|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۳۶۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
ما خواهان آزادی فوری رئیس جمهور نیجر و بازگرداندن وی به قدرت و بازگشت کامل نظام قانونی در این کشور هستیم. ما تلاش برای کودتا و بازداشت غیرقانونی رئیس جمهور نیجر و اعضای خانواده‌اش را محکوم می‌کنیم. رئیس جمهور محمد بازوم رئیس جمهور قانونی و منتخب و به رسمیت شناخته شده در نیجر است.

گروه اقتصادی ایکواس خواهان آزادی فوری رئیس جمهور نیجر و بازگرداندن وی به قدرت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ایکواس) خواهان بازگرداندن کامل نظام قانونی در نیجر شد و اعلام کرد که این گروه اقتصادی تمامی معاملات تجاری و مالی میان نیجر و تمامی کشورهای عضو در این گروه را متوقف می‌کند.

گروه ایکواس همچنین مسئولان نظامی که در کودتای نیجری دست داشتند، ممنوع السفر کرده و دارایی‌های آنها را بلوکه کرد.

گروه ایکواس اعلام کرد: ما خواهان آزادی فوری رئیس جمهور نیجر و بازگرداندن وی به قدرت و بازگشت کامل نظام قانونی در این کشور هستیم. ما تلاش برای کودتا و بازداشت غیرقانونی رئیس جمهور نیجر و اعضای خانواده‌اش را محکوم می‌کنیم. رئیس جمهور محمد بازوم رئیس جمهور قانونی و منتخب و به رسمیت شناخته شده در نیجر است.

گروه ایکواس تاکید کرد: ما به شدت نقض قانون اساسی و بازداشت رئیس جمهور نیجر را محکوم کرده و خواهان آزادی او هستیم. ما اینکه برخی طرف‌های خارجی و مزدوران کودتا در نیجر را تایید کرده، محکوم می‌کنیم. تمامی معاملات تجاری با نیجر را متوقف می‌کنیم.

این گروه با تاکید بر توقف هرگونه کمک مالی به نیجر، اعلام کرد: در صورتی که خواسته‌های ما برآورده نشود ما تدابیر لازم از جمله متوسل شدن به قدرت را برای بازگرداندن نظام در نیجر اتخاذ خواهیم کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین