|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۳۶۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
شمار کشته شدگان آتش سوزی مرگبار در جزیره مائویی در هاوایی روز جمعه به 67 نفر رسید در حالی که تیم های امداد و نجات در حال جستجو در ویرانه های ناشی از آتش سوزی برای یافتن اجساد احتمالی هستند.

تسنیم: شمار کشته شدگان آتش سوزی مرگبار در جزیره مائویی در هاوایی به ۶۷ نفر رسیده و تیم‌های امداد و نجات در حال جستجو در ویرانه‌های ناشی از آتش سوزی هستند.

 شمار کشته شدگان آتش سوزی مرگبار در جزیره مائویی در هاوایی روز جمعه به 67 نفر رسید در حالی که تیم های امداد و نجات در حال جستجو در ویرانه های ناشی از آتش سوزی برای یافتن اجساد احتمالی هستند.

مقامات این جزیره اعلام کردند بر اثر این آتش سوزی هزار ساختمان تخریب و هزاران نفر بی خانمان شده اند. وسعت حادثه به قدری زیاد است که چندین سال و میلیاردها دلار برای بازسازی آن نیاز است.

همچنین مقامات بخش مائویی اعلام کردند آتش سوزی در شهر لاهاینا از علف زارها و بوته زارها به شهر گسترش یافته و همچنان بخش هایی در آتش می سوزد که شامل 85 درصد منطقه است. دو آتش سوزی دیگر در این جزیره شامل 80 درصد و 50 درصد منطقه است.

شدت آتش سوزی به حدی بوده که در برخی گزارش ها در توصیف شهر محبوب توریستی لاهاینا از واژه «لاشه» استفاده شده است.

براساس این گزارش، این آتش سوزی نخستین حادثه طبیعی مرگبار در تاریخ این جزیره است و شمار کشته شدگان آن از تعداد قربانیان سونامی در این جزیره در سال 1960 که در آن 61 نفر جان خود را از دست دادند، فراتر رفت.

مقامات هاوایی هشدار دادند که تیم های امداد و نجات با سگ های جسد یاب همچنان در حال جستجو در بقایای آتش سوزی هستند تا اجساد احتمالی دیگر را پیدا کنند. آنها همچنین به دنبال تعیین علت گسترش غیرقابل کنترل این آتش سوزی هستند.

این فاجعه زمانی رخ داد که سه شنبه گذشته گزارش یک آتش سوزی در بوته زارهای اطراف شهر کولا در 35 مایلی شهر لاهاینا گزارش داده شد. پنج ساعت پس از شروع این آتش سوزی برق ساکنان منطقه لاهاینا قطع شد. تا بعدازظهر آن روز با شدت گرفتن دامنه آتش سوزی و با وجود آنکه هیچ هشداری صادر نشده بود، بسیاری از ساکنان منازل خود را رها کرده و بسیاری از هتل ها نیز مجبور به تخلیه مهمانان خود و بردن آنها به پناهگاه شدند. برخی مردم نیز به علت مواجهه با آتش مجبور به پناه بردن به سمت اقیانوس شدند تا جان خود را نجات دهند.

مقامات منطقه روز گذشته به برخی ساکنان لاهاینا اجازه دادند تا به منازل خود بازگردند، در حالی که تنها تلی از خاکستر و خرابه از این خانه ها باقی مانده و همچنان برق و آب در این منطقه قطع است.    

همچنین مقامات هشدار دادند که کانون گرما همچنان وجود دارد و استفاده از ماسک و دستکش توصیه می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین