|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۳۶۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
«سید حسن نصرالله» امروز (پنجشنبه) و در مراسمی به مناسبت بزرگداشت شیخ «عفیف النابلسی» عالم مجاهد لبنانی گفت، صهیونیست‌ها در سال ۱۹۸۲ به لبنان هجوم آوردند اما مقاومت به شکل‌های مختلف ایجاد شد و با این رژیم مقابله کرد و شیخ النابلسی از همان روز اول در این مسیر حضور داشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت مشکل اصلی منطقه، دخالت‌های روشن و آشکار آمریکا در همه مسائل است.

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، «سید حسن نصرالله» امروز (پنجشنبه) و در مراسمی به مناسبت بزرگداشت شیخ «عفیف النابلسی» عالم مجاهد لبنانی گفت، صهیونیست‌ها در سال ۱۹۸۲ به لبنان هجوم آوردند اما مقاومت به شکل‌های مختلف ایجاد شد و با این رژیم مقابله کرد و شیخ النابلسی از همان روز اول در این مسیر حضور داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت با اشکال مختلف آن عامل غافلگیری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شد و ما شاهد گسترش و دستاوردهای آن بودیم.

او گفت: ما بر این باوریم که مشکل اصلی منطقه دخالت‌های روشن و آشکار آمریکا در همه مسائل است.

سید حسن نصرالله در تشریح دخالت‌های آمریکا در منطقه گفت: اگر قانون سزار و تحریم‌های آمریکا نبود، سوریه برای عبور از پیامدهای جنگ به هیچ طرفی نیاز نداشت. اشغالگران آمریکایی مانع رسیدن دولت سوریه به چاه‌های نفت ‌وگاز در شرق فرات می شود و آن‌ها را غارت می‌کنند. مانع اصلی پایان جنگ یمن، آمریکایی‌ها هستند. اموال زیادی به سوی خزانه لبنان روانه می‌شود اما به دلیل وتوی سفارت آمریکا ممنوعه می‌شود. ما باید از سلطه آمریکا خارج شویم و برای بحران لبنان راه‌حل ایجاد کنیم.

دبیرکل حزب‌الله همچنین گفت: آمریکا به منظور تداوم بحران برق عراق، جلوی پرداخت پول گاز این کشور به ایران را گرفته است. هدف آمریکا این است که جلوی انتقال گاز ایران به عراق را بگیرد تا به ملت عراق بگوید نگاه کنید ایران با عراق چه کار انجام می‌دهد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: کسی که حقیقت انفجار بندر بیروت را مخفی کرد همان کسی است که از اول قضیه را سیاسی کرد. عامل اصلی نامعلوم شدن حقیقت انفجار بیروت این است که برخی‌ها قضیه را به تحولات منطقه ربط دادند.

سید حسن نصرالله درخصوص اتفاقات اردوگاه عین الحلوه نیز گفت: همه طرف‌های ذیربط را به توقف درگیری دعوت می‌کنم. برخی از رسانه‌های لبنانی به دروغ اصرار دارند که حزب‌الله را به دست داشتن در حوادث اردوگاه عین الحلوه متهم کنند این در حالی است که ما کاری به وقایع عین الحلوه نداریم و با تمام دستگاه‌ها برای توقف این درگیری تلاش می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله همچنین گفت: وقتی درباره ما می‌گویند که از محور مخالفان هستیم، افتخار می‌کنیم، زیرا این بدان معناست که ما برده و ابزار سفارت آمریکا نیستیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین