|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۵
کد خبر: ۳۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
همزمان با آخرین روز از دهه فرخنده فجر، دفتر مطالعات زنان در مجتمع آموزش عالی اسفراین فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان شمالی در آیین افتتاح این دفتر با اشاره به نقش زنان در تمام عرصه های جامعه، بانوان را بزرگترین حامیان مبارزان انقلاب و مجاهدان جنگ تحمیلی خواند و افزود: نگاه به حوزه زنان به برکت پیروزی انقلاب با وجود فراز نشیب های فراوان، اصلاح و جایگاه آنان در جامعه رو به تحکیم است.

'مهردخت قوپرانلو'، وضعیت آرمانی زنان در کشور را، رسیدن به درجه ای عنوان کرد که نیازی به مطالبه گری در جامعه نباشد و افزود: این امر با ایجاد فرصت های برابر برای زنان، با حفظ شان آنان و اصلاح نگرش به این حوزه امکانپذیر است.

وی گفت: اصلاح نگرش به حوزه زنان، در درجه نخست تلاش جهادی خود زنان را طلب می کند.

قوپرانلو با اشاره به افزایش مشارکت زنان در عرصه های اجتماع، بعد از پیروزی انقلاب، به افزایش حضور بانوان در شوراهای شهر و روستا در سالیان اخیر اشاره کرد و گفت: امید است زنان بتوانند در انتخابات مجلس دهم صاحب کرسی های بیشتر نمایندگی شوند.

وی افزود: با توجه به نگاه وِیژه دولت تدبیر و امید به حوزه زنان، انتظار می رود شاهد حضور پررنگ تر زنان در عرصه های کلان و سیاست گذاری کشور باشیم.

وی با اشاره به افزایش نرخ آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد به مواد مخدر در زنان، گفت: آسیب های حوزه زنان، کل اجتماع و خانواده را درگیر می کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی افزود: نگاه دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به مسائل حوزه زنان فراجنسیتی است و همه افراد اعم از زنان و مردان برای حل مشکلات حوزه زنان وخانواده باید وارد میدان شوند.

قوپرانلو گفت: متاسفانه خراسان شمالی هیچ گونه تشکل غیردولتی تخصصی در حوزه زنان ندارد و امیدواریم در سال آینده شاهد تشکیل تشکل های غیردولتی زنان در استان باشیم.

وی ایجاد دفتر مطالعات زنان در شهرستان اسفراین را فرصتی برای هم افزایی بیشتر بین بانوان در عرصه های مختلف و ایجاد تشکل های غیردولتی این حوزه خواند.

مشاوره فرماندار اسفراین در امور بانوان و خانواده نیز در این آیین، هدف از ایجاد این دفتر را ارتباط نزدیک و صمیمانه با دانشجویان و اساتید در حوزه بانوان، شناخت و تحلیل مسائل حوزه زنان از دیدگاه علمی و پژوهشی، ایجاد بانک اطلاعات زنان منطقه و جذب ایده های ناب در این حوزه برشمرد.

'مهری تشکری' ابراز امیدواری کرد ایجاد این دفتر در حوزه زنان، منجر به تحولی در این بخش شود.

شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب بجنورد واقع است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین