|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۳۷۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
البته کاربران فضای مجازی واکنش‌های جالبی را نسبت به نسخه عباپوشی حجاب استایل‌ها داشته‌اند. یکی از کاربران نوشته:«وقتی یک فرد شل‌حجاب عبا می‌پوشد. می‌گویم چقدر خوب یک پله حجابش بهتر شد اما برای خانمی که چادر را می‌گذارد زمین و عبا می‌پوشد شکل درستی ندارد.من پارسال که برای اربعین عازم شدم. می‌گفتند چادر سخت است و ها گرم و اذیت‌کننده. زیربار نرفتم که عبا را کنار بگذارم. فکر کنید بروی خدمت ارباب و آن وقت چادر مادرش را کنار بگذاری؟! در مسیر خانم‌هایی را دیدم که عبا می‌پوشیدند وقتی باد می‌خورد به لباس‌شان تمام اندامشان مشخص می‌شد!»

خبرگزاری فارس نوشت:

حجاب‌استایل‌ها چند سال است با سوءاستفاده از حجاب تبدیل شده‌اند به فعالان و اثرگذاران فضای مجازی. فعالینی که در نگاه اول قرار است مروج حجاب و پوشش‌های اسلامی باشند. سبک زندگی اسلامی را تبلیغ کنند و جامعه مذهبی را هدف قرار داده‌اند. اما آن روی سکه حجاب‌استایل‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهد. آرایش‌های غلیظ و فیلترهایی که صورت‌شان بیشتر در آن خودنمایی می‌کند. لباس‌های بدن‌نما و عباهای پر زرق و برق‌شان، ژست‌های عجیب و غریب و رفتارهای دور از شان زنان مسلمانی که دارند نشان می‌دهد اکثر حجاب‌استایل‌ها از آن حجابی که نامش را یدک می‌کشند فقط پوشیدگی موی سر را دارند که البته گاهی هم برای جذب مخاطب بیشتر عیبی در دین ساختگی‌شان پیش نمی‌آید اگر گره روسری‌شان را شل‌تر کنند!

گرچه سبک زندگی حجاب‌استایل‌ها با مصرف‌گرایی و لاکچری‌بازی‌هایشان دارد زندگی ایرانی_ اسلامیِ دنبال‌کنندگان شان را به سمت و سوی دیگری می‌برد و حجابی که هر روز کوتاه‌تر و کمترش می‌کنند دارد درحال غارت پوشش زن مسلمان است. اما فتواهایی که صادر می‌کنند و نسخه‌های مخالف دستورات دینی که برای دنبال‌کنندگان‌شان می‌پیچند معظل بزرگی است که این روزها شاهدش هستیم. حالا با نزدیک شدن به ایام اربعین، حجاب‌استایل‌ها فتوای جدیدی برای زائران اربعین اباعبدالله صادر کرده‌اند.

چادر را بگذارید کنار بفرمایید عبا!

رقابت در هر حرفه‌ای عضو جدایی ناپذیر آن حرفه‌ است. دنیای مد و لباس هم از این قاعده مستثنی نیست. طراحان لباس اسلامی و مزون‌های شخصی که اغلب با مدیریت حجاب‌استایل‌ها اداره می‌شوند. بعد از طراحی کالکشن‌های پر زرق و برق محرم که فلسفه لباس عزا را به کلی تغییر داد. حالا دست به خلاقیت زده‌اند و برای اربعین عباهای مختلفی طراحی کرده‌اند. البته تولید عبا تا اینجا موضوع قابل نقدی نیست اما مشکل آنجاست که حجاب‌استایل‌ها  سعی دارند این عبا را جایگزین چادر کنند و برای دنبال‌کننده‌هایشان اینطور نسخه پیچیدند که با عبا حجاب‌تان بیشتر حفظ می‌شود. راحت‌تر هستید، کمتر اذیت می‌شوید و گرم‌تان نمی‌شود! چادر را بگذارید کنار و برای پیاده‌روی اربعین عبا بپوشید!

اصلا ساده‌تر بگوییم حجاب‌استایل‌ها سعی دارند عباهای پر زرق و برق و چین و واچین دارشان را جایگزین چادر ساده‌تان کنند. از پول تبلیغات و سود فروش عباهایی که در مقابل به جیب می‌زنند که بگذریم موضوع اصلی، چادر و حجابی است که سعی در کم‌رنگ کردنش دارند.


فارس در گزارش خود با انتشار عکس بالا نوشته است: « عبای پیشنهادی حجاب استایل‌ها که بیشتر شبیه بلوز و شلوار است»

الگوی ما حضرت زینب «س» است یا حجاب  استایل‌ها؟!

شاید برای آنها که حجاب‌استایل‌ها را الگوی خود قرار دادند و بی‌چون و چرا نسخه تازه آنها را پذیرفته‌اند یادآوری این موضوع کافی باشد که این حجاب ارثیه زنان بزرگوار خاندان اهل‌بیت(ع) است و باید از آنها سرمشق گرفت. مخصوصا آنکه در این مسیر هم‌قدم حضرت زینب «س» هستیم و قرار است گوشه‌ای از مصائب ایشان را درک کنیم!

حضرت زینب سلام الله علیها و خاندان اهل‌بیت (ع) در زمان اسارت و با تمام مصائبی که دیده بودند  تنها دغدغه‌شان حجاب و پوشش بیشتر بود. با اینکه خاندان اهل بیت اسیر شده بودند، اگر کسی به آن‌ها غذا یا صدقه‌ای می‌داد، با اینکه تشنه و گرسنه بودند، قبول نمی‌کردند.(بحار،ج۴۵ ،۱۱۴) اما با این وجود برای حفظ حجاب بیش‌تر به یک زن گفتند می‌‌شود از مردم یک مقدار چادر، مقنعه و روسری برایمان جمع‌کنی! و تنها این ملزومات حجاب را قبول کردند.

در جای دیگری از تاریخ آمده که موقعی که کاروان اسرا وارد جلسه ابن زیاد شدند، حضرت زینب (س) به خاطر اینکه صورتش دیده نشود با آستین جلوی صورتشان را گرفته بودند ـ‌ البته پوشاندن صورت واجب نیست ـ آن زمان حضرت زینب (س) یک بانوی ۵۲ ساله بودند.(خصائص زینبیه، ص ۱۵۶)

این کار دشمن نیست؟!

تلاش برای عادی سازی کنار گذاشتن چادر و تبلیغات حجاب استایل‌ها برای کم‌رنگ کردن این ارثیه حضرت زهرا سلام‌الله در پیاده‌روی اربعین واکنش‌های زیادی را از سمت بانوان شیعه داشت. «زینب  فروتن» همسر شهید مدافع حرم روح‌الله قربانی در اعتراض به نسخه جدیدی که حجاب‌استایل‌ها برای زائران  اربعین پیچیده‌اند در فضای مجازی واکنش  نشان داده و اینطور نوشته:

«مگر نه اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها در سخت‌ترین شرایط در نگه داشتن چادرشان کوتاهی نمی‌کردند و آن را حفظ می‌کردند. مگر نمی‌گوییم که این چادر را از حضرت زهرا «س»به ارث برده‌ایم و در همه حال از آن حمایت می‌کنیم. فقط چیزی که نمی‌توانم هضم کنم این است که چرا متاسفانه دارد باب می‌شود که به جای چادر که حضرت زینب«س» برای حفظ کردنش چه سختی‌ها کشید و در سخت‌ترین شرایط حاضر نشد لحظه‌ای از خودش جدا کند. بعضی از خانم‌ها برای راحت بودن، دارند از عبا در این مسیر نورانی که منتهی می‌شود به حرم اباعبدالله «ع» استفاده می‌کنند.

جالب‌تر اینکه مشاغل مذهبی هم پوشیدن عبا به جای چادر را تبلیغ و عادی‌سازی می‌کنند. به نظرشما این کار دشمن نیست؟ دشمن از هر راهی که فکرش را بکنید وارد می‌شود تا مقدسات دین را از ما جدا کند. البته نه با خشم و خشونت بلکه با نرمی و آرام آرام. الان بهترین راه برای اینکه چادر را از سر زنان در بیاورند این است که از واژه‌هایی مثل« این‌جوری حجابت بهتر حفظ می‌شود»، « اینطوری راحت‌تری»،«با بچه اذیت می‌شوی» استفاده می‌کنند تا نظر ما را عوض کنند. در حال حاضر وظیفه ما خانم‌هاست که به دشمن یا هر کس دیگری که فکر می‌کند چادر سخت است و با چادر نمی‌شود نشان دهیم که  اتفاقا آسان است و شدنی! مخصوصا در این مسیر.»  

درخواست همسر شهید مدافع حرم از بانوان!

همسر این شهید مدافع حرم در بخشی دیگری از صحبت‌هایش می‌گوید:«علاوه بر این راهپیمایی یک مجمع جهانی است چرا ما افراد مذهبی و متدین نباید در این شرایط فرهنگ جامعه اسلامی را به نمایش بگذاریم  تا همه جهانیان ببینند. کاش گاهی عمیق‌تر فکر کنیم. در این مسیر نورانی و پر خیر و برکت با حفظ ارزش های اصیل ایرانی فرهنگ جامعه اسلامی را به جهانیان نشان دهیم. متاسفانه چندی است این فرهنگ عبا پوشی توانسته با بهانه‌های مختلف چادر را از سر بانوان با حیای سرزمین  در بیاورد. خواهش می‌کنم  در مسیر پیاده روی اربعین از بودن و نگه داشتن چادرتان تا رسیدن به حرم کوتاهی نکنید . افتخار کنید  به خودتان که در سخت‌ترین لحظه‌ها هم هیچ چیز بین شما و چادرتان  نمی‌تواند جدایی بیاندازد.»

شیطان را دست کم نگیرید حتی در پیاده‌روی اربعین!

البته کاربران فضای مجازی واکنش‌های جالبی را نسبت به نسخه عباپوشی حجاب استایل‌ها داشته‌اند. یکی از کاربران نوشته:«وقتی یک فرد شل‌حجاب عبا می‌پوشد. می‌گویم چقدر خوب یک پله حجابش بهتر شد  اما برای خانمی که چادر را می‌گذارد زمین و عبا می‌پوشد شکل درستی ندارد.من پارسال که برای اربعین عازم شدم. می‌گفتند چادر سخت است و ها گرم و اذیت‌کننده. زیربار نرفتم که عبا را کنار بگذارم. فکر کنید بروی خدمت ارباب و آن وقت چادر مادرش را کنار بگذاری؟! در مسیر خانم‌هایی را دیدم که عبا می‌پوشیدند وقتی باد می‌خورد به لباس‌شان تمام اندامشان مشخص می‌شد!»

یکی دیگر از کاربران در واکنش به صحبت‌های همسر شهید نوشته: «امسال عبا خریده بودم که اگر امام حسین علیه‌السلام طلبیدن برای اربعین با چادر بروم. ولی وقتی صحبت‌های همسر شهید قربانی را دیدم نظرم عوض شد. مخصوصا وقتی که چشمم خورد به عکس شهید. شهدا رفتند که چادر از سر ما نیفتد!»

کاربر دیگری به بانوان محجبه اینطور درباره حیله و مکر شیطان هشدار داده است: «در خانواده ما هرکسی چادرش را گذاشته کنار و عبا پوشیده. کم‌کم و یواش یواش کارش رسیده به مانتو و بلوز! باور کنید این‌ها شوخی نیست کلمه خطوات شیطان در قرآن آمده. شیطان کم‌کم آدم را به بی‌راهه می‌کشاند.»

یادمان باشد سفر اربعین را با علم بر آنکه در این مسیر قرار  سختی بکشیم و مثل سفرهای سیاحتی و زیارتی دیگر نیست انتخاب می‌کنیم و راهی می‌شویم. از طرفی قرار نیست عمل به دستورات خدا را محدود به شرایط آسان کنیم و هر جا پای سختی درمیان بود به آن پشت پا بزنیم. این با آنچه در سیره ائمه و معصومین ما علیهم السلام است هم‌خوانی ندارد. قرار نیست به بهانه سختی و گرما چادر را در مسیری که قرار است به اهل‌بیت و امام حسین(ع)  نزدیک شویم در بیاوریم. آن هم امام حسینی که حتی در گودی قتلگاه حواسش به حجاب زنان خیمه بود.

هنگامی که بانوان اهل حرم به بالای سر امام حسین (ع) در گودی قتلگاه آمدند، امام (ع) فرمود: برگردید! مبادا دشمن صدای گریه شما را بشنوند و نامحرم شما را ببیند. در جایی دیگر امام حسین(ع) خطاب به اهل حرم فرمود:‌ «اُنظُرنَ إذا أنا قُتِلتُ فَلا تَشقِفَنَّ عَلَىَّ جَیبا وَلا تَخمِشنَّ عَلَیَّ وَجها»! مراقب باشید که وقتى من کشته شدم، گریبان خود را چاک مدهید و صورت خویش را مخراشید! (دانشنامه امام حسین (ع)، ج۶،ص ۵۷)
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین