|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۳۶۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
«هون سن» یکی از طولانی‌ترین سران حاکم بر جهان این خبر را چند روز پس از آن اعلام کرد که حزب مردم کامبوج (CPP) متعلق به وی ۱۲۰ کرسی از ۱۲۵ کرسی پارلمان را در یک انتخابات عمومی به دست آورد؛ انتخاباتی که همه مخالفان جدی از پارلمان اخراج شدند.

نخست‌وزیر کامبوج امروز اعلام کرد که ماه آیند میلادی از قدرت کناره‌گیری کرده و این سِمت را به پسرش ژنرال «هون مانه» واگذار می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «هون سن» (Hun Sen) نخست وزیر کامبوج امروز چهارشنبه اعلام کرد که از قدرت کناره گیری می‌کند.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر کامبوج در صدد است تا ماه آینده میلادی این سِمت را پس از ۳۸ سال به پسرش ژنرال «هون مانه» (Hun Manet) واگذار کند.

به گزارش رویترز، نخست وزیر کامبوج امروز گفت که از قدرت کناره‌گیری کرده، قدرت را در ماه آینده به پسرش واگذار می‌کند و به سلطنت تقریباً ۴ دهه ای خود پایان می‌ دهد.

به گزارش رویترز، «هون سن» یکی از طولانی‌ترین سران حاکم بر جهان این خبر را چند روز پس از آن اعلام کرد که حزب مردم کامبوج (CPP) متعلق به وی ۱۲۰ کرسی از ۱۲۵ کرسی پارلمان را در یک انتخابات عمومی به دست آورد؛ انتخاباتی که همه مخالفان جدی از پارلمان اخراج شدند.

وی امروز در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: من با پادشاه ملاقات کردم و اعلام کردم که دیگر به سِمت نخست وزیری ادامه نخواهم داد. من باید فداکاری کنم و قدرت را رها کنم.

این در حالیست که یکشنبه هفته جاری مردم در این کشور برای شرکت در انتخاب ۱۲۵ نماینده مجلس ملی- مجلس سفلی این کشور- پای صندوق‌های رأی رفتند.

با ثبت نام ۱۸ حزب برای رقابت در انتخابات، از جمله حزب حاکم مردم کامبوج به ریاست «هون سن»، انتظار هم می‌رفت که این آرا تکرار انتخابات سال ۲۰۱۸ باشد که در آن حزب حاکم تمام کرسی های مجلس ملی را به دست آورد.

آخرین حزب مخالف باقیمانده در کامبوج یعنی «حزب شمع» در ماه می سال جاری توسط شورای قانون اساسی به دلیل شرایط فنی ثبت نام از انتخابات منع شده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین