|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۳۶۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
روز گذشته تصاویر کشف حجاب کارکنان طاقچه (پلتفرم دسترسی به نسخه دیجیتال و صوتی کتاب‌ها) در فضای مجازی منتشر شد که قطع همکاری جمعی از ناشران آثار پرفروش را به دنبال داشت.

فارس نوشت: به‌نشر، خط‌مقدم، شهید کاظمی، راه‌یار و ... ناشرانی هستند که پس از کشف حجاب کارکنان طاقچه، با این پلتفرم توزیع کتاب‌های صوتی و الکترونیکی قطع همکاری کردند. بعضی از آن‌ها از طاقچه بابت بدهی‌های گذشته طلبکار هم هستند.

روز گذشته تصاویر کشف حجاب کارکنان طاقچه (پلتفرم دسترسی به نسخه دیجیتال و صوتی کتاب‌ها) در فضای مجازی منتشر شد که قطع همکاری جمعی از ناشران آثار پرفروش را به دنبال داشت.

به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) ساعتی بعد از انتشار تصاویر نامه‌ای مبنی بر قطع همکاری‌ برای طاقچه منتشر کرد.

متن نامه انتشارات شهید کاظمی هم به شرح زیر است که در آن به تعویق هفت ماهه تسویه حساب با ناشر نیز اشاره شده که مصداق روشن تخلف است:

با توجه به تصویر منتشر شده در فضای مجازی از خانواده و کارگزاران شرکت طاقچه که خانم‌ها بدون حجاب قانونی ظاهر شده‌اند و این عمل تخلف از قانون جمهوری اسلامی است، در حالی که این انتشارات پایبند به قوانین کشور است و بر اساس همین قوانین با شرکت طاقچه قرارداد منعقد کرده است، ضمن اینکه این عمل خلاف شرع و اسلام و عفت عمومی بوده آن هم در پلتفرمی که محتوای آن متعلق به ناشران و نویسندگان است این انتشارات دیگر وجاهت قانونی و شرعی برای ادامه همکاری را نمی‌بیند و قرارداد فی مابین را فسخ می‌کند و بدیهی است در سریع‌ترین زمان ممکن کتاب‌ها از این پلت فرم خارج شوند که در صورت انجام نشدن این اقدام پیگیری قانونی و حقوقی برای انتشارات شهید کاظمی محفوظ است.

ناشران دیگری چون «تمدن نوین»، «ستاره‌ها»، «راه‌یار»، «خط مقدم» و «شهید هادی» از این رفتار طاقچه اعلام انزجار و قطع همکاری خود را اعلام کرده‌اند.

نشر شهید هادی: منتظر عذرخواهی هستیم

احتراماً تصویری در روزهای اخیر از کارکنان آن مجموعه در فضای مجازی منتشر شد که تعجب ما را برانگیخت. از مجموعه‌ای که قانون‌گرایی را سرلوحه کار خود قرار داده، پخش چنین تصویری که با قانون کشور منافات دارد، جای بسی تعجب است. اگر به مقوله حجاب، به عنوان اصل ضروری دین هم نگاه نکنیم، آیا قانون کشورمان نیست؟ در این چند روز منتظر عذرخواهی یا توضیح حضرتعالی در مورد این تصویر بودیم، اما خبری نشد، لذا با اینکه به اقرار دوستانتان، کتاب‌های نشر شهید هادی، از محصولات پرفروش طاقچه در سال‌های اخیر بوده است و همکاری ما روزبه‌روز گسترده شده بود، اما از امروز ارتباط نشر شهید هادی را با آن مجموعه قطع کرده و با دیگر شبکه‌های مجازی پخش کتاب ادامه خواهیم داد.

امیدواریم با کسانی که در آن مجموعه بی‌قانونی کردند، برخورد کنید.

نشر تمدن نوین اسلامی: پیامد قطع همکاری متوجه شما خواهد بود

با توجه به حرمت‌شکنی و دهن‌کجی بعضی از اعضای اپلیکیشن طاقچه نسبت به حکم الهی حجاب و قانون‌شکنی آن‌ها و انتشار تصاویر آن، نشر تمدن نوین اسلامی طی نامه‌ای به این مؤسسه، که در زیر سایه قوانین کشور رشد و نمو کرده‌اند، قطع همکاری خود را اعلام می‌کند. این نامه که فردا منتشر خواهد شد تبعات قطع همکاری را متوجه قانون‌شکنان می‌داند. بسیاری از ناشران که دل در گرو اولیای دین و احکام الهی آن دارند با صدور نامه‌های جداگانه به مدیرعامل طاقچه، اعلام قطع همکاری کرده‌اند. ضمن تقدیر از ناشران متعهد، اعتراض ناشران، مسئولیت وزارت ارشاد و قوه قضائیه در برخورد با آنان را سنگین‌تر می‌کند.

راه‌یار: نهادهای قضایی ورود کنند

با توجه به تصاویر منتشر شده از کارکنان شرکت طاقچه در فضای مجازی و زیر پا گذاشتن علنی حکم شرعی حجاب و نیز مقررات و قوانین رسمی کشور و همچنین عدم پاسخگویی و بی‌توجهی به اعتراضات وارده، انتشارات «راه‌یار» (وابسته به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی) قطع همکاری خود را با این شرکت اعلام می‌کند. بدیهی است با توجه به اقدام تخلف‌آمیز و حرمت‌شکنانه صورت گرفته، تبعات این قطع همکاری، برعهده طاقچه خواهد بود.

از مجموعه‌هایی که دغدغه فرهنگ و فعالیت فرهنگی دارند انتظار می‌رود حداقل به قانون و ارزش‌های جامعه و عقاید دینی مردم احترام بگذارند و با فرهنگ و تاریخ چند هزار ساله کشور آشنا باشند که حتی در سنگ‌نگاری‌های آن، حجاب و پوشش مردمان آن مشهود و آشکار است.

انتظار می‌رود نهادهای قضایی و مسئول، با جدیت و قاطعیت در برخورد قانونی با این اقدام خلاف قانون و شرع عمل نمایند.

ایمان ماندگار: قراردادمان را با موسسه قانون‌شکن فسخ می‌کنیم

اخیراً تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که حاوی عکس بی‌حجاب بعضی از کارمندان این شرکت بوده و متأسفانه تاکنون هیچ واکنشی از جانب آن شرکت بابت این اقدام خلاف شرع دیده نشده است.

نظر به اینکه رعایت قوانین جمهوری اسلامی و پایبندی به احکام شرعی اسلام جزو بدیهیات همکاری «موسسه ایمان ماندگار» با هر طرف قراردادی است، لازم می‌دانیم مراتب اعتراض خود را به این اقدام هنجارشکنانه اعلام کرده و علیرغم همکاری مثبت این چند سال است در حوزه کتاب الکترونیک با آن شرکت، خواهان فسخ قرارداد فی مابین بوده و از این تاریخ عدم همکاری خود با آن شرکت را اعلام می‌داریم.
لازم به ذکر است کلیه تبعات مادی و معنوی این اقدام طبق قرارداد به عهده شرکت طاقچه است.

خواهشمند است هرچه سریع‌تر کلیه کتاب‌های این انتشارات از اپلیکیشن طاقچه حذف شود و نسبت به تسویه حساب نیز اقدام شود.

حماسه یاران: این کار عواقب جبران ناپذیری را در پی دارد

گفتنی است تا به حال شرکت خدمات هوشمند ایده طلایی هاتف معاصر (طاقچه) واکنشی نسبت به این عمل که بر خلاف اسلام و قانون جمهوری اسلامی است، نداشته است.  

طاقچه پلتفرمی است برای دسترسی به نسخه دیجیتال و صوتی کتاب‌ها. پس از آنکه ناشر برای کتاب یا مجله‌ خود مجوز انتشار و شابک بگیرد، می‌تواند نسخه الکترونیکی یا صوتی آن را از طریق طاقچه به دست مخاطبان خود برساند.

در روزهای گذشته دیجی‌کالا، یکی از فروشگاه‌های مجازی کشور نیز مرتکب همین عمل ضدقانونی شده بود که دستگاه قضایی با پلمب ساختمان اداری این فروشنده با قانون‌شکنی آن به شدت برخورد کرد.

موسسات انتشاراتی دیگری هم به پویش تحریم طاقچه پیوسته‌اند که نامه‌ها و دیدگاه‌های آنان به این گزارش اضافه خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین