|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۳۶۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
ولودین به گزارش اخیر نشریه فایننشال تایمز اشاره داشت که نوشته بود کاخ سفید قرار است از کنگره بخواهد با گنجاندن درخواستی در بودجه‌ای که تمرکزش بر کمک به کی‌یف در جنگ با روسیه است، بودجه تسلیحاتی تایپه را پیش ببرد.

رئیس دومای روسیه گفت، سازمان ملل متحد باید آمریکا را به دلیل تامین سلاح برای تایوان محکوم کند زیرا این «اقدامات تحریک‌آمیز» خطر ایجاد درگیری بزرگ با چین را در پی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، «ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه امروز شنبه در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «واشنگتن در حال آماده‌سازی تایوان برای دنبال کردن سرنوشت اوکراین است.»

او در ادامه جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده را به دلیل «ارتکاب یک اشتباه دیگر» با برنامه‌ریزی برای ارائه کمک‌های نظامی به جزیره خودگردان تایوان با استفاده از مقداری از منابع مالی اختصاص داده شده برای اوکراین، مورد سرزنش قرار داد.

ولودین به گزارش اخیر نشریه فایننشال تایمز اشاره داشت که نوشته بود کاخ سفید قرار است از کنگره بخواهد با گنجاندن درخواستی در بودجه‌ای که تمرکزش بر کمک به کی‌یف در جنگ با روسیه است، بودجه تسلیحاتی تایپه را پیش ببرد.

این سیاستمدار روسیه توضیح داد که آمریکا پس از شکست سیاست خود در اوکراین، اکنون «به دنبال نجات و رهایی از طریق یک درگیری جدید است و در عین حال با خطر از دست دادن هژمونی خود مواجه است.»

این نماینده مجلس دومای روسیه در ادامه فهرستی از مشکلات انباشته شده در اقتصاد ایالات متحده را برجسته کرده و در همین حال یادآوری کرد که محبوبیت بایدن به پایین‌ترین حد خود رسیده و پیش‌بینی کرد که او در انتخابات ریاست جمهوری با چنین آمار و ارقامی در نظرسنجی‌ها پیروز نخواهد شد.

ولودین گفت که این بدان معناست که بایدن باید به درگیری بر سر تایوان دامن بزند تا رای‌دهندگان آمریکایی را از مشکلات داخلی ایالات متحده منحرف کند. به گفته او، واشنگتن قبلا از چنین تاکتیک‌هایی در یوگسلاوی، افغانستان، سوریه و اوکراین استفاده کرده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، ولودین از سازمان ملل خواست که «اقدامات تحریک‌آمیز بایدن» را در این منطقه محکوم کند. رئیس دومای روسیه با اشاره به نهادی بین‌المللی تحت عنوان «لیگ کشورها» که در سال ۱۹۴۶ منحل شد، گفت: اگر سازمان ملل قادر به جلوگیری از درگیری‌ها و تضمین امنیت جهانی نیست، پس منحل شدن این نهاد مثل لیگ کشورها منطقی است.

در سال‌های اخیر، ایالات متحده میلیاردها دلار کمک امنیتی به تایوان را تایید کرده که با محکومیت پکن مواجه شده است. به گفته پکن، واشنگتن این جزیره خودگردان را به «بشکه باروت» تبدیل کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین