کد خبر: ۳۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
خبرگزاری دولتی چین با پوشش خبری حضور با شکوه مردم ایران در مراسم 22 بهمن، سخنان رئیس جمهوری ایران در این مراسم را به طور گسترده بازتاب داد.
خبرگزاری دولتی چین (شینهوا) درگزارشی، حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن در تهران و سایر شهرهای کشور را بازتاب داد و اعلام کرد مردم ایران، سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به طور چشمگیری گرامی داشتند.

شینهوا گزارش داد، همزمان با جشن های سراسری به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی، صدها هزار ایرانی در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها آمدند و با خود پرچم، بنر وتصاویری از امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی و آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران را حمل می کردند.

رسانه دولتی چین درادامه افزود: خیابان های تهران هم شاهد حضور مردمی بود که با خود بنرهای ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی همراه داشته و شعار هایی در حمایت از حق ایران برای بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای سر می دادند.

شینهوا دربخش دیگری ازگزارش خود، سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران دراین مراسم را بطور گسترده بازتاب داد.

این رسانه چینی بنقل ازروحانی نوشت: غرب باید تحریم های غیرانسانی وغیرقانونی خود علیه ایران را لغو کند واین کشور های غربی هستند که باید از فرصت بوجود آمده برای دستیابی به توافق جامع هسته ای استفاده کنند.

شینهوا درادامه، این بخش ازسخنان رئیس جمهوری ایران را بازتاب داد که درآن گفته شده بود این مسئله که ایران بخاطر تحریم ها به پای میز مذاکره آمده، دروغ است بلکه ایران برای کمک به صلح وامنیت جهانی به پای میز مذاکره آمده است.

خبرگزاری دولتی چین گزارش داد، رئیس جمهوری ایران می گوید ایران ازتهدیدها نمی هراسد وتوانسته زیر فشارهای غرب به رشد قابل توجه دست یابد.

شینهوا همچنین بنقل ازروحانی نوشت: ایران همچنان درچارچوب قواعد بین الملل به شفافیت در برنامه هسته ای خود ادامه می دهد و طرف مقابل نیز باید تحریم های غیر انسانی و غیرقانونی خود علیه تهران را لغو کند.

رسانه دولتی چین درپایان، این بخش ازسخنان رئیس جمهوری ایران را بازتاب داد که تنها دشمن ایران درمذاکرات هسته ای صهیونیست ها هستند که تمام تلاش خود را برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات بکار بستند. ما به هیچ قدرت خارجی اجازه نمی دهیم بر روی اراده ما تاثیر بگذارد. ما استقلال خود درمذاکرات را حفظ خواهیم کرد.

شینهوا دربخش دیگری ازگزارش خود نیز سخنان «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران وهمچنین سخنان روز گذشته رئیس جمهوری درباره اینکه تحریم ها ملت ایران را پای مذاکرات نیاورده، بازتاب داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین