|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان برای مذاکرات صلح اوکراین در قالب نورماندی، وارد شهر مینسک پایتخت بلاروس شدند.
به نقل از ریانوستی، مذاکرات نورماندی شامل رهبران آلمان، روسیه، فرانسه و اوکراین با هدف دستیابی به راهکاری مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران شرق اوکراین بوده است.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به همراه وزرای خارجه این کشورها در نشست مینسک حضور خواهند داشت.

نشست مینسک پس از تماس های هفته گذشته بین رهبران 4 کشور برگزار خواهد شد. پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین نیز لحظاتی پیش وارد مینسک شده تا در این مذاکرات شرکت کند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که اجلاس صلح اوکراین در مینسک، نقطه عطف مهمی در بحران اوکراین خواهد بود.

موگرینی همچنین از روسیه خواست تا در این نشست نقشی مسئولیت پذیر در قبال بحران اوکراین داشته باشد. موگرینی تصریح کرد: این نشست چیزی است که می تواند نقطه عطفی برای دستیابی به نتیجه خوب یا بد باشد.

وی در ادامه افزود: اگر نتوانیم به توافق دست پیدا کنیم، همه گزینه ها، همه تحولات را می توانیم نه تنها برای اوکراین بلکه برای کل اروپا، روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا و بقیه کشورهای جهان، تصور کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین