|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۶
کد خبر: ۳۶۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در ابتدای دولت سیزدهم، زمین ناهموار و مشکلات زیادی وجود داشت. با این حال در دوره دولت سیزدهم اقدامات بزرگی در همه حوزه ها انجام شده است.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در نشست خبری خود با اشاره به جنگ نرم و شناختی دشمن علیه کشور اظهار کرد: قدرت رسانه‌ای دشمن را در پاییز سال قبل دیدیم به گونه ای که حتی برخی خواص هم تحت تاثیر قرار گرفته بودند. در نظام اسلامی مردم هرچه بیدارتر بوده و در صحنه باشند برای نظام بهتر است و رسانه‌ها در بیدار و آگاه سازی مردم نقش مهمی دارند. نقش رسانه و جهاد تبیین در مقابل جنگ شناختی دشمن اهمیت زیادی دارد زیرا رسانه ها می‌توانند شایعات و ابهامات را روشن کنند.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت، زمین ناهموار و مشکلات زیادی وجود داشت. دولت در شرایطی روی کار آمد که با کم کاری در گذشته مواجه بود به گونه ای که وزیر مسکن افتخار می کرد که حتی یک مسکن نساخته است با این حال در دوره دولت سیزدهم اقدامات بزرگی در همه حوزه ها انجام شده است.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه رویکرد دولت تعامل سازنده با مجلس بوده است، افزود: همه معاونت پارلمانی دستگاه های اجرایی با مجلس تعامل دارند. در این مدت یک وزیر استیضاح شد و سه وزیر را هم دولت تغییر داد و در همه این موارد تعامل با مجلس وجود داشت. امیدواریم به زودی هم وزیر ورزش معرفی شود. حداقل درباره ۱۲ وزیر جمع آوری امضا برای استیضاح در مجلس داشتیم که فقط دو مورد جدی شد که وزیر بهداشت در کمیسیون حل شد و به صحن نرسید و وزیر صمت استیضاح شد.

وی ادامه داد: در دولت ۱۲ استیضاح وجود داشت و ۶ وزیر استیضاح شد بنابراین در مقایسه با گذشته، یک مورد زیاد نیست. دولت موظف به پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نیست اما آنها را پاسخ می دهیم.

حسینی درباره تعامل دولت و مجلس، خاطرنشان کرد: ۸۲ درصد تذکرات به رئیس جمهور به معاونت ها و زیرمجموعه های دولت مربوط می شده نه شخص رئیس جمهور. مثلا اخیرا مطرح شده وزارت خانواده تشکیل شود تا نظارت بیشتری داشته باشند اما همین حالا هم بر مسائل زنان و خانواده نظارت دارند. فقط ۸ مورد کارت زرد مطرح شده که در مقایسه با دولت گذشته در دو سال اول، آمار کمتری بوده است. رئیس جمهور با مجامع استانی همه استان ها دیدار داشته است. نمایندگان به وزرا دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور ۱۱ بار به مجلس رفته و ۴ جلسه مشترک دولت و مجلس برگزار شده است، گفت: از ابتدای دولت، ۵۰۰ جلسه در کمیسیون های تخصصی بین وزرا و معاونین رئیس جمهور و نمایندگان برگزار شده است. بیشترین جلسه درباره وزارت صنعت، جهاد کشاورزی، نیرو، اقتصاد و تعاون برگزار شده است. مجلس ۶۸ بیانیه در دو سال اول دولت صادر کرده که بیشتر این بیانیه ها در حمایت و تقدیر از اقدامات دولت بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: ۹۰ لایحه را دولت به مجلس تقدیم کرده است. ۱۳۷ لایحه از دولت قبل باقی مانده بود که دولت سیزدهم ۱۸ لایحه را تقاضای استرداد کرده و با سایر لوایح موافقت کردیم.

حسینی با اشاره به ۱۱۴ سفر استانی و ۱۸۲ شهرستان، گفت: در این سفرها با مشکلات آشنا شده و آنها را در دولت مطرح می‌کنیم تا در دولت این مشکلات بررسی و درباره آنها تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به اینکه در ۸۷ درصد موارد نظرات دولت در مجلس تامین شده است، تصریح کرد: سعی ما بر تعامل مثبت با مجلس است و سعی کرده ایم شروع کننده بحثی با مجلس نباشیم ولی در مواردی که لازم بوده، پاسخ نمایندگان را داده ایم. بنای ما همکاری به جای تنش و خدمت به مردم است.

حسینی درباره اهمیت لایحه مهارت ورزی سربازان، گفت: فرصت سربازی فرصت مغتنمی برای مهارت آموزی سربازان متناسب با بازار کار است. در برخی شهرها، نیروی کار ماهر وجود ندارند. لایحه در 6 ماده تقدیم مجلس شده است. وزارت دفاع در تهیه لایحه نقش داشته است. براساس این لایحه، سربازان پس از طی دوره مهارت ورزی، گواهینامه دریافت می کنند و صندوقی مالی برای حمایت از این سربازان برای ایجاد اشتغال آنها ایجاد شده است تا وقت آنها در دوره سربازی تلف نشود.

وی در خصوص برنامه دولت برای ساخت مسکن، اظهار کرد: در بحث مسکن قانون جهش تولید مسکن وجود دارد و ساخت مسکن صرفا برنامه دولت نبوده است. ساخت مسکن به زمینه سازی نیاز داشت. تهیه زمین برای ساخت مسکن کار مهمی است که کار ساده ای هم نیست زیرا در برخی شهرها که کوهستانی یا جنگلی هستند، زمین سخت تهیه می شود. با این حال دولت با تمام توان در این زمینه کار می کند. مرتب هم مراحل کار اعلام می شود.

حسینی در پایان درباره لایحه عفاف و حجاب، تصریح کرد: این لایحه ۱۵ ماده‌ داشت که در مجلس به ۷۰ ماده‌ رسیده  و بحث‌های فرهنگی هم به آن افزوده‌ شده‌ است. احتمال دارد از فردا در صحن مجلس بررسی شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین