|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
هنوز دیدن تن های خسته و جان های افسرده مردم، آزارمان می دهد و هنوز در سودای جامعه ای عادلانه تر به تلاش های ما جهت می بخشد. راه دشوار است، اما گام های مان را استوار تر بر می داریم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 36سال از پیروزی انقلاب می گذرد اما هنوز آرمان هایی که جان ما را برای گام نهادن در راهی دشوار گرم و قدرتمند می ساختند، در وجودمان شعله ورند. هنوز دلباخته عدالتیم، دشمن فسادیم، مشتاق گشودن راهی به رفاه مردمیم و از توزیع ناموزون دارایی ها در رنجیم.

علی ربیعی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سالگرد انقلاب شکوهمند ایران، افزود: هنوز دیدن تن های خسته و جان های افسرده مردم، آزارمان می دهد و هنوز در سودای جامعه ای عادلانه تر به تلاش های ما جهت می بخشد. راه دشوار است، اما گام های مان را استوار تر بر می داریم.وی اظهار داشت: دهه فجر مظهر وحدت، استقلال و رشد سرمایه اجتماعی در میان مردم ایران است. واقعه بزرگ و سرنوشت سازی که هدفش رسیدن به نقطه مقدسی بود که آحاد جامعه احساس حضور کنند، خود سرنوشت شان را به دست بگیرند و اخلاق را در راس همه امور قرار دهند. به گفته ربیعی، 36سال پیش انقلاب اسلامی ایران در شرایطی طعم پیروزی را چشید که معمار کبیر انقلاب همواره بر این نکته که مردم صاحبان اصلی این انقلابند، تاکید داشتند.امام (ره) همواره بر باهم بودن همه مردم جامعه و حضور اعتماد میان اقشار مختلف جامعه تاکید داشتند و این همان چیزی است که علم جامعه شناسی به آن سرمایه اجتماعی می گوید و برهمین اساس است که به نظر می رسد برای حفظ جامعه باید ارزش های ناب انقلاب را مورد توجه قرار دهیم و چنین است که نخستین وظیفه ما در خصوص انقلاب اسلامی توجه به معنویت، اخلاق، راست گویی، رفتار اخلاقی و احترام به حقوق دیگران است.

 وی بیان داشت: اکنون با گذشت 36 سال از انقلاب بزرگ مردم ایران این نکته که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره به مردم در صحنه تاکید داشتند را نباید فراموش کرد چرا که مردم در صحنه فقط این نیست که آنها تنها رای دهند و یا در راهپیمایی ها شرکت کنند ، بلکه مردم در صحنه واقعی این است که علاوه بر کارهایی نظیر رای دادن و شرکت در راهپیمایی ها، بر کار مسئولان هم نظارت داشته باشند، آنها را نقد و مطالبات شان را پیگیری کنند.وی با اشاره به اینکه 22بهمن ماه هر سال، یادمانی از همه همگامی ها، تدبیرها، ایمان ها، بینش ها، ایثارها، شجاعت ها، تحمل کردن ها، آرمان خواهی ها، و امیدورزی هایی است که روح یک ملت را به حرکت درآوردند، گفت: آن روح کماکان جاری است و از عزم و اندیشه ما جان می گیرد، دوباره ما را در خود فرو می برد و نیرویی در ما می آفریند که از هر مانعی می گذریم و هر هدفی را دست یافتنی می سازیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین