|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۷
کد خبر: ۳۶۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
برای کارکنان سفارت انگلیس در مسکو و کنسولگری این کشور در یکاترینبورگ الزامی است تا درخصوص هر سفر خارج از محدوده 120 کیلومتری آزادی حرکت از پنج روز کاری قبل به وزارت خارجه روسیه اطلاع‌رسانی کنند. در مدارک ثبت شده باید اطلاعاتی درخصوص زمان‌بندی، هدف، نوع سفر و دیگر اطلاعات این چنینی درج شده باشد.

ایسنا: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دیپلمات‌های انگلیسی در این کشور باید درخصوص تحرکات خود در خاک روسیه به این وزارت‌خانه اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش  سی ان ان، در این بیانیه آمده است: در پاسخ به اقدامات خصمانه لندن ازجمله دشوار کردن فعالیت‌های عادی نمایندگی روسیه در انگلیس به طرف انگلیسی اطلاع داده شد که روند اطلاع‌رسانی درخصوص تحرکات کارکنان نمایندگی دیپلماتیک انگلیس در خاک کشورمان آغاز شده است.

به نوشته سی ان ان، برای کارکنان سفارت انگلیس در مسکو و کنسولگری این کشور در یکاترینبورگ الزامی است تا درخصوص هر سفر خارج از محدوده 120 کیلومتری آزادی حرکت از پنج روز کاری قبل به وزارت خارجه روسیه اطلاع‌رسانی کنند. در مدارک ثبت شده باید اطلاعاتی درخصوص زمان‌بندی، هدف، نوع سفر و دیگر اطلاعات این چنینی درج شده باشد.

اسپوتنیک امروز پنجشنبه گزارش داده بود که کاردار سفارت انگلیس در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شده است.

احضار کاردار انگلیس در شرایطی انجام شده که در ماه آوریل، دبورا برونرت، سفیر انگلیس در روسیه به دلیل «دخالت در امور داخلی روسیه و فعالیت‌هایی که مطابق با وضعیت دیپلماتیک نیست» به وزارت امور خارجه احضار شده بود.

آقای «تام داد» کاردار انگلیس در مسکو بعد از بیش از یک ساعت ساختمان وزارت خارجه روسیه را بدون اظهارنظر ترک کرد. وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه ۱۳ شهروند روسیه و مرکز بین‌المللی کودکان آرتک در شبه‌جزیره کریمه را تحریم کرده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین