|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
کد خبر: ۳۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
مروری بر حوادث و رویدادهای انقلاب اسلامی سال 57 و پیشرفت ها و دستاوردهای شگرف جمهوری اسلامی ایران در 36 سال گذشته، موضوع گزارش های مصوری است که شبکه های مختلف تلویزیونی عراق طی 10 روز گذشته بطور مفصل به آن پرداخته اند.
'العراقیه فرهنگی' اولین شبکه ای بود که هفته گذشته یک گزارش مفصل در این خصوص پخش کرد که به دلیل طولانی بودن گزارش، چند میان برنامه نیز در فواصل مختلفش پخش کرد.

این گزارش، از نهضت ملت ایران در سال 57 علیه شاه تا ورود حضرت امام خمینی (ره) در 12 بهمن، به عنوان حساس ترین روزهای تاریخ معاصر ایران یاد و در ادامه به پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف اعم از علمی ، فناوری، هوا و فضا، صنعت بویژه در بخش خودروسازی اشاره کرد.

شبکه های دیگر عراقی اعم از العهد، الاتجاه، المسار، الغدیر، آفاق ، بلادی و تعداد دیگری از شبکه های کردی که از کردستان عراق بر روی آنتن می روند، در گزارش هایی به این رویداد تاریخ معاصر جهان پرداخته و در تحلیلی از این انقلاب، نقش امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب و پیروزی آن و نیز رهبری داهیانه مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار دادند.

شبکه الفرات نیز روز گذشته در همین زمینه یک گزارش مفصل به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پخش کرد.

براساس این گزارش ، دفتر نمایندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بغداد، با امکانات خود نسبت به تهیه و پخش این گزارش ها کمک کرده است.

این گزارش ها در خانه ها و اماکن عمومی مانند فروشگاه ها مورد توجه افکار عمومی و مردم نیز قرار گرفته است و شهروندان در بغداد با حساسیت بیشتری نسبت به سالهای گذشته این گزارش ها را پیگیری می کنند، بویژه آنکه امسال همزمان با دهه فجر، جمهوری اسلامی ایران تمام قد در جنگ علیه تروریسم در کنار دولت و ملت عراق ایستاده و آنان را در این نبرد حساس و سرنوشت ساز حمایت همه جانبه می کند.

مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت های خبری عراق نیز این روزها ، در گزارش هایی به این واقعه مهم تاریخ عصر حاضر پرداخته و بعضا در گزارش ها، پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به تفصیل، به تحریر کشیده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین