|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۳۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
پایگاه اینترنتی خبری الفرات نیوز عراق اعلام کرد که میلیونها نفر از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن به خیابانها آمده بودند.
به نقل از پایگاه اینترنتی خبری الفرات نیوز عراق چهارشنبه گزارش داد: به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در سال 1979میلادی در سراسر جمهوری اسلامی ایران راهپیمایی‌ها و تجمعات میلیونی برگزار شد.

میلیونها نفر از ملت ایران اسلامی برای شرکت در این راهپیمایی که هر سال در چنین روزی برگزار می شود به خیابانها آمده بودند.

در تهران نیز مسیرهای راهپیمایی به میدان آزادی نماد انقلاب ختم شده بود جاییکه حسن روحانی رئیس جمهور ایران به همین مناسبت سخنرانی کرد.

بیش از 250 خبرنگار خارجی این راهپیمایی را پوشش داده بودند.

راهپیمایی های گسترده با حضور مقامات بلند پایه ایرانی به سمت میدان آزادی از هشت مسیر اصلی در پایتخت آغاز شد و راهپیمایان شعارهایی در تجلیل از انقلاب و رهبری و همچنین شعارهای آزادی و استقلال و مرگ بر آمریکا و مرگ بر استعمار سر دادند و بر اهداف انقلاب اسلامی تأکید کردند و به وحدت بین مسلمانان و توجه به دشمن واقعی فرا خواندند.

در تهران فعالیتهای مختلفی مانند پرش چتربازان و گل باران شرکت‌کنندگان در راهپیمایی میلیونی ترتیب داده شده بود.

حدود 400 مهمان خارجی از 30 کشور در راهپیمایی‌های پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده و بیش از 265 خبرنگار خارجی و 1500 خبرنگار و عکاس داخلی راهپیمایی ها را در تهران پوشش داده بودند. بیش از 2800 خبرنگار و عکاس نیز راهپمایی سایر استانهای کشور را پوشش دادند.

الفرات نیوز افزود انقلاب اسلامی در ایران ،‌یکی از مهم ترین حوادث تاریخ معاصر است که به الگویی تبدیل شده است.

انقلاب اسلامی در ایران به ر هبری امام خمینی (ره)‌ ویژگیهایی داشت که باعث شد پیروز شود و سپس به تثبیت ارکان جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی مؤثر منطقه ای و بین المللی تبدیل شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین