|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۳۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
دادستان کل کشور گفت: سیره اهل بیت(ع) مهمترین منشا حیات طیبه است.
حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی امشب در ویژه برنامه بزرگداشت دهه مبارک فجر در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: آنچه قرار واقعی عالم هستی است برقراری حق است، عالم و منظومه هستی برحق قرار داده شده است، خلقت و آفرینش انسان بر حق است و باطل به هیچ وجه قرار و استقراری ندارد، در وجود انسان و در دستگاه هاضمه انسان اگر سمی وارد شود این سم و غذای مسموم در جان انسان جای نمی‌گیرد و باید این سم و غذای مسموم قی شود و از بین رود زیرا هاضمه انسان بر حق قرار داده شده است و سم و باطل در آن جایی ندارد، هاضمه هستی نیز همین گونه است.

دادستان کل کشور گفت: این گونه نیست در دورانی توحید باشد و دوره‌ای نیز نوبت فراعنه باشد، همواره حاکمیت از آن توحید و حق است، آنچه در این عالم شما می‌بینید از فکر و روش و سیره باطل، این باطل‌ها هیچ قراری ندارد زیرا دولت مال حق است و باطل تنها جولان فریبنده دارد و استقرار و قراری برای باطل وجود ندارد.

وی گفت: این نظام هستی که پروردگار برپا کرد برای این بود که مدار در این جهان بر حق قرار داده شود و برای هدایت تمام هستی به طرف حق است، یک هدایت تکوینی وجود دارد که همه هستی و عالم براساس آن قرار دارد و تمام ذرات وجود را شامل می‌شود، این هدایت تکوینی به همه عالم تسری دارد اما هدایت انسان به وسیله ارسال رسل و انزال کتب انجام می‌شود و برای هدایت انسان دو حجت در درون انسان که همان عقل است و در بیرون از انسان که وحی است قرار داده شد.

دادستان کل کشور بیان کرد: این هدایت متعلق به همه انسانها است، نخستین مخلوق خدا در این کره ارض حجت خدا بود و آخرین انسانی هم که برود حجت خدا است، خلقت انسان بدون حجت از جانب خدا نبوده و نخواهد بود.

رئیسی افزود: اگر حجت نباشد تمام نظام عالم به هم می‌ریزد، نور خورشید هم به برکت وجود خداست، اگر امروز زمین نورانیت دارد به برکت حجت خداست، اگر انسان‌ها روزی می‌برند و سر سفره خداوند نشسته‌اند بخاطر حجت خداست.

وی گفت: برخی از انسان‌ها در این مسیر قرار می‌گیرند، برخی شاکرند و برخی کافرند، میرزا جواد تبریزی گفت شکر سه قسم است: اول شکر لسانی یعنی با زبان می‌گوئیم، شکر عملی و سوم شکر قلبی. انسان در درون و قلبش باید شاکر باشد و در عمل و اجرا تمام اعمل جلوه شکر پروردگار باشد، اگر تمام اعمال انسان جلوه شکر حضرت حق باشد صحیح است.

رئیسی بیان کرد: هدایت دیگر، هدایت پاداشی است، یعنی راه را خداوند متعال نشان داد، هر کس که در این راه آمد و به این اصول پایبند بود پاداش خاص دارد، این متعلق به انسانهای خاص است، این هدایت فقط مربوط به خواص است یعنی انسان‌هایی که پیام حضرت حق را لبیک می‌گویند.

وی افزود: پیام پیامبر آن است که انسان حیات طیبه پیدا کند و انسان شود، آیا هر کس در این هیئت است همه انسان هستند؟ حضرت علی فرمودند برخی شکل انسان دارند و قلب آن قلب حیوان است. آیا همه اینها مسجود ملائکه هستند؟ ملائکه بر خلیفه الله سجده می‌کنند و خلیفه الله کسی است که شکل و رنگ خدایی دارد.

رئیسی گفت: خلافت نیز اشکال مختلف دارد، یک خلیفه وجود حضرت عصر است، انسان‌های دیگر هم به هر میزان که رنگ «مستخلف عنه» بگیرد یعنی رنگ خدایی داشته باشد خلیفه می‌شود، پس جایگاه خلافت انسا به میزانی است که کار ربانی انجام دهد.

وی افزود: باید از حضرت رضا بخواهیم که به ما حیات طیبه بدهد، باید بخواهیم که زندگی ما با ائمه پیوند بخورد، لذا زیارت در زندگی انسان یک کلاس درس و تحول و تصمیم در زندگی است، مگر می‌شود وارد حرم حضرت رضا شد و باز همان زندگی سابق را داشت؟ زیارت رنگ گرفتن ظاهر از مزور است، زیارت اعلام موضع زائر نسبت به جایگاه مزور است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین