|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۷۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

جماران: بهزاد نبوی رییس پیشین جبهه اصلاحات نوشت:

اخیراً مصاحبه اینجانب با مجله آگاهی ‌نو شماره ۱۱ که با تیتر «مخالف تفکر انقلابی هستم» در کنار مباحثی در مورد جبهه اصلاحات و تحولات درون اصلاح طلبان موجب شبهات و سوء برداشتها و حتی سوء استفاده‌‌هایی شده است که لازم می‌دانم چند نکته کوتاه برای رفع شبهات و سوء برداشت‌های احتمالی بیان کنم.

۱) اینجانب به تفصیل در نقد «انقلابی دیگر و ترویج خشونت و در دفاع از اعتدال و روش‌های اصلاحی» سخن گفته‌ام و نهایتاً نیز بیانیه‌ی ۱۵ ماده‌ای آقای خاتمی را مانیفست اصلاحات دانسته‌ام، که امیدوارم این دیدگاه در فضای سیاسی کشور به ویژه در میان اصلاح طلبان مورد نقد و بررسی قرار گیرد و دیدگاههای مکمل و اصلاحی صاحب نظران باعث تداوم وظیفه ضروری و با ارزش گفتگو و تبادل نظر میان همه دلسوزان کشور به ویژه اصلاح طلبان شود.

۲) آنچه من بیان کرده‌ام ارتباطی با تحولات در مدیریت جبهه اصلاحات نداشته و ندارد.

اینجانب بخاطر سن و سال و شرایط جسمانی خودم که انجام مسئولیت‌های سنگین را برایم دشوار کرده است، از چند ماه پیش از تغییرات هیأت رئیسه‌ی جبهه اصلاحات، متقاضی کناره گیری از ریاست جبهه‌ بودم. تغییرات انجام شده در هیأت رئیسه جبهه اصلاحات نیز بر اساس مقررات و ضوابط جبهه و بصورت دموکراتیک صورت گرفته است و اینجانب نیز در این فرایند حضور داشته‌ام و در تداوم راه هم به عنوان عضوی در این جبهه فعال خواهم بود و از هیچ تلاشی برای تقویت آن فروگذار نخواهم کرد.

۳) به عنوان کسی که هزینه زیادی برای تاسیس نظام شایسته‌تر در کشور داده است، نقد تمایل به راه انداختن انقلابی دیگر و ترویج خشونت در میان بخشی از فعالان سیاسی و به ویژه جوان‌ترها در جامعه مطرح است و تبیین آن را ، وظیفه‌ی خود می‌دانم، واین تحلیل حاصل تجربیات بیش از ۶۰ سال فعالیت‌ام در صحنه‌ی سیاست کشور است و لازم می‌دانم تاکید کنم که دیدگاه مورد نقد من مصداقی در میان چهره‌های اصلی و سرشناس اصلاح طلب که من می‌شناسم، ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین