|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۶۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
در این خصوص، بی‌آنکه اعلام بی‌اطلاعی خانم خزعلی را نفی کنیم باید گفت، احتمال اینکه سرکار خانم خزعلی از موضوع بی‌خبر باشند، دور از ذهن بود، چرا که؛ اولاً موضوع مورد بحث یکی از موضوعات مطرح با گستره وسیع بود. ثانیاً؛ آقایان رئیسی و اژه‌ای، رؤسای محترم دو قوه مجریه و قضائیه رسماً اعلام کرده بودند که برای مقابله با کشف حجاب منتظر تصویب لایحه جدید نمی‌مانیم و به قوانین موجود عمل می‌کنیم.

کیهان: در پی مصاحبه مدیر مسئول کیهان با خبرگزاری فارس که با عنوان «توصیه‌ای برادرانه به خانم خزعلی» منتشر شده بود، روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جوابیه‌ای منتشر کرد.

شریعتمداری در این خصوص توضیح زیر را ارسال کرده است.

با عرض سلام و تسلیت ایام؛

ابتدا، از بیانیه روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به مصاحبه این‌جانب با خبرگزاری فارس تشکر می‌کنم و چنانچه سخنانم در آن مصاحبه باعث تکدرخاطر خواهر گرانقدر، سرکار خانم خزعلی معاونت محترم رئيس جمهور شده باشد، پوزش می‌خواهم. و اما، در خصوص آنچه در جوابیه آمده است، ‌اشاره‌ای گذرا ـ بخوانید توضیحی به اختصار ـ را ضروری می‌دانم؛

الف: نوشته‌اند که اظهارات اینجانب «بدون توجه به سخنان خانم دکتر خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و بر اساس اطلاعات غیرصحیح و تحریف شده رسانه‌ها مطرح گردیده است»! که باید گفت؛ آنچه در مصاحبه این‌جانب به نقل از سرکار خانم خزعلی آمده بود، عیناً و بدون کم و کاست از متن صوتی و تصویری مصاحبه ایشان نقل شده بود و از هیچ رسانه و خبرگزاری و سایت دیگری گرفته نشده بود. این نکته با مقایسه آنچه ایشان فرموده‌اند و آنچه در مصاحبه بنده آمده است به وضوح قابل دیدن است.

ب: نوشته‌اند اگر خانم خزعلی: «در پاسخ خبرنگار می‌گفتند بله رئیس‌جمهور دستور داده‌اند و چنین دستوری صادر نشده بود (با واقعیت تطبیق نداشت) و اگر می‌گفتند نه و چنین دستوری صادر شده بود

(باز هم با واقعیت تطبیق نداشت) لذا ایشان اظهار بی‌اطلاعی کرده و به منبع اصلی و واقعی خبر که به صورت طبیعی مسئولیت امر را به عهده‌ دارد یعنی وزارت کشور ارجاع نمودند» و گلایه کرده‌اند که بنده فرض را بر این نهاده‌ام که «خانم خزعلی از دستور رئیس‌جمهور اطلاع داشته و خواسته است دستور ایشان را توجیه کند یا مسئولیت را به گردن رئیس‌جمهور نیندازد»!

در این خصوص، بی‌آنکه اعلام بی‌اطلاعی خانم خزعلی را نفی کنیم باید گفت، احتمال اینکه سرکار خانم خزعلی از موضوع بی‌خبر باشند، دور از ذهن بود، چرا که؛ اولاً موضوع مورد بحث یکی از موضوعات مطرح با گستره وسیع بود. ثانیاً؛ آقایان رئیسی و اژه‌ای، رؤسای محترم دو قوه مجریه و قضائیه رسماً اعلام کرده بودند که برای مقابله با کشف حجاب منتظر تصویب لایحه جدید نمی‌مانیم و به قوانین موجود عمل می‌کنیم. ثالثاً؛ سرکار خانم خزعلی یکی از اعضای کابینه و معاون رئیس‌جمهور هستند و طبعاً بایستی از تصمیم مشترک دو قوه با خبر می‌بودند و رابعاً مسئله عفاف و حجاب از موضوعات مربوط به حوزه معاونت ایشان (معاونت امور زنان و خانواده) بوده است. بنابراین تصدیق می‌فرمائید که احتمال بی‌اطلاعی ایشان از تصمیم و طرح یادشده دور از انتظار بود و البته اظهار بی‌خیری سرکار خانم خزعلی را نفی نمی‌کنیم ولی با توجه به شواهد مورد‌ اشاره باید به ما حق بدهند که چنین تصوری برایمان دور از ذهن تلقی شده باشد! گفتنی است در جوابیه یاد شده نیز آورده‌اند « البته ممکن است این نقد به دولت وارد باشد که چرا اطلاع‌رسانی کافی به اعضای هیئت دولت در مورد فعالیت جدید گشت حجاب خصوصا اگر دستور مستقیم رئیس‌جمهور را داشته صورت نگرفته است».

ج: فرموده‌اند که «مدیرمسئول محترم می‌توانستند با یک ارتباط تلفنی با خانم دکتر خزعلی و پرس‌وجو از چند و چون ماجرا به جای اکتفا کردن به هیاهوی رسانه‌ای که توسط دشمن هدایت می‌شود، مسئولیت مهم جهاد تبیین خود را به شیوه بهتری ادا نمایند» که باید عرض کرد؛

۱ ـ مصاحبه سرکار خانم خزعلی رسانه‌ای بوده و در سطح گسترده‌ای منتشر شده بود. از این روی چنانچه شبهه‌ای در میان آمده بود، باید در همان سطح رسانه به آن پرداخته می‌شد.

۲ ـ همان‌گونه که‌ اشاره شد، آنچه از ایشان نقل شده بود مستقیماً از مصاحبه صوتی و تصویری خانم خزعلی بود و نه «هیاهوی رسانه‌ای»!

3 ـ و بالاخره سرکار خانم خزعلی را شخصیتی فرهیخته، مومن، انقلابی و دلسوز اسلام و انقلاب و نظام می‌دانیم و آنچه در مصاحبه مورد‌ اشاره آمده بود، توصیه‌ای برادرانه بود. از ایشان انتظار می‌رود به تحریف‌ها و دروغ‌پراکنی رسانه‌های تابلودار دشمن و روزنامه‌های تحت مدیریت سیاسیون ورشکسته به تقصیر و کسانی که نتانیاهو از آنها با عنوان «بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران» یاد می‌کند، وقعی ننهند و از دروغ‌پردازی‌های آنها به مصداق

«قالوا سلاما» و «‌مروا کراما» عبور کنند.

توضیح آن که متن مصاحبه مدیرمسئول کیهان با خبرگزاری فارس در کیهان روز شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ آمده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین