|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۳۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه در تجمعی بزرگ در تهران اعلام کرد:ایران از "فشار و تحریم" ترسی ندارد
به نقل از خبرگزاری فرانسه، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه در تجمعی بزرگ در تهران اعلام کرد نقش ایران در مبارزه با تروریسم و تضمین ثبات و صلح در منطقه غرب آسیا ضروری است.

این اظهارات به مناسبت سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی در حالی بیان شد که مذاکرات دشوار بین تهران و قدرت های بزرگ در حال برگزاری است.

روحانی گفت: در منطقه غرب آسیا برقراری صلح و ثبات و ریشه کن کردن تروریسم با نقش جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر است. شما به خوبی می‌بینید قدرتی که توانسته است به مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن در برابر گروه های کوچک تروریستی کمک کند جمهوری اسلامی ایران است.

ایران در سال های اخیر به عراق و سوریه در مبارزه با گروه های تکفیری به ویژه داعش کمک سیاسی و نظامی کرده است.

حسن روحانی درباره مذاکرات هسته ای تاکید کرد ایران از « فشار و تحریم » ترسی ندارد و در پی توافقی است که عظمت و پیشرفت ملت حفظ شود .

رئیس جمهور ایران در این سخنرانی که از تلویزیون دولتی پخش می شد، اعلام کرد ایران برای شفاف سازی درباره برنامه هسته ای مسالمت آمیز خود آماده است اما در مقابل قدرت های بزرگ به ویژه کشورهای غربی باید به تحریم های ناعادلانه، غیر انسانی و غیر قانونی پایان دهند.

حسن روحانی در تجمعی بزرگ به مناسب سالگرد انقلاب که در میدان آزادی به پایان رسید، تاکید کرد جهان راه دیگری غیر از تفاهم با ایران ندارد.

راهپیمایی گرامی داشت سالگرد انقلاب اسلامی هر سال با شعارهای ضد آمریکایی همراه است.

در پلاکاردهایی که مردم در تهران در دست داشتند شعارهای  ما تا آخر ایستاده ایم و  مرگ بر آمریکا  نوشته شده بود.

انقلاب اسلامی 11 فوریه 1979 به سقوط رژیم شاهنشاهی محمد رضا پهلوی منجر شد که تحت حمایت آمریکا بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین