|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۳۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
وی گفت: خوشبختانه مسوولان استان خوزستان از جمله استاندار، این موضوع را با جدیت و حساسیت بالایی دنبال کرده و گزارش آن را به تهران ارسال کرده اند.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی سه شنبه شب پس از ورود به اهواز، ازبیماران تنفسی ناشی از گردوغبار بستری در بیمارستان امام (ع) این شهر عیادت کرد.

دکتر سید حسن هاشمی در بیمارستان امام(ع) اهواز  اظهارداشت: ازطرف رییس جمهوری مامور شده ام تا به اهواز بیایم و موضوع آلایندگی این استان را که چند روز است تشدید شده از نزدیک بررسی کرده و گزارش آن را به هیات دولت ارائه نمایم.

وی از وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان به مردم و بویژه بیماران تنفسی در روزهایی که استان با مشکل آلودگی هوای ناشی از گرد و خاک مواجه بوده، ابراز رضایت کرد.

وی گفت: خوشبختانه مسوولان استان خوزستان از جمله استاندار، این موضوع را با جدیت و حساسیت بالایی دنبال کرده و گزارش آن را به تهران ارسال کرده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: دولت مصمم است تا موضوع آلایندگی هوای استان خوزستان را بطور جدی بررسی و منشا آن را پیدا کرده و در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام نماید.

دکتر هاشمی گفت: رییس جمهوری با حساسیت، موضوع آلایندگی را دنبال می کند و امیدوارم در نشست آتی دولت تصمیمات خوبی برای رفع این مشکل اتخاذ نماییم.

وی گفت: فردا ضمن شرکت در کمیته بحران استان خوزستان جمع بندی نشست را به تهران منتقل خواهم کرد تا در جلسه هفته آینده دولت مورد رسیدگی قرار گیرد.

بروز گرد و خاک در استان خوزستان طی دو هفته گذشته زندگی عادی مردم استان را مختل کرده است.

بر اساس اعلام سازمان محیط زیست خوزستان، میزان غلظت گرد و خاک موجود در هوای اهواز و چند شهر دیگر در استان خوزستان از 9 هزار میکروگرم بر متر مکعب عبور کرده که 66 برابر حد مجاز است.

مدارس اهواز و 9 شهرستان استان خوزستان روز سه شنبه برای سومین روز متوالی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل بود.

تمامی ادارات کل استان در اهواز نیز به دلیل غلظت بالای هوا ناشی از گرد و خاک روز سه شنبه تعطیل شد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین