|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۶۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
وزیر ارتباطات به حضور ۴۰ میلیون نفری مردم در ماه و ۲۰ میلیون نفر در روز در پلتفرهای داخلی، اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه اجلاس کشورهای عضو اکو برخی از کشورهای بازدید کننده از نمایشگاه درخواست فعالیت پلتفرهای ایرانی را در کشورهای خود داشتند.

وزیر ارتباطات در آیین معرفی برگزیدگان نهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارشی از فعالیت دو سال گذشته این وزارتخانه ارایه کرد.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری در آیین معرفی برگزیدگان نهمین دوره جشنواره ملی فاوا با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در حوزه ICT، گفت: این جشنواره باید محلی برای نمایش سالانه دستاوردهای کشور در این حوزه به مردم باشد که البته تا این نقطه فاصله داریم.

وی با تاکید به اینکه باید دبیرخانه این جشنواره به صورت دائمی فضای این حوزه را ارزیابی کند، افزود: این جشنواره باید محلی برای تبلیغ و ترویج دستاوردهای این حوزه باشد و تلاش های فعالان این حوزه را به نمایش بگذارد.

وزیر ارتباطات در ادامه سخنان خود به دستاوردهای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم اشاره کرد و با اعلام اینکه تا بهمن ماه سال گذشته ۵۷ درصد شبکه ملی ارتباطات بر اساس ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی محقق شده است، گفت: برای رفع اختلاف مربوط به میزان پیشرفت این پروژه با همکاری مرکز ملی فضای مجازی ۳۰ هدف عملیاتی مندرج  در سند بالادستی شبکه ملی اطلاعات به ۱۲۰ شاخص قابل سنجش تبدیل شد تا به صورت شفاف مشخص شود که پیشرفت این پروژه به چه میزان است.

زارع پور آخرین پایش هفتگی این پروژه را ۶۲.۵ درصد اعلام کرد و گفت تا پایان سال جاری به ۷۵ درصد می رسیم.

وی به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها نیز اشاره کرد و با اعلام اینکه تاکنون ۳.۵ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند، افزود: ۸ اپراتور با سرعت در حال فعالیت در این پروژه هستند تا پایان این دولت، مردم از سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه استفاده کنند.

وزیر ارتباطات به حضور ۴۰ میلیون نفری مردم در ماه و ۲۰ میلیون نفر در روز در پلتفرهای داخلی، اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه اجلاس کشورهای عضو اکو برخی از کشورهای بازدید کننده از نمایشگاه درخواست فعالیت پلتفرهای ایرانی را در کشورهای خود داشتند.

وی به اهمیت پلتفرم های بومی و تلاش کشورهای اروپایی برای تصویب قوانین سختی برای فعالیت پلتفرم های خارجی اشاره کرد و افزود: اکنون اغلب کشورهای بزرگ به سمتی پیش می روند که خودشان دارایی های دیجیتال مانند سکوهای خدمات‌رسان بومی داشته باشد و در آینده کشورهایی که «دارایی» های دیجیتال نداشته باشند نمی‌توانند از حقوق مردم خود حفاظت کنند.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۲۰ میلیون کاربر احراز هویت شده در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند حضور دارند و هفته گذشته در شاهد رکورد حضور ۱۷ میلیونی کاربر در ۲۴ ساعت بودیم. هدفگذاری ما این است که تا پایان سال جاری تمام خدمات دولتی را بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس مردم قرار بدهیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: یکی از اتفاقات مهمی که باید رخ دهد این است که فرایندها در دستگاه‌ها باید تغییر کنند تا آن‌ها داده‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. برای دسترسی به داده‌هایی که دستگاه‌ها معمولا در مقابل مقاومت می‌کنند قانون جدیدی با عنوان «قانون داده و اطلاعات ملی (دوام)» سال گذشته در مجلس تصویب شد که بر اساس آن اشتراک‌گذاری داده‌ها تکلیف قانونی دستگاه‌ها به‌حساب می‌اید و در صورت عدم اشتراک‌گذاری با آنان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

زارع پور اظهار کرد: تا آبان امسال تمام استعلامات دستگاه‌ها باید برخط شود که این مساله نیز بر هوشمندی دولت جزو ضروریات است.

وی افزود: حوزه پست یکی از محورهای این جشنواره است و ما در تلاش هستیم تا از ظرفیت‌های شرکت‌های مختلف برای توسعه و نوسازی شرکت پست استفاده کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین