|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۱
کد خبر: ۳۷۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
محمدی ادامه داد: ما همکاری موفقی با مدارس دینی شکل داده‌ایم تا بتوانیم در چارچوب‌های اسناد بالادستی که دانشگاه برای ما تعریف کرده گام برداریم و تجربیات آن‌ها را در مدارس خودمان از جمله مدرسه سما پیاده کنیم. با این کار شاخص‌های علمی آموزشی فرهنگی مدارس ارتقا می‌یابد.
ایلنا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: دانشگاه در دوره جدید به سمت ارتقای علمی و فرهنگی رفته است و ظرف سه سال آینده، نگاه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی تغییر خواهد کرد.

«جواد محمدی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در مورد چگونگی تعامل و همکاری با حوزه‌های علمیه در مدارس این دانشگاه بیان کرد: ابتدا این نکته را یادآوری می‌کنم که رویکرد کلی دانشگاه آزاد اجرای سند تحول و تعالی آموزش عالی است. ما مدارس دینی موفقی در استان تهران داریم مانند مدرسه فرهنگ و… این مدارس توانسته‌اند دانش آموزانی متدین و عالم بار آورند.
خرید لوازم خانگی با اقساط ۲۴ ماهه، بدون ضامن، بدون پیش‌پرداخت

محمدی ادامه داد: ما همکاری موفقی با مدارس دینی شکل داده‌ایم تا بتوانیم در چارچوب‌های اسناد بالادستی که دانشگاه برای ما تعریف کرده گام برداریم و تجربیات آن‌ها را در مدارس خودمان از جمله مدرسه سما پیاده کنیم. با این کار شاخص‌های علمی آموزشی فرهنگی مدارس ارتقا می‌یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اضافه کرد: نکته بعدی اینکه ما در توسعه مدارس نیز همکاری و مشارکت مدارس دینی را مدنظر داریم. حتی قرار است مدارس تیزهوشانی برای آن دسته از خانواده‌ها که دوست دارند فرزندانشان در محیطی فرهنگی و علمی درس بخوانند، تاسیس کنیم. زمانی که چنین دانش آموزی از مدرسه‌ای با این ویژگی‌ها فارغ التحصیل شوند، بچه‌ای تیزهوش و دلبسته نظام خواهد بود که در بخش‌های گوناگون نظام موثر واقع می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران یادآوری کرد: بنابراین مشارکت با مدارس اسلامی موفق و به نام در استان تهران همچنین همکاری با حوزه‌های علمیه، مورد تاکید است. این کارها در دانشگاه آزاد و مدارس آن بسیار تاثیرات مثبتی به جا می‌گذارد.

او در مورد تحولات دیدگاهی نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی و رشد کیفی آن نیز اظهار کرد: سند تعالی دانشگاه آزاد برای همین تغییر رویکرد است. تغییر نگاه زمان می‌برد، ولی این نگاه در حال تحول است. زمانی که خروجی‌های دانشگاه آزاد شاغل می‌شوند، رتبه‌های بالای علمی کسب می‌کنند و… دانشگاه به سمت مرجعیت علمی و فرهنگی سوق داده می‌شود و در پی آن دیدگاهی که به دانشگاه آزاد بوده و هست تغییر می‌کند.

محمدی با تاکید بر اینکه حرکت تحولاتی در دانشگاه آزاد آغاز شده است، افزود: نمی‌توانیم در کوتاه مدت توقع تحول داشته باشیم. این کار بلند مدت است و وقتی ۳۰ سال و اندی یک نوع نگاه در کشوری وجود دارد حالا برای تغییر آن نگاه حداقل ۴ تا ۵ سال زمان لازم دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه این دانشگاه در دوره جدید به سمت ارتقای علمی و فرهنگی رفته است، عنوان کرد: به زودی تحولات را مشاهده خواهید کرد و ظرف سه سال آینده، نگاه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی تغییر می‌کند.

محمدی در ادامه گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی همچنان به شهریه متکی است و این مسئله را انکار نمی‌کنیم، اما واقعیت این است که در حال فاصله گیری از وضعیت فعلی هستیم. راهکارهایی برای این موضوع وجود دارد. از جمله مولدسازی و ایجاد درآمدهای غیرشهریه ای، دوره‌های آموزشی آزاد و…

محمدی افزود: دانشگاه آزاد امروز نزدیک به بیش از ۸۰ درصد وابسته به شهریه‌ است، ولی دانشگاه نسبت به این موضوع برنامه ریزی دارد و دانشگاه روند رو به رشدی را برای ایجاد درآمدهای غیرشهریه‌ای شروع کرده است. در استان تهران نیز ما به سرعت از چنین شرایطی دور خواهیم شد و تحولاتی محسوس ایجاد خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین