|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۳۷۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
حزب تحریک انصاف بازداشت قریشی را اقدامی غیرقانونی توصیف کرده است. همچنین عمر ایوب خان از رهبران این حزب گفته است که بازداشت آقای قریشی پس از بازگشت او از یک نشست خبری صورت گرفته است.

سخنگوی حزب «تحریک انصاف» پاکستان، مهم‌ترین حزب مخالف دولت در این کشور، خبر داد که شاه‌محمود قریشی، از رهبران این حزب روز شنبه بازداشت شده است.
 
بر اساس گزارش‌ها بازداشت قریشی که پیشتر در زمان نخست‌وزیری عمران، وزارت خارجه را به عهده داشت، در خانه‌اش در اسلام‌آباد و به دست نیروهای پلیس انجام شده و او به دایره تحقیقات فدرال منتقل شده است.
 
حزب تحریک انصاف بازداشت قریشی را اقدامی غیرقانونی توصیف کرده است. همچنین عمر ایوب خان از رهبران این حزب گفته است که بازداشت آقای قریشی پس از بازگشت او از یک نشست خبری صورت گرفته است.
 
قریشی در این نشست خبری گفته بود که حزب تحریک انصاف با هرگونه تأخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی که بر اساس قانون باید ۹۰ روز پس از انحلال پارلمان برگزار شود، مخالفت خواهد کرد.
 
صحنه سیاسی پاکستان در ماه‌های گذشته و به‌ویژه از زمان انحلال پارلمان این کشور به شدت ملتهب است، و اگر قرار بر برگزاری انتخابات در مهلت ۹۰ روزه قانونی باشد، پاکستان در اواسط پاییز صحنه انتخابات پارلمانی خواهد بود.
 
عمران خان که ریاست تحریک انصاف را به عهده داشت، پس از برکناری از قدرت به تخلف و فساد متهم شد و از دو هفته پیش در زندان به سر می‌برد. از زمان زندانی شدن او، آقای قریشی که معاون عمران خان در این حزب بود، رهبری آن را به عهده داشت.
 
از زمان خلع عمران خان از قدرت در اوایل بهار سال گذشته در رأی‌گیری عدم اعتماد در پارلمان، پرونده‌های اتهامی متعددی علیه او به دادگاه‌های این کشور ارائه شده است. آقای خان دولت را در این اتهامات دخیل می‌داند و همچنین معتقد است که «قدرت‌های غربی علیه او توطئه کرده‌اند».
 
شهباز شریف، نخست‌وزیر کنونی و برادر نواز شریف، از نخست‌وزیران پیشین، گفته است که دولت در کار دستگاه قضایی دخالتی نکرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین