|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۷۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
طحان نظیف گفت: آیت الله جنتی امروز پیگیر بودند آمار متقاضیان پیش ثبت‌نام‌ها چقدر است که به ایشان گفتم پیش‌بینی می‌کنیم احتمالا بالای ۴۰ هزار نفر باشند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ثبت نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ مهرماه است و امکان اعتراض در پیش ثبت‌نام‌ها دیده شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای نگهبان، هادی طحان نظیف امشب در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ ضمن محکومیت حادثه تروریستی امروز شیراز گفت: این گونه جنایات هیچ خللی در عزم ملت ایران نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه ثبت نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ مهرماه است و امکان اعتراض در پیش ثبت‌نام‌ها دیده شده است، گفت: شورای نگهبان در این مرحله هیچ ورودی به بحث بررسی صلاحیت‌ها ندارد و  پیش ثبت‌نام صرفا یک اعلام آمادگی است.

وی ادامه داد: در صورت ثبت‌نام، صلاحیت افراد را در هر دوره بررسی می‌کنیم.  در شورا نگاه حزبی، جناحی، گروهی و جریانی نداریم و  ملاک ما قانون است.

طحان نظیف گفت:  آیت الله جنتی امروز پیگیر بودند آمار متقاضیان پیش ثبت‌نام‌ها چقدر است که به ایشان گفتم پیش‌بینی می‌کنیم احتمالا بالای ۴۰ هزار نفر باشند.

وی افزود: قانون شفافیت منابع مالی کاندیداها را در فرایند نظارتی شورا در انتخابات مجلس مدنظر قرار می‌دهیم.  اگر شرایط الکترونیکی کردن فرایند اخذ رای فراهم شود، آن را تایید می‌کنیم و  در بررسی صلاحیت‌ها مبنا اسناد، ادله و قانون است نه مصلحت سنجی.
وی با بیان این‌که ما ناظر انتخابات هستیم و ناظر دوره نمایندگی نیستیم و نظارت بر دوره نمایندگی بر عهده خود مجلس است، گفت:  با بیش از ۳۰۰ هزار ناظر مردمی آموزش دیده در سراسر ایران همکاری داریم. نظارت استصوابی شورای نگهبان، نظارت موثر و با ضمانت اجراست.

وی گفت: انتخابات خبرگان قانون خودش را دارد و در قانون فعلی برای نامزدهای خبرگان بحث آزمون وجود دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین