغاتی، شرکت‌های دوبله و ... با پلتفرم‌ها کار می‌کنند که همه این‌ها اشتغال‌زایی محسوب می‌شود و نتیجه آن، تولید یک محتوای جذاب است که میلیون‌ها نفر را جذب می‌کند و برایشان تفریح و سرگرمی تولید می‌کند. باز هم این خواهشم را تکرار می‌کنم که جلوی این اشتغال‌زایی، سنگ‌اندازی نکنید. حتما آن محتوایی که در چارچوب قوانین این کشور تولید می‌شود، خیلی بهتر از محتوایی است که خارجی باشد و مغایر با فرهنگ ما.

اجرای «صداتو» را به من پیشنهاد دادند اما...

وی درباره برنامه «صداتو»، توضیح می‌دهد: اجرای «صداتو» را به من پیشنهاد دادند و مثل همه این سال‌هایی که برای اجرا پیشنهاد داشتم این مورد را هم نپذیرفتم. با محسن کیایی که او را برای کمک‌کننده دعوت کرده بودند به لوکیشن برنامه رفتیم و صحبت کردیم. در نهایت من گفتم که به عنوان کمک‌کننده همکاری می‌کنم و محسن کیایی گفت که اجرا را بیشتر دوست دارم و به این صورت، تصمیم به همکاری گرفتیم.

بحدانی درباره تفاوت کمکی در «صداتو» و رییس بازی در «شب‌های مافیا» نیز می‌گوید: هلپری یک مسئولیت ویژه دارد، این که به خوبی به شرکت‌کننده کمک کنی که ۲۰۰ میلیون تومان را ببرد. از این نظر موقعیت همراه با استرسی بود. اما فشار اصلی «صداتو» بر دوش محسن کیایی بود که باید همه چیز را کنترل می‌کرد و به نظر من خیلی خوب از پس این کار برآمد. در «شب‌های مافیا» کار پراسترس و پرفشاری را برعهده دارم که به نظرم یکی از سخت‌ترین تجربیات کاری من است. البته که نمی‌دانم نتیجه کارم خوب بوده یا نه. امیدوارم مخاطب راضی باشد.

او درباره واکنش‌ مخاطبان به حضورش در «صداتو» نیز می گوید: در «صداتو» کار ویژه‌ای نکردیم؛ به جز اینکه تلاش کردیم خود واقعی‌مان باشیم. واکنش مردم بسیار خوب است و بسیار لطف دارند و حتی تعداد قابل توجهی از مردم، آدرس پروتئینی گیشا را از من می‌گیرند که نشان می‌دهد به خوبی برنامه را دیده‌اند و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند.

بحرانی درباره اینکه آیا تصمیم به ادامه مجری‌گری دارد یا نه نیز می‌گوید: ممکن است که اجرا را مجدد تکرار کنم اما جزو انتخاب‌های اولم نیست. خیلی از من انرژی می‌گیرد. من آدم خجالتی‌ای هستم و اجرا کردن برایم کار سختی است.

«پیکولو» عروسک‌های بامزه و خوبی دارد/ باید کار کودک را جدی گرفت

این بازیگر در پایان درباره‌ فعالیتش در حوزه کودک و درباره دغدغه‌اش در این حوزه توضیح می‌دهد: کار کودک به اندازه کار بزرگسال برای من جذاب است. اما از نظر من، تاثیر کار کودک از تاثیر کار بزرگسال در جامعه خیلی بیشتر است؛ بنابراین اگر کار کودک خوب ساخته شود، کار بزرگ‌تر و مهم‌تری صورت گرفته است. ما روی «پیکولو» نزدیک به سه سال وقت گذاشتیم و از نتیجه کار راضی هستم. ایرادات کار را هم می‌دانیم اما به نظرم به نسبت کارهایی که این سال‌ها ساخته شده است، پروداکشن جدی‌تری دارد و عروسک‌های بامزه و خوبی دارد. اما متاسفانه به نسبت بقیه محصولات حوزه بزرگسال، کمتر به آن پرداخته شد و تبلیغات کمتری داشت. باید کار کودک را جدی گرفت؛ چرا که کار بزرگسال اگر خوب باشد، یک بار یا نهایتا دوبار دیده می‌شود اما کودکان هر قسمت از یک کار خوب را چندین و چند بار تماشا می‌کنند. پیکولوی محترم و آبرومند ما را جدی بگیرید چون مطمئنم که عروسک‌هایش در دل کودکان جا باز می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین