|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۳۶۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی علاوه بر قانون جهش تولید و برنامه رئیس جمهور، نیاز کشور است، احداث یک میلیون واحد مسکونی و رونق گرفتن تولید مسکن را تضمین مناسبی برای فعالان صنعت ساختمان و رشد تولید در این حوزه برشمرد.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فعالان صنعت ساختمان از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده استفاده کنند، از سیاست کاهش مصرف انرژی در واحد‌های مسکونی، بازار سازی متفاوت برای صنعت ساختمان و خرید انبوه مصالح ساختمانی در وزارت راه وشهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز ۱۲ مرداد مهرداد بذرپاش در بیست سومین نمایشگاه بین المللی که با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: امروز فراوانی تولیدات ایرانی و محصولات ساختمانی گسترده‌تر از مرز‌های ایران و به خارج از مرز‌های ایران کشیده شده است که نشان از رشد و بالندگی در صنعت ساختمان دارد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی علاوه بر قانون جهش تولید و برنامه رئیس جمهور، نیاز کشور است، احداث یک میلیون واحد مسکونی و رونق گرفتن تولید مسکن را تضمین مناسبی برای فعالان صنعت ساختمان و رشد تولید در این حوزه برشمرد.

رشد ۴۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده

بذرپاش گفت: تمهیدات دولت برای تامین زیرساخت‌های مسکن صورت گرفته است و ارائه تسهیلات در بافت‌های فرسوده برای تحریک طرف تقاضا، ایجاد مکانیزم‌های شهرسازانه برای رونق ساخت وساز نشان از فعالیت‌های دولت برای رونق تولید مسکن است.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: شاهد رشد ۴۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده هستیم که بعد از ابلاغ بسته ۱۹ بندی رشد قابل توجهی یافته است.

بذرپاش از آمادگی وزارت راه وشهرسازی برای تدوین ضوابط برای رونق تولید مسکن در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و گفت: یکی از سیاست‌های وزارت راه وشهرسازی توسعه شهر‌ها در چارچوب قوانین و مقرارت شهری است.

وی از تصویب احداث ۵۰ شهرک مسکونی و ۲۷ شهر جدید ساحلی خبر داد و گفت: این مصوبات ظرفیت مناسبی برای فعالان صنعت ساختمان به شمار می‌رود که ضرورت دارد از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود.

ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار

بذرپاش اتخاذ سیاست‌های جدید در بخش مسکن روستایی از دیگر برنامه‌های وزارت راه وشهرسازی عنوان کرد و گفت: یکی از سیاست‌های ما در دولت ساخت واحد‌های یک طبقه و ویلایی است که ضرورت دارد در ساخت آن از نماد‌های تمدنی ایران زمین بهره کافی ببریم.

وی توضیح داد: اتخاذ سیاست‌های کاهش مصرف انرژی در واحد‌های مسکونی، بازار سازی متفاوت برای صنعت ساختمان، خرید انبوه مصالح ساختمانی بخشی از سیاست‌های است که در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش گفت: صادرات مصالح ساختمانی از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار داریم و بنا است در سفر‌های خارجی و میزبانی از مهمانان خارجی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی از تاسیس نمایشگاه دائمی در شهر دمشق و ارائه پیشنهاد آن به دولت سوریه خبر داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین