|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
کواکبیان در افطاری حزب مردم‌سالاری :
کد خبر: ۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: من نمی‌گویم که حسن روحانی صددرصد اصلاح‌طلب است اما گفتمانش اصلاح‌طلبانه است.
تدبیر و امیدمصطفی کواکبیان در ضیافت افطاری حزب مردم‌سالاری با اشاره به برگزاری پنجاهمین همایش فصلی این حزب اظهار کرد: گزارش‌های بسیار خوبی از شور و نشاط در جامعه، پس از انتخابات ریاست جمهوری به ما رسیده است و حزب مردم سالاری این افتخار را دارد که در بیش از 19 استان مسوولان ستاد انتخابات روحانی از اعضای این حزب بودند.

وی با اشاره به این‌که «اکنون آسایش و آرامش نصیب ما شده است» ادامه داد: حزب مردم‌سالاری از همان ابتدا به صفت اعتدال‌گرایی شناخته شده بود و ما ضمن حفظ اصول اصلاح‌طلبی هیچگاه از خط قرمز نظام عبور نکرده‌ایم.

وی یادآور شد: پیش از انتخابات ریاست جمهوری برخی اصلاح‌طلبان به ما می‌گفتند که در انتخابات نباید شرکت کنیم؛ اما حزب مردم‌سالاری معتقد بود که راهی جز صندوق رای وجود ندارد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان این‌که «اگر حمایت هاشمی،‌خاتمی و سایر اصلاح‌طلبان نبود روحانی در انتخابات پیروز نمی‌شد» اظهار کرد: البته روحانی هم دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی بود.

وی گفت: در زمان انتخابات ما همکاری زیادی با آقای روحانی داشتیم و قبل از این‌که عارف از انتخابات کناره‌گیری کند ما از روحانی حمایت کردیم. البته ما در جوانمردی عارف شکی نداشته‌ایم؛ لذا نامه‌ای به او نوشتیم و از او تشکر کردیم. در همان دوره بعضی می‌گفتند عارف و کواکبیان اطلاح‌طلب بدلی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اکنون اصولگرایان می‌خواهند اصلاح‌طلبان پشت روحانی را خالی کنند؛ زیرا از همان ابتدا اصولگرایان روحانی را نمی‌خواستند اما باید بدانیم اگر اصلاح‌طلبان نباشند دولت روحانی دچار مشکل می‌شود.

این فعال سیاسی همچنین با بیان این‌که «ما نمی‌گویم چه کسی وزیر شود» تصریح کرد: اما ما می‌گویم چه کسانی نبایند وزیر شوند؛ آن‌ها که گفتمان قالب جامعه را نمی‌پذیرند نباید وارد کابینه شوند. حزب مردم‌سالاری هیچ توقعی از دولت یازدهم ندارد و لیستی هم به روحانی ارائه نکرده است. حتی من هم اخیرا دیداری با روحانی نداشتم.

وی ادامه داد: ما اجازه نمی‌دهیم کسانی که هشت سال در دولت احمدی‌نژاد جا خوش کرده‌اند وارد دولت بعدی شوند. اکنون بعضی می‌گویند که اگر جک استراو به تهران بیاید با گوجه از او استقبال می‌کنیم اگر ما به دنبال این روش‌ها بودیم دیگر چه نیازی به آقای روحانی داشتیم. دیگر نباید این افراد برای ما تعیین تکلیف کنند.

وی با تاکید بر این‌که «من به دنبال هیچ پستی در دولت بعدی نیستم» خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که گفتمان ما شکست نخورد ما در سال‌های گذشته برای برگزاری یک جلسه معمولی زجر می‌کشیدم و اعضای حزب همواره نگران برخوردهای امنیتی بودند. ما چنین شرایط سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و اجازه نمی‌دهیم مجددا این شرایط باز گردد.

این استاد علوم سیاسی همچنین درباره وقایع اخیر مصر اظهار کرد: ما از اخوان المسلمین دل خوشی نداشتیم اما از کسانی که با دیکتاتوری و کودتا به قدرت می‌رسند نیز خوشمان نمی‌آید.

 وی در پایان با بیان این‌که «سرنوشت مردم سوریه را خود مردم سوریه باید تعیین کنند» گفت: قرار گرفتن نام حزب‌الله را در لیست گروه‌های تروریستی محکوم می‌کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین