|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۰
کد خبر: ۳۶۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
استاندار تهران در ادامه با اشاره به فعالیت تعاونی‌ها گفت: کار تعاونی ها از شروع تا اتمام آن بر عهده بخش خصوصی است و نوع مدیریت، بر طبق توافقات میان اعضای تعاونی است اما گاهی تعاونی‌ها با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند.

فارس:استاندار تهران آخرین وضعیت پرونده کثیرالشاکی «آفتاب ری» را که از سال 95 کلنگ زنی شده و طی کلاهبرداری، پرونده قضائی برای آن تشکیل شده است، تشریح کرد.

 علیرضا فخاری استاندار تهران در رابطه با پرونده کثیرالشاکی «آفتاب ری» عصر امروز در جمع خبرنگاران شهرری اظهار کرد: در پروژه آفتاب ری تعاونی تشکیل شده بود اما در زمینه پیش فروش تخلفاتی انجام گرفته و یک واحد به چندین نفر فروخته شده و سازنده نتوانسته به تعهدات خود عمل کند.

وی با اشاره به تعیین تکلیف پرونده آفتاب ری تصریح کرد: بر اساس جلسه‌ای که با رئیس دادگستری شهرستان ری داشتیم مقرر شد دارایی موجود در پرونده آفتاب ری تبدیل به احسن شود و حداقل میزانی از سرمایه‌گذاری خریداران، بازپس داده شود و در نهایت از محل ارزش‌افزوده جدیدی که ایجاد شده، سود آن نیز در میان مشارکت کنندگان تقسیم شود.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به فعالیت تعاونی‌ها گفت: کار تعاونی ها از شروع تا اتمام آن بر عهده بخش خصوصی است و نوع مدیریت، بر طبق توافقات میان اعضای تعاونی است اما گاهی تعاونی‌ها با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند.

فخاری افزود: عدم اجرای تعهدات اعضای هیأت‌مدیره نسبت به صاحبان سهام در تعاونی‌ها باعث تشکیل پرونده‌های زیاد قضایی شده و لذا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوران فعالیت تعاونی‌ها باید عملکردها را کنترل کند تا با استفاده از نظارت دقیق احتمال بروز خطا کمتر شود.

وی با اشاره به نگرانی سهام‌داران در تعاونی‌های دارای مشکل تاکید کرد: نظارت‌های وزارت تعاون به‌صورت دوره‌ای و با فاصله زمانی کوتاه تأثیر بسزایی در کاهش ضریب تخلفات خواهد داشت و انحراف از معیارهای تعیین شده را برای کار تعاونی‌ها کمتر می‌کند.

استاندار تهران با بیان اینکه نظارت در فعالیت صحیح تعاونی‌ها اثرگذار است خاطرنشان کرد: پرونده‌های موجود دارای تنوع است و باید به‌صورت موردی بررسی انجام شود، زیرا که تصمیمات متقابل برای رفع مشکلات نیز متنوع است و نمی‌توان با یک فرمول مشکل تمامی تعاونی‌ها را حل کرد.

به گزارش فارس، مجتمع مسکونی آفتاب ری که در سال ۱۳۹۵ کلنگ احداث آن زده شد، طی کلاهبرداری، ۶۵ واحد را به ۲۰۰ نفر فروختند که در سال ۱۳۹۸ پرونده قضایی در دادسرای ری تشکیل شد و تا کنون مالباختگان به حق خود نرسیده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین