|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۳۶۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
خرمدل ادامه داد: کشور ایران یک کشور رنگارنگ از نظر قومیتی بوده و دشمن به دنبال این است که با فعال‌سازی هسته‌های مزدور و درگیری قومیتی کشور ایران به 6 الی 7 کشور کوچک تقسیم و تجزیه کند و خود بر آنها حکومت کند، اما به شما قول می‌دهم تا غیور مردانی از قوم لر، ترک، عرب، بلوچ، کرد و فارس است، دشمن خواب عملی‌شدن چنین برنامه ای را هم نمی‌تواند ببیند.

تسنیم:  فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن از شکست‌های مکرر سال‌های ۵۸ تا ۶۸ جغرافیای جنگ را تغییر داد، تحریم کرد، تهدید کرد، تطمیع کرد، اما فایده نداشت چون این را فهمید ملت ما ملت امام حسین (ع) است، سر می‌دهد، اما ذلت نمی پذیرد.

سردار حمید خردم دل در آئین افتتاحیه پانزدهمین دوره خط امام استانی در جمع دانشجویان منتخب دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: آحاد جامعه شما دانشجویان را ادامه دهنده خط امام و آرمان‌های امامین انقلاب می‌داند، امام خمینی انتظار ویژه‌ای از دانشجویان داشت و انقلاب اسلامی و اسلام را به دستان شما سپرد.

وی عنوان کرد: سال گذشته کشور ما یک جنگ تمام عیار فرهنگی، اقتصادی، شناختی و میدانی را پشت سر گذاشت که در تاریخ جهان و منطقه چنین جنگ ترکیبی با چنین اتاق فکری بی سابقه بوده و هیچ کشوری همچین جنگ را تجربه نکرده بود و الحمدالله به حول قوه الهی با بصیرت مردم و میدان داری جوانان مؤمن و انقلابی  یک پیروزی بسیار درخشان نصیب جمهوری اسلامی شد.

خرمدل ابراز کرد: دشمن هرچه داشت و نداشت به صحنه آورد، سرشبکه‌هایی که در سالیان از طریق لانه‌های جاسوسی سفارت خانه‌ها کشورهای اروپایی تطمیع و پرورش داده بود، برخی  سلبریتی‌ها و ورزشکاران، منافقین و غیره و غیره، همه را به میدان آورد؛ اما بازهم مردم به صورت عملی ثابت کردند که دل داده ولایت فقیه، امام زمان (عج) و کشورشان هستند، و تا مردم و ایمان دینی هست، هیچ قدرتی توانایی رویارویی و تعدی به این مرز و بوم را ندارد.

وی با اشاره به 8 سال دفاع مقدس ادامه داد:  عده‌ای خوش خیال و فریب خورده فکر می‌کنند که جنگ پس از قطعنامه تمام شده، نخیر دشمن پس از شکست‌های مکرر سال‌های 58 تا 68  جغرافیای جنگ را تغییر داد،  تحریم کرد، تهدید کرد، تطمیع کرد، اما فایده نداشت چون این را فهمید ملت ما ملت امام حسین (ع) است، سر می‌دهد، اما ذلت نمی پذیرد.

خرمدل تاکید کرد: جنگ امروز جنگ اراده‌ها و ارزش‌ها بوده و دشمن درصدد از بین بردن خط قرمزهای دینی، مردمی و هویتی است و ابراز  این جنگ هم دیگر موشک و توپ و تانک نیست، دشمن همان دشمن است، اما ابزارها و میدان جنگ را به خانه‌ها کشیده، گوشی در دست ما، تلویزیون در خانواده ما، نرم افزارهای مورد استفاده ما، اگر فرهنگ و استفاده از آن را نهادینه نکنیم به محل زدن موشک های نقطه زن و دقیق دشمن تبدیل می‌شود.

وی افزود: اگر به خود نیاییم دشمن مسلط بر میدان نبرد خواهد شد، اما خدا را شاکر و سپاسگزارم که چنین مردمی و چنین دانشجویانی و جوانانی داریم که گوش به فرمان ولی‌فقیه و با اراده های پولادین و رسوخ ناپذیر میدان نبرد را بهتر از فرماندهان زمان جنگ اداره می‌کنند، اما باید برای مردم و قشرهای آسیب پذیر هم سنگرسازی و امنیت به وجود بیاوریم، و این امکان پذیر نیست مگر با نگاه به توان داخلی، استفاده از بسترهای رسانه ای داخلی.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: یکی از راهبردهای دشمن برای شهریورماه و مهرماه امسال  برنامه ریزی جهت  ناامنی داخلی، به ویژه در دانشگاه‌هاست و دانشجویان باید هوشیار باشند، اولاً وحدت را در دانشگاه حفظ کنید و از همین فردا برای بازگشایی دانشگاه‌ها و تبیین و تشریح نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن تلاش کنید.

خرمدل یادآور شد: جبهه امروز، فردا روز و پس فردا روز و خط نبرد دانشگاه است، پویایی دانشگاه را بالا ببرید کشور نیازمند عمارها، یاسرها، فخری زاده‌ها، احمدی روشن‌ها و حاج قاسم ها است، نگذارید کار به مختارها بکشد.

وی با اشاره به پویایی جمهوری اسلامی در مسائل منطقه و تبدیل شدن ایران به یک قدرت فرامنطقه ای و بین المللی تصریح کرد: امروزه همه کشورهای دنیا به این اصل رسیده‌اند که آمریکا کدخدا نیست گزینه‌ای دیگر هم جز  سرسپرده آمریکا بودن وجود دارد  و آن هم جمهوری اسلامی، محور مقاومت و استقلال و آزادگی است.

خرمدل تصریح کرد: یقیناً برای رسیدن  به این هدف باید هزینه دهند، همان‌طور که ونزوئلا هزینه داد، همان‌طور که روسیه، یمن، لبنان، سوریه و سایر کشورها این هزینه‌ها را دادند و الان با مقاومت، سختی را به جان خریدن طعم آزادی و استقلال را نیز دارند می‌چشند، اما این وسط کشوری را پشتیبان خود می‌بینند که نه خیانت می‌کند و نه بر اساس منفعت،  معامله‌گر است.

وی بیان کرد: امروز  در  سراسر دنیا، کشورها چشم انتظار این هستند که رئیس‌جمهور  ما برود و با آنها تعامل برقرار کند، همان‌طور که به آفریقا  به  آمریکای لاتین (حیاط خلوت آمریکا)، به شرق رفت و انواع قراردادها را به امضا رساند و الان در حال تبدیل شدن به شاه‌راه ارتباطی، زمینی، دریایی و هوایی شرق به غرب و جنوب به شمال است.

خرمدل خاطرنشان کرد: دیگر گذشت آن زمانی که نگاه دولتمردان و سیاسیون ما به اروپا، آمریکا و کشورهای منطقه ملتمسانه بود، دشمن  نور جمهوری اسلامی و محور بودن ایمان و خدا را دارد می‌بیند؛ اما با هجمه‌های رسانه‌های خارجی، تطمیع رسانه‌های داخلی  می‌خواهد نشان دهد کشور ما منزوی است، اگر منزوی است چرا التماس می‌کنید که بیایید و به برجام برگردید؟ اگر منزوی و ناتوان است چرا التماس می‌کنید که از قراردادهای نظامی و صادرات دانش نظامی به کشورهای مستضعف و بی دفاعی خارج شویم؟

وی ابراز کرد: تیتر پشت تیتر که پایین کشور را فروختند به چین، بالای کشور را فروختند به روسیه، اما همین رسانه‌ها و سلبریتی‌ها در اغتشاشات، در مرزبانی‌ها در مبارزه با قاچاقچی‌ها وقتی جوانان ما را عده‌ای مزدور پرپر می‌کنند، لالمانی می‌گیرند گویا از گوشت، استخوان و خاک این وطن نیستند، آمدند محرم را بزنند که بازهم با حضور مردم و میدان داری جوانان تو دهانی محکمی خوردند.

خرمدل به جوانان و دانشجویان حاضر تأکید کرد: که  بروید در دانشگاه‌ها و این اقتدار و میدان داری جمهوری اسلامی را در تبیین و تبلیغ کنید، اقتدار یعنی ناوگروه ما از تمامی تنگه‌های مهم دنیا و آب راه‌های تحت سیطره آمریکای جنایت‌کار عبور کند، اما احد و ناسی نتواند مانع حرکت آنان شود. امید را تزریق، عدالت و حق پذیری را به جامعه تزریق کنید و در کف میدان مطالبه گر حق مردم محروم و رنج دیده باشید.

وی اظهار داشت: نکته سوم  و حائز اهمیت که دشمن بسیار روی آن برنامه ریزی کرده مسئله تفرقه شامل قومی، سیاسی، طایفه‌ای است که البته نباید فراموش کرد تفرقه حربه اصلی شیطان و الان نیز مریدانش یعنی اروپا و آمریکا است.

خرمدل ادامه داد: کشور ایران یک کشور رنگارنگ از نظر قومیتی بوده و دشمن به دنبال این است که  با فعال‌سازی هسته‌های  مزدور و درگیری قومیتی کشور ایران به  6 الی 7 کشور  کوچک تقسیم و تجزیه کند و خود بر آنها حکومت کند، اما به شما قول می‌دهم تا غیور مردانی از قوم لر، ترک، عرب، بلوچ، کرد و فارس  است، دشمن خواب عملی‌شدن چنین برنامه ای را هم نمی‌تواند ببیند.

وی تصریح کرد: برادران و خواهران اشکالات زیاد وجود دارد، اما رویکرد جمهوری اسلامی الحمدلله رو به جلو و امید بخش است. شما باید همت کنید با صبر و کسب معرفت، اول خودتان و ان‌شاءالله جامعه را هدایت کنید، دشمن برای  مهرماه برنامه ریزی و صف بندی کرده است، شما هم باید برای این مواجهه آماده باشید و لباس جهاد به تن کنید، جهاد آبرو، جهاد وقت و...  در یک کلام جهادی همه‌جانبه.

سردار خرم دل گفت: شما باید جامعه را ایمن کنید، نگذارید که جامعه کشته بدهد. منظور کشته شدن به معنای جسمی و فیزیکی نیست، بلکه این روح، عفت و اعتقادات دختران و پسران ما در دانشگاه‌هاست  که شما باید از آنها صیانت و پاسداری کنید. ما در بعد فضای مجازی و سواد رسانه متأسفانه عقب‌ماندگی جدی داریم، اما فضای حقیقی در اختیار ماست و شما اگر درست اقدام به تبیین کنید، تأثیرات آنی و عینی بیشتری خواهد داشت.  

وی افزود: جبهه‌ای باشیم و نگاه خودمان را جبهه‌ای تربیت کنیم، یعنی اینکه منی که در سپاه فرمانده هستم، شمایی که در دانشگاه و تشکل‌های دانشگاهی هستی، آنهایی که در حوزه در بازار در ادارات و ... هستند به این درک برسیم که همه ی ما سربازی هستیم در جبهه ای به اسم جمهوری اسلامی و هدف همه ی ما نیز سربلندی و سرافرازی میهن اسلامیه، دشمن روبروئه پس به‌جای اینکه فقط به فکر گردان و تشکل خودمان باشیم باید به فکر جبهه باشیم، هرجا خللی ایجاد شد سایر گردان‌ها کمک حال و حامی آن قسمت بشوند تا دشمن نتواند به ما ضربه بزند.

خرمدل ادامه داد: الان در فضای مجازی ضعف داریم و نیازمند حمایت سایرین در این بخش از جبهه هستیم، بروید کار دقیق و ریشه‌ای انجام دهید، نه فقط فعالیت به زبان فارسی بلکه شما باید با زبان عربی، با زبان انگلیسی با زبان عبری و ... به باور های آنان حمله بکنید، آنها را به چالش بکشید و مجبورشان کنید که عقب نشینی کنند.

وی افزود: برادران و خواهران ما دشمن سرسخت و کینه‌توزی داریم، اما رهبر بزرگی داریم و دین بزرگی داریم . (یعنی رهبر ما بزرگه، دین ما بزرگه ودشمن ماهم بزرگه) به همین خاطر هم هست که ما امروز بزرگ وقوی هستیم، به میزانی که دشمن ما قوی است، ما به همان مقدار و بیشتر از آن قدرت خود را بالا می بریم، دیروز دشمن تا 50 کیلومتری مرز ما احساس امنیت می‌کرد؛ اما امروز با توان دانشمندان و نخبگان کشور دشمن در 3000  و 4000 کیلومتری مرز ما احساس امنیت نمی‌کند، و ان‌شاءالله آن روز نزدیک است و آن روز را خواهیم دید که دشمن در خاک خودش هم دیگر نمی‌تواند احساس امنیت کند و  این اتفاق هم اکنون نیز صورت‌گرفته است.

خرم دل گفت: از شما خواهران و برادران خودم چند درخواست دارم، اولاً تو این جنگی که ما با آن مواجهه هستیم حتماً باید مطالعه‌تان را بالا ببرید، نمی‌توان بااحساس با دشمن در این  صحنه مواجهه و درگیر شد.ما باید حداقل تاریخ دو قرن اخیر کشورمان را بدانیم، باید بدانیم قاجار با این کشور و سرمایه‌های آن چه کرد؟ پهلوی‌ها چه کردند؟ جمهوری اسلامی چه برنامه ای داشته؟ امروز هستند عده‌ای که سنگ  شاه را به سینه می‌زنند، شاه را کی از این مملکت بیرون‌کردن؟ خوب پدران ما بودند! چرا بیرونشان کردن؟

وی خاطرنشان کرد: به‌خاطر همین فسادهای مختلف خاندان شاه و  تاراج ثروت،  عزت کشور و خاک این کشور خونشان به جوش آمد و با دست خود بیرونشان کردند. افغانستان که خاک ما بود را بخشیدند، باکو را بخشیدند، کوه‌های آرارات و بخش اعظمی از ترکیه امروزی را بخشیدند و در آخرین جنایت خود بحرین که یکی از مهم‌ترین نقاط خلیج‌فارس و بخشی از خاک ما بو را بخشیدند، معلوم نبود  اگر رژیم منحوس پهلوی دوام می‌آورد تا آلان، چه بخش‌های دیگری از این مرز و بوم را از مام میهن جدا و بخشیده بودند.

خرمدل اظهار داشت: الان هم می‌گویند خوزستان عرب‌زبان است بدهید تا برود، بلوچستان را بدهید تا برود، کردستان، و آذربایجان را هم بدهید تا برود؟ مطالعه کنید و با علم و منطق و از کشور و انقلاب اسلامی و خون شهدا و امام شهدا دفاع کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین